Knutstorp & Sturup Race Way

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nu byggs det om på Knudan, betongmurar rivs och nya större bollhav samt flyttade räcken ska ge en säkrare bana, även depån byggs ut och toaletter mm ska rustas upp och byggas ut.

Att Motor Events gör denna satsning kan bero på att även Sturup Race Way byggs ut och får nya bollhav och flyttade/rivna betongmurar, ME vill inte att Knudan ska halka efter i jämförelse med SRW.

Konkurrans är alltid bra, samarbete är ännu bättre :tummenupp

Gott mos! Va glad jag är som skåning! :banana
Hoppas nu SRW blir längre och bredare, så kanske det t.om. blir en SM-deltävling där! Hade ju varit kanon!

McFille skrev:
Hoppas nu SRW blir längre och bredare, så kanske det t.om. blir en SM-deltävling där! Hade ju varit kanon!
Den blir längre :tummenupp

*

Tycker det är fint att det satsas o byggs ut på Sturup,bättre sent än aldrig.
Det som förvånar mig dock att i o med det ligger i ett bullerområde nära flygplatsen så borde det byggts en "riktig" bana från början som är godkänd för Veidec och Rookie träningar/tävlingar.Dock så är det super :tummenupp av Sydskanes emse att vi har så mycket tider/körningar på den banan och hoppas det kvarstår....även för "allmänheten"..menar för från vanliga förare till RR förare som är meddlemar och även icke meddlemar i mån om att ban dagen inte är fullbokad i alla grupper.
Det är kanske i sikte i framtiden att bygga denna bana även anpassad/godkänd för tävlingar ?.

Last edited:
R1 racer skrev:
Tycker det är fint att det satsas o byggs ut på Sturup,bättre sent än aldrig.
Det som förvånar mig dock att i o med det ligger i ett bullerområde nära flygplatsen så borde det byggts en "riktig" bana från början som är godkänd för Veidec och Rookie träningar/tävlingar.Dock så är det super :tummenupp av Sydskanes emse att vi har så mycket tider/körningar på den banan och hoppas det kvarstår....även för "allmänheten"..menar för från vanliga förare till RR förare som är meddlemar och även icke meddlemar i mån om att ban dagen inte är fullbokad i alla grupper.
Det är kanske i sikte i framtiden att bygga denna bana även anpassad/godkänd för tävlingar ?.
En riktig stor bana på en gång kostar rätt så mycket, den Danske banägaren har gjort precis som dom på Gotland Ring, banan byggs ut bla med intäkter från tidigare vinster.

Vem vet om det en vacker dag körs VM på SRW.

:tungan

Gött att höra, då kanske man vågar satsa lite mer utan att vara rädd för att sitta som ett frimärke i något stålräcke :näsblod I år är man desutom medlem ,så det kommer att bli många sköna varv på SRW :tummenupp :) :yoparty

McFille skrev:

Dom siktar på att köra Danska Touring Car Mästerskapen redan i år!!!
Jag hörde att den nya banan blir 300 meter längre än Knudan!
Den lär väl alldrig bli den säkraste hojbanan i Sverige men men...

:banana

PS. Jag har sett ritningen.... he he DS
:hihi

flykay76 skrev:
Dom siktar på att köra Danska Touring Car Mästerskapen redan i år!!!
Jag hörde att den nya banan blir 300 meter längre än Knudan!
Den lär väl alldrig bli den säkraste hojbanan i Sverige men men...

:banana

PS. Jag har sett ritningen.... he he DS

Var det du som var hos Olle och tittade på den?

Last edited:
flykay76 skrev:
Hemligt.... he he.
(Jag är med i Limhamns MK, crossklubben bredvid, vi har lite kolla på dom...)

OK. Skulle bara kolla...

Hemligt är det inte men att ritningar sprids är de inte så glada för.
Jag har också sett dessa ritningar och vet inte riktigt vad jag skall tycka... :)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti