Läste Supersport-testet i touringblaskan AoMC, där finns bl.a. en lista med reservdelspriser. Som exempel anges växelpedal, ljudämpare (en sida), kopplingshandtag, blinkers bak en sida, backspegel, och tank.
Billigast att "lägga" är Honda CBR600RR - strax under 13 000 kr. Suzuki och Kawasakin bara något dyrare. En R6:a är närmare dubbelt så dyr med drygt 23 000 kr men värst är Ducatin (749S) som kostar knappt 40 000 kr! Lägg där till att Ducatin är drygt 40% dyrare i inköp (=> dyrare inlösen om det skulle ske) än de andra utan att detta påverkar försäkringspremien. Iaf. vagnskade-premien borde påverkas tycker jag.
En Honda eller Kawa-förare skulle kunna orsaka ett par extra krascher utan att bli dyrare än en Ducati krasch (förutsatt singelolycka inga personskador etc.)
749:an kvalar nära nog in i If kl. 7 medans de andra är If kl. 8. så den är nästan billigare i försäkring. Märkligt.
Håll er på hjulen!
Billigast att "lägga" är Honda CBR600RR - strax under 13 000 kr. Suzuki och Kawasakin bara något dyrare. En R6:a är närmare dubbelt så dyr med drygt 23 000 kr men värst är Ducatin (749S) som kostar knappt 40 000 kr! Lägg där till att Ducatin är drygt 40% dyrare i inköp (=> dyrare inlösen om det skulle ske) än de andra utan att detta påverkar försäkringspremien. Iaf. vagnskade-premien borde påverkas tycker jag.
En Honda eller Kawa-förare skulle kunna orsaka ett par extra krascher utan att bli dyrare än en Ducati krasch (förutsatt singelolycka inga personskador etc.)
749:an kvalar nära nog in i If kl. 7 medans de andra är If kl. 8. så den är nästan billigare i försäkring. Märkligt.
Håll er på hjulen!