Knix- körning

Nu är det bara en vecka kvar.
Är det inga fler som vill slå följe till Gröndal den 5:e?

Just nu är det jag, Thom (som möts upp på vägen) och Rapp (om han får hundvakt).

Jussde, ja kanske borde säga att jag och Thom kör motard så det blir så små vägar det bara går.

Nu är det bara en vecka kvar.
Är det inga fler som vill slå följe till Gröndal den 5:e?

Just nu är det jag, Thom (som möts upp på vägen) och Rapp (om han får hundvakt).

Jussde, ja kanske borde säga att jag och Thom kör motard så det blir så små vägar det bara går.

Finaste småvägarna från Västerås är ju att åka Rytterne(den biten lite tveksam..) och rakt över leden mot strömsholm, svänga vänster mot Sanda, hålla den ända bort ner till Kiosken och höger mot Kvicksundsbron, efter Kvicksundsbron höger och vänster och mot Tumbo och raka vägen så kommer man fram till Rondellen som går in till Gröndal:tummenupp

Last edited:
Finaste småvägarna från Västerås är ju att åka Rytterne(den biten lite tveksam..) och rakt över leden mot strömsholm, svänga vänster mot Sanda, hålla den ända bort ner till Kiosken och höger mot Kvicksundsbron, efter Kvicksund vänster och mot Tumbo och raka vägen så kommer man fram till Rondellen som går in till Gröndal:tummenupp

Den vägen åker jag och farsan iaf, förutom rytterne...:tummenupp

Om alla ska åka i stort sett samma väg så kan vi väll slå följe? :)

Om alla ska åka i stort sett samma väg så kan vi väll slå följe? :)

Själv kommer jag nog åka lite tidigare dit, så man är på plats när de första hojarna börjar brumma in.

Fin tanke, men tror då många är "utspridda" både från Köping, Hallstahammar, Surahammar, Västerås och det inte finns någon naturlig mötesplats, samt det är nära en del vill hänga på låset andra utnyttja soveriet så länge det är möjligt..ingen vill "missa" eventet om någon

Knixen börjar kl 11:00, inskrivningen börjar kl 10:00 och alla lär ju passera Kiosken/kebaben efter Sanda snett emot Båtsam i Kvicksund på ett eller annat vis, utan att det blir omväg eller senväg för någon(utom för ev Köping/Kungsör som åker Kungsörshållet, så varför inte säga de som vill slå följe kommer till 9:30 dit eller liknande:) för samåkning sista biten.

Hur är det med bensin? Ska man ta och tanka i Kvicksund på OKQ8 macken eller finns det någon annan mack? :tungan

Själv kommer jag nog åka lite tidigare dit, så man är på plats när de första hojarna börjar brumma in.

Fin tanke, men tror då många är "utspridda" både från Köping, Hallstahammar, Surahammar, Västerås och det inte finns någon naturlig mötesplats, samt det är nära en del vill hänga på låset andra utnyttja soveriet så länge det är möjligt..ingen vill "missa" eventet om någon

Knixen börjar kl 11:00, inskrivningen börjar kl 10:00 och alla lär ju passera Kiosken/kebaben efter Sanda snett emot Båtsam i Kvicksund på ett eller annat vis, utan att det blir omväg eller senväg för någon(utom för ev Köping/Kungsör som åker Kungsörshållet, så varför inte säga de som vill slå följe kommer till 9:30 dit eller liknande:) för samåkning sista biten.

Jo det har du nog rätt i.
Jag hade tänkt vara vid banan runt 9-9.30 men jag kikar in vid kiosken och kollar om det står någon där. :)

Hur är det med bensin? Ska man ta och tanka i Kvicksund på OKQ8 macken eller finns det någon annan mack? :tungan

Jag ska nog tanka i kvicksund och ta med en extradunk med soppa i ryggan :D

Jobbigt, det känns som att jag får komma ut och styra upp det här i veckan! Jag tar hojen ut så då får lite blodad tand! :D:D

då kommer jag förmodligen dÖÖda dig å ta din moppe,
har åkt runt i bil idag och vart förbannad på alla som kör hoj :död
ska ta med den till jobbet nu i veckan å få hjälp av chefen som är gammal el-ingejör å mäta upp alla kablar :tummenupp

vafan har ingen uppfunnit nå färg på el för?
osynligahokuspokusgrejjer, nä drak mig baklänges

Last edited:
då kommer jag förmodligen dÖÖda dig å ta din moppe,
har åkt runt i bil idag och vart förbannad på alla som kör hoj :död
ska ta med den till jobbet nu i veckan å få hjälp av chefen som är gammal el-ingejör å mäta upp alla kablar :tummenupp

vafan har ingen uppfunnit nå färg på el för?
osynligahokuspokusgrejjer, nä drak mig baklänges

Haha då håller jag väl mig undan då! ;)

Jo det har du nog rätt i.
Jag hade tänkt vara vid banan runt 9-9.30 men jag kikar in vid kiosken och kollar om det står någon där. :)

Jag ska nog tanka i kvicksund och ta med en extradunk med soppa i ryggan :D

Bensin kommer inte vara något problem garanterat!

Det blir i runda slänger 4-5 mil på banan på 4 pass om man håller lite tempo..tanka innan så räcker det lätt:tummenupp

Jag tankade sist i köping åkte dit, körde nästan 7 mil plågande på 2;ans växel på gröndal, till Västerås och till Köping, nästan 20 mil innan jag tankade igen...har ju en snål R1 :tummenupp

Back