Kurvmakaren skrev:Och såhär kommer det att se ut på SRW:
Det blir NICE!!!
Så gött med bana "runt hörnet"
Detta kan bli det bästa som hänt för RR i skåne under mitt liv...
Hoppas på många träningstillfällen!!!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kurvmakaren skrev:Och såhär kommer det att se ut på SRW:

crallan skrev:Innebär detta att allt är spikat??![]()
Me like. Men skulle inte harnalen fa storre radie? Den ser fortfarande rejalt tajt ut.Kurvmakaren skrev:Och såhär kommer det att se ut på SRW:
Bingo skrev:Me like. Men skulle inte harnalen fa storre radie? Den ser fortfarande rejalt tajt ut.
McFille skrev:Wohoo! Ser ju riktigt bra ut det där! Bra med ett högfartsparti på den knicksiga banan, omväxling förnöjer! Väntar med spänning på mer info och datum för ombyggnad...![]()
Hmmm... Om jag ser ratt (och minns gamla banstrackningen ratt) sa kommer vi att fa ett hopp innan den andra vanstern till vanster i bild. Fan, det ska bli spannandeKurvmakaren skrev:Och såhär kommer det att se ut på SRW:

Bingo skrev:Hmmm... Om jag ser ratt (och minns gamla banstrackningen ratt) sa kommer vi att fa ett hopp innan den andra vanstern till vanster i bild. Fan, det ska bli spannande![]()
McFille skrev:Hehe, det bådar för häftiga actionbilder det!![]()
Så banan körs i vänstervarv alltså, moturs?![]()
Kurvmakaren skrev:Jepp och jepp!
Canoly får nog ett nytt favvis-ställe att fota på.![]()
Vad jag vet finns det inte många vänstervarvsbanor i Sverige.

McFille skrev:Nä, det är sant. Gott med en höger- och en vänster-varsbana i Skåne! Då blir knäpuckarna jämnt skrapade...![]()

Kurvmakaren skrev:Det beror på hur man ser på körningen. Tidigare har de flesta av oss legat på rätt så friskt med gasen just över det krönet. Det beror helt och hållet på hårnålen i kurvan innan krönet vilken ger en ofördelaktig utgångshastighet.
Man har då fått gazza på rejält för att få upp farten inför snabbvänstern och under acceleration genererar detta framhjulslyft.
Med den nya sträckningen har du "vänt" på tankesättet. Din acceleration har du en bra bit INNAN krönet och dessutom med betydligt högre hastighet vilket ger att du mer eller mindre är nödbedd att börja bromsa / släppa på gasen ungefär vid krönet. Det handlar alltså om en retardation istället för en acceleration vilket ger oss gynnsammare förhållanden på just det här partiet.
Du har dock helt rätt i ditt antagande...Det kommer att bli jättespännande.

flykay76 skrev:JA SANNERLIGEN!!!
Detta lär nog kunna bli den mest spekulära banan i Sverige!!!![]()
Kommer att påminna om inbromsningen för Lito på Knutstortp MEN BRA MYCKET HÅRIGARE!!!
![]()
![]()
![]()
Kurvmakaren skrev:Jag har också sett dessa ritningar och vet inte riktigt vad jag skall tycka...![]()

Kurvmakaren skrev:Och däcken! Glöm inte det... Med andra ord kommer vi att få mer njutning per däckuppsättning.![]()

CorbenDallas skrev:Du tycker väl dom är rätt dåliga? Kunde ritats snyggare...![]()
Kurvmakaren skrev:Utan tvekan!
Kan väl inte vara så svårt att rita en sådan anläggning. 2 pennor och ett gummiband och vips så har man vad man behöver för att rita en bana.
thundrace skrev:Vet genom icke namngivna väldigt insatta personer att det kommer bli superfett,kan inte vänta på att få gå över krönet med fullt påslag och något skrämt i blicken...fan kurvis,det kommer att ta tid att lära sig gå över det rätt,bra parti,tycker om svårigheter...fixar ni till ett fångstnät innan snabbvänstern eller blir det obligatoriskt med fallskärm?![]()
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!