Knas

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Läste Supersport-testet i touringblaskan AoMC, där finns bl.a. en lista med reservdelspriser. Som exempel anges växelpedal, ljudämpare (en sida), kopplingshandtag, blinkers bak en sida, backspegel, och tank.

Billigast att "lägga" är Honda CBR600RR - strax under 13 000 kr. Suzuki och Kawasakin bara något dyrare. En R6:a är närmare dubbelt så dyr med drygt 23 000 kr men värst är Ducatin (749S) som kostar knappt 40 000 kr! Lägg där till att Ducatin är drygt 40% dyrare i inköp (=> dyrare inlösen om det skulle ske) än de andra utan att detta påverkar försäkringspremien. Iaf. vagnskade-premien borde påverkas tycker jag.

En Honda eller Kawa-förare skulle kunna orsaka ett par extra krascher utan att bli dyrare än en Ducati krasch (förutsatt singelolycka inga personskador etc.)
749:an kvalar nära nog in i If kl. 7 medans de andra är If kl. 8. så den är nästan billigare i försäkring. Märkligt.

Håll er på hjulen!

Trode det bara fanns 7 klasser :confused:...eller är det jag som e ute o cyklar...

Enligt senaste Bike (artikeln om försäkringar) så delar If... in i ytterliggare en grupp. Över 28 i någon form av kg/hk beräkning tror jag blir klass 8 (över 25 blir kl.7) hos If...

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026