Ta dem till ngn bana och kör så kan de mäta på plats åt dig och se om den håller laglig ljudnivå.
Ok, men det menar jag, vilken är sk laglig ljudnivå ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ta dem till ngn bana och kör så kan de mäta på plats åt dig och se om den håller laglig ljudnivå.
....Lust att slipa ett par åt mig![]()
(provade med syrrans nagelfil, men det tog sån jävla tid...)
Om du skickar ett par nya till mig, så får du ett par Sibylle-cred:iga tillbaka![]()
Va. Helt gratis?
Du dumpar ju marknaden för mig![]()
Absolut, men jag sparar nästan 500 per säsong :tummen!
Edit: Lyckades fula till mig en "left over" från en hojbutik när vi köpte kläder till tjejen sist.. Han hade ojämna par, och jag gör ju som alla andra av med mer höger än tvärtom![]()
sätt ut några koner på en parkering och gör så här:
[YOUTUBE-ID]4B9L5XkPr0A[/YOUTUBE-ID]
det var så jag lärde mig och jag e fortfarande helskinad och numera behöver jag inte flytta mig någon för att komma ner, var mest ett tips till trådskaparn!
Nu vet jag inte hur du kör men att du är helskinnad betyder inte nödvändigtvis att du kör bra.
Det jag menade med att det är bättre att lära sig köra rätt först så kommer knät sen är att många kör med en sittställning med helt galet förankring och därmed inte får sjysst flyt i körningen bara för att man desperat vill få knät i backen, jag vet, jag gjorde det själv. När jag sen fick lära mig lite mer och bättre så dröjde det lite innan knät hamnade i backen igen men när det väl gjorde det så var det det mest naturliga som kunde ske, dvs det var ett symptom skapad av min körning och inte tvärtom.
För skall vi vara ärliga här så bör ju inte knät i backen vara målsättningen utan hur vi tar kurvan skall vara det, sen om man vill göra det med en snabbstyrning för breda marginaler eller snabbt som faan, ja det får var och en bestämma själv.
Nu vet jag inte hur du kör men att du är helskinnad betyder inte nödvändigtvis att du kör bra.
Det jag menade med att det är bättre att lära sig köra rätt först så kommer knät sen är att många kör med en sittställning med helt galet förankring och därmed inte får sjysst flyt i körningen bara för att man desperat vill få knät i backen, jag vet, jag gjorde det själv. När jag sen fick lära mig lite mer och bättre så dröjde det lite innan knät hamnade i backen igen men när det väl gjorde det så var det det mest naturliga som kunde ske, dvs det var ett symptom skapad av min körning och inte tvärtom.
För skall vi vara ärliga här så bör ju inte knät i backen vara målsättningen utan hur vi tar kurvan skall vara det, sen om man vill göra det med en snabbstyrning för breda marginaler eller snabbt som faan, ja det får var och en bestämma själv.
Word!
Ser dessutom förjävligt ut när folk sitter med i princip hela arslet utanför sadeln, vridna upp över tanken och benet spikrakt nedåt på sidan av hojen..
De skulle med all sannolikhet köra både säkrare och fortare om de slutade försöka knäskrapa.
Jag skrapar mindre nu än för bara ett år sen, ändå kör jag betydligt fortare.
Du menar där kroppen (dra en linje från svanskotan till nacken) säger att man åker åt vänster medans blicken och styrkommandot säger höger...![]()
Uppenbarligen finns det många "rätt sätt" att köra på, dock verkar det inte vara allt. Ta ett par varv mot denna herre och se om stilen har betydelse när det gäller att vara snabb och hålla sig kvar på banan
http://www.grevensmcdelar.com/admin/upload/20060517113246.jpg
Du menar där kroppen (dra en linje från svanskotan till nacken) säger att man åker åt vänster medans blicken och styrkommandot säger höger...![]()
Uppenbarligen finns det många "rätt sätt" att köra på, dock verkar det inte vara allt. Ta ett par varv mot denna herre och se om stilen har betydelse när det gäller att vara snabb och hålla sig kvar på banan
http://www.grevensmcdelar.com/admin/upload/20060517113246.jpg
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär