Eniac
Hojåkare i exil
Jahapp... Då har man problem.
Kunde inte lufta bromsarna häromveckan, och har nu gett mig in djupare i problemet.
Det verkar som min bromspump har ett eget liv, eller rättare sagt inget liv.
Problemet är som följer :
Kan inte få upp något som helst tryck i bromsarna.
Har provat att trycka vätska nerifrån, och med allt ihopskruvat (locket av på behållaren såklart) är det tvärstumt. Spelar ingen roll om bromshandtaget är opåverkat, intryckt eller någonstans mitt emellan.
Lossar jag på banjon, så kommer det bromsvätska där när jag trycker, och märkbart mycket vätska försvinner ur sprutan.
Provade därför att ta bort banjon helt och ha vätska i behållaren, och mycket riktigt rinner inte någonting igenom varesig jag pumpar eller låter handtaget vara.
Provade att blåsa med lungtryck, och det är tvärstopp direkt.
Pressade på lite tryckluft och blåste på, och då kommer det ut luft där banjon skall anslutas.
Är min bromspump knas, eller måste jag ha special-lock som gör att jag kan trycksätta vätskan ovanifrån? Bromsvätskan skall väl kunna rinna igenom ganska obehindrat när handtaget ej är påverkat?
Hilfe! Jag vill köra!
Kunde inte lufta bromsarna häromveckan, och har nu gett mig in djupare i problemet.
Det verkar som min bromspump har ett eget liv, eller rättare sagt inget liv.
Problemet är som följer :
Kan inte få upp något som helst tryck i bromsarna.
Har provat att trycka vätska nerifrån, och med allt ihopskruvat (locket av på behållaren såklart) är det tvärstumt. Spelar ingen roll om bromshandtaget är opåverkat, intryckt eller någonstans mitt emellan.
Lossar jag på banjon, så kommer det bromsvätska där när jag trycker, och märkbart mycket vätska försvinner ur sprutan.
Provade därför att ta bort banjon helt och ha vätska i behållaren, och mycket riktigt rinner inte någonting igenom varesig jag pumpar eller låter handtaget vara.
Provade att blåsa med lungtryck, och det är tvärstopp direkt.
Pressade på lite tryckluft och blåste på, och då kommer det ut luft där banjon skall anslutas.
Är min bromspump knas, eller måste jag ha special-lock som gör att jag kan trycksätta vätskan ovanifrån? Bromsvätskan skall väl kunna rinna igenom ganska obehindrat när handtaget ej är påverkat?
Hilfe! Jag vill köra!
