Knepigt "problem" med GasGas 125 Sm.

Aja skit i det nu ^^

Efter du gav mig tipset att plocka av tanken Prulle så gick allt galant och förgasaren hoppade på utan problem. Förvånansvärt vad fort det gick att ta av o sätta på allt, annat än crm det.

Aja iaf, så plockade jag av kröken ock kollade rc ventilen. Och se på fan. Den är inte äns påsatt.

gasgas21marsrcventil001fn7.jpg


Så jag satte på den och hoppades på det bästa, fattar dock inte hur den fungerar då det är ett stag som går ner i vevhuset, den kan iaf röra sig uppochner o det är huvudsaken.

gasgas21marsrcventil002rc1.jpg


gasgas21marsrcventil004ot8.jpg


gasgas21marsrcventil007kq0.jpg


Drog ut på en runda o vipps så har jag mina gasres som jag önskade mig =)
Inte som i 125cc the movie men betydligt bättre än igår :D

gasgas21marsrcventil023hy2.jpg


Thx for tha help, nu äre finlir som gäller :yoparty
 
Gött att du fått bättre ordning på den.. skall bli kul o se vem som drar vem när det är dags ;) :tummenupp
 
Haha, ska finlira lite på förgasaren etc. så ska du allt få se ;)

Nått tips på bra drevning för gatukörning ? :D
 
hmm jag tror nån vid man ecom sa det på förra sidan men minns ej :hihi

dvs att det var nått med avgasventilen ;)
 
2833998 hmm jag tror nån vid man ecom sa det på förra sidan men minns ej :hihi

dvs att det var nått med avgasventilen ;)
App app jag skrev det i första inlägget.

Lär ju ha sottat igen ganska duktigt så den går nog bättre efter ett tag (samma sak hände mig på crmn, tog ca 3 mil innan den gick bra igen efter jag åtgärdat det)
 
(till niklas, om du inte förstod det så betyder den där smylin att man är oseriös.)
 
(till niklas, om du inte förstod det så betyder den där smylin att man är oseriös.)

Om du inte förstod det så var det inte ditt meddelande jag svarade på, man kan quota och då hamnar inlägget efter senast skrivna, utan att det behöver vara dig jag svara till.:rolleyes:
 
Fyfan va udnerbart allt är :D

9+ och feeeting väder :D

Hoppas alla bara suuuger in!
 
Hoppas du inte har varit inne och pillat med den justerbara avgasporten i övrigt, under kåpan som är riktad frammåt på cylindern sitter resten av mekanismen och den skall man rengöra när man byter kolv men aldrig pilla på justeringen om man inte vet vad man gör.

Armen som inte var ansluten kommer nerifrån kopplingen och den drivs av en centrifugalkoppling som då den utsätts för varv steglöst öppnar porten, armen skall inte vara möjlig att få att ramla av utan jag gissar på att den som bytte kolv sist glömde att ansluta den.

Elsystemet är inte alls kasst det är inkompetenta personer som handhar det :fakta när det gäller vattenskydd och konstruktion är det ett föredömme.
 
Haha, ska finlira lite på förgasaren etc. så ska du allt få se ;)

Nått tips på bra drevning för gatukörning ? :D


ja har 13 -42 drevning på min , funkar bra, men antagligen har du ju ganska annorlunda utväxling på din ... så de e svårt att säga , va har du på den nu då?

och förresten på gg´n e de ingen transportväxenl va? 6an på ktmérna e ju transport växel ..
:tungan
 
Okej. :D

Nån som vet säkert vad för drevning det sitter på GG'n?

Edit: Hmm, sexan pumpar på ganska friskt faktiskt =)
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top