Knutstorp & Sturup Race Way

Kurvmakaren skrev:
Och såhär kommer det att se ut på SRW:


Det blir NICE!!! :tummenupp

Så gött med bana "runt hörnet" :banana

Detta kan bli det bästa som hänt för RR i skåne under mitt liv...

Hoppas på många träningstillfällen!!! :banana
 
Kurvmakaren skrev:
Och såhär kommer det att se ut på SRW:
Me like. Men skulle inte harnalen fa storre radie? Den ser fortfarande rejalt tajt ut.
 
Wohoo! Ser ju riktigt bra ut det där! Bra med ett högfartsparti på den knicksiga banan, omväxling förnöjer! Väntar med spänning på mer info och datum för ombyggnad... :banana
 
McFille skrev:
Wohoo! Ser ju riktigt bra ut det där! Bra med ett högfartsparti på den knicksiga banan, omväxling förnöjer! Väntar med spänning på mer info och datum för ombyggnad... :banana

Efter alla varv man har lagt på den banan så fanns det inga andra val än att rita ett "snabbare" parti.
 
Kurvmakaren skrev:
Och såhär kommer det att se ut på SRW:
Hmmm... Om jag ser ratt (och minns gamla banstrackningen ratt) sa kommer vi att fa ett hopp innan den andra vanstern till vanster i bild. Fan, det ska bli spannande :banana
 
Bingo skrev:
Hmmm... Om jag ser ratt (och minns gamla banstrackningen ratt) sa kommer vi att fa ett hopp innan den andra vanstern till vanster i bild. Fan, det ska bli spannande :banana

Det beror på hur man ser på körningen. Tidigare har de flesta av oss legat på rätt så friskt med gasen just över det krönet. Det beror helt och hållet på hårnålen i kurvan innan krönet vilken ger en ofördelaktig utgångshastighet.
Man har då fått gazza på rejält för att få upp farten inför snabbvänstern och under acceleration genererar detta framhjulslyft.

Med den nya sträckningen har du "vänt" på tankesättet. Din acceleration har du en bra bit INNAN krönet och dessutom med betydligt högre hastighet vilket ger att du mer eller mindre är nödbedd att börja bromsa / släppa på gasen ungefär vid krönet. Det handlar alltså om en retardation istället för en acceleration vilket ger oss gynnsammare förhållanden på just det här partiet.

Du har dock helt rätt i ditt antagande...Det kommer att bli jättespännande.
 
Hehe, det bådar för häftiga actionbilder det! :hihi
Så banan körs i vänstervarv alltså, moturs? :va
 
McFille skrev:
Hehe, det bådar för häftiga actionbilder det! :hihi
Så banan körs i vänstervarv alltså, moturs? :va


Jepp och jepp!
Canoly får nog ett nytt favvis-ställe att fota på. :banana

Vad jag vet finns det inte många vänstervarvsbanor i Sverige.
 
Kurvmakaren skrev:
Jepp och jepp!
Canoly får nog ett nytt favvis-ställe att fota på. :banana

Vad jag vet finns det inte många vänstervarvsbanor i Sverige.

Nä, det är sant. Gott med en höger- och en vänster-varsbana i Skåne! Då blir knäpuckarna jämnt skrapade... :hihi
 
McFille skrev:
Nä, det är sant. Gott med en höger- och en vänster-varsbana i Skåne! Då blir knäpuckarna jämnt skrapade... :hihi

Och däcken! Glöm inte det... Med andra ord kommer vi att få mer njutning per däckuppsättning. :yoparty
 
Kurvmakaren skrev:
Det beror på hur man ser på körningen. Tidigare har de flesta av oss legat på rätt så friskt med gasen just över det krönet. Det beror helt och hållet på hårnålen i kurvan innan krönet vilken ger en ofördelaktig utgångshastighet.
Man har då fått gazza på rejält för att få upp farten inför snabbvänstern och under acceleration genererar detta framhjulslyft.

Med den nya sträckningen har du "vänt" på tankesättet. Din acceleration har du en bra bit INNAN krönet och dessutom med betydligt högre hastighet vilket ger att du mer eller mindre är nödbedd att börja bromsa / släppa på gasen ungefär vid krönet. Det handlar alltså om en retardation istället för en acceleration vilket ger oss gynnsammare förhållanden på just det här partiet.

Du har dock helt rätt i ditt antagande...Det kommer att bli jättespännande.

JA SANNERLIGEN!!!
Detta lär nog kunna bli den mest spekulära banan i Sverige!!! :banana
Kommer att påminna om inbromsningen för Lito på Knutstortp MEN BRA MYCKET HÅRIGARE!!!
:eek: :crash :hihi
 
flykay76 skrev:
JA SANNERLIGEN!!!
Detta lär nog kunna bli den mest spekulära banan i Sverige!!! :banana
Kommer att påminna om inbromsningen för Lito på Knutstortp MEN BRA MYCKET HÅRIGARE!!!
:eek: :crash :hihi


Man gasar nog bara på sig där en gång. Efter det kapar man sekunder på någon annan del på banan istället.
 
Kurvmakaren skrev:
Och däcken! Glöm inte det... Med andra ord kommer vi att få mer njutning per däckuppsättning. :yoparty

Haha, jo, tog inte lång tid innan nån påpekade det...trodde ju att ni va ett gäng überposers allihopa...tji fick jag! :hihi
 
CorbenDallas skrev:
Du tycker väl dom är rätt dåliga? Kunde ritats snyggare... :tungan

Utan tvekan!
Kan väl inte vara så svårt att rita en sådan anläggning. 2 pennor och ett gummiband och vips så har man vad man behöver för att rita en bana.
 
Kurvmakaren skrev:
Utan tvekan!
Kan väl inte vara så svårt att rita en sådan anläggning. 2 pennor och ett gummiband och vips så har man vad man behöver för att rita en bana.

Du ska ju alltid lyxa till det med två pennor...
 
Vet genom icke namngivna väldigt insatta personer att det kommer bli superfett,kan inte vänta på att få gå över krönet med fullt påslag och något skrämt i blicken...fan kurvis,det kommer att ta tid att lära sig gå över det rätt,bra parti,tycker om svårigheter...fixar ni till ett fångstnät innan snabbvänstern eller blir det obligatoriskt med fallskärm? :D
 
thundrace skrev:
Vet genom icke namngivna väldigt insatta personer att det kommer bli superfett,kan inte vänta på att få gå över krönet med fullt påslag och något skrämt i blicken...fan kurvis,det kommer att ta tid att lära sig gå över det rätt,bra parti,tycker om svårigheter...fixar ni till ett fångstnät innan snabbvänstern eller blir det obligatoriskt med fallskärm? :D

Något av nedanstående krav måste uppfyllas:

1. Bromsskärm monterad.
2. Dubbla uppsättningar kallingar monterade
3. Kolfiber/kevlarkalsonger.
4. GSXR1100R framför sig.
5. Fikakorg med innehåll för vistelse av minst 5 personer.
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Back
Top