KNEE DOWN - Hur gör man ?

Jag har en slip hemma som jag kan slipa puckar med.
Eller så köper man ett par begagnade så slipper man problemet att dra dem i backen själv ;)

....Lust att slipa ett par åt mig :confused: ;) (provade med syrrans nagelfil, men det tog sån jävla tid...)

sätt ut några koner på en parkering och gör så här:
[YOUTUBE-ID]4B9L5XkPr0A[/YOUTUBE-ID]

...Något märkvärdigt? Gör jag varje morgon på väg till jobbet, mellan bilarna mitt i rusningen ;).

(eller jag kanske drömde det....?)

Grym film, får en att undra över hur talanglös man egentligen är...
Vad det gäller knäskrap så kan jag väl säga att själv har jag knät i mindre och mindre ju mer och ju fortare jag kör, i början hängde man av som en apa, och ja, det går att knäskrapa på en helt rak väg, igår på mantorp hade jag knät i lite lätt i slutet av dagen när tempot var ganska uppskruvat och det var tomt på banan.
Dock körde jag RUNT en hel del som låg med knäskrap i vänstern efter start och mål, dock utan knäskrap själv, allt handlar om positionering och hur mycket man VILL ha i knät!
Men med långa ben är det bara att fälla ut och släpa pucken i backen.

Fredrik:D

Vad tar du för att slipa ett par puckar? Så skägget hamnar på rätt håll alltså. Hamnar det på fel håll får du bara hälften.

Men halåå!! Det är ju därför man köper beggat ställ med färdigskrapade puckar!!! Sen toppar man med Beggade racedäck så man ser ut som en knug som är bra på att ljuga!!

Men halåå!! Det är ju därför man köper beggat ställ med färdigskrapade puckar!!! Sen toppar man med Beggade racedäck så man ser ut som en knug som är bra på att ljuga!!

Jag hade inte vågat köra ifrån Donken förrän långt efter stängning p.g.a risken att få tjyvstopp när man ska iväg.

Knät blir i vägen för asfalten när det går tillräckligt fort. Tillräckligt fort går det när man gör saker "rätt". "Rätt" lär man sig göra där det finns marginaler att göra fel.

Boka bandag eller kurs!

Jag lärde mig det föra sommarn och kan säga att det kom i två steg
1. Kroppspositionen på hojen är väldigt avgörande, speciellt när du ska lära dig göra en "knee down", ju mer du lär dig att luta hojen ju mer "normalt" kan du sitta på hojen. Försök få ut knäet i en snäv vinkel framåt samtidigt som du lutar dig av hojen snett av framåt panelen.

2. Våga luta bågen, där finns mer däckyta än vad du tror, första gången jag var nere kunde jag följa det på däcken och se att jag hade hela 1.5cm till av däcket att utnyttja, denna lila yt lär du dig snart att använda. bara ut o testa om och om igen.

Jag lärde mig i en ganska öde rundel i ett industriområde i Trelleborg där jag bor o de funka lätt, att sedan lära sig det på allmänväg kräver lite mer försiktighet och högrehastighet :)
Hoppas detta kanske hjälpte dig lite på vägen :tummenupp

är man bara ute efter det där första knäskrapet så är hastigheten a och o om man inte har tekniken!

Om man tittar på motogp essen så använder dom knät mer som känselspröt,vid max nedlägg,efter racen är dom inte nämnvärt slitna.
:tungan

Knixkurs på järfälla gocartbana söndag kväll, där går det att knäskrapa i krypfart genom ett par av kurvorna :-)

"knäskrapsdagis"

Gäller ju bara att ta tillräckligt kasst spår genom en kurva så går knät i utan att man behöver åka så fasligt fort....

Tack så verkligen mycket för alla svar. Jag har faktist en fråga till, får man köra utan db killer på gatan ? gäller en yoshi rs3 ? Jag menar om polisen stoppar mig så kan de säga nånting angående detta, eller är det ok ?

Går den inte genom besiktningen i det skick du kör den så är den ju olaglig. Inga konstigheter med det.

Det förstår jag, men jag hade org slip-on tidigare och före veckan så har jag byt. Med andra ord så vet jag att om jag använder db killer så hojen blir G på besiktning men ver inte hur ser det ut om man kör utan

Ta dem till ngn bana och kör så kan de mäta på plats åt dig och se om den håller laglig ljudnivå.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park