gsx1000r-01
Ny medlem
funderar på att sätta kn-luftfilter... har nyss satt bolt on. är det märkbar skillnad eller är det slöseri med pengar???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Beror mer på hur burken ser ut. KN i en originalburk ger knappast ingen förändring av ljudet. KN utan burk ger mer ljud. Om det sen är skönare att få jordbävning i kistan kan ju diskuteras.MostWanted_NKPG skrev:får man inte lite skönare insugsljud?![]()

Kolla vad snubben har för hoj. Svårt med öppna filter på moderna sporthojar eftersom ram air inte fungerar utan sluten burk.MostWanted_NKPG skrev:nej men är det inte öppetfilter vi snackar??
på bilar bygger man väll luftgångar till öppna filter förstår inte varför man skulle kunna leda ramairen till ett öppet filter?Robban_C skrev:Kolla vad snubben har för hoj. Svårt med öppna filter på moderna sporthojar eftersom ram air inte fungerar utan sluten burk.
Dock kan det vara kul att känna till att TLR ger mer effekt (i bänk) utan locket. Detta borde bero på att en stor twin sörplar i sig rätt mycket luft i omgångar (och därmed behöver större volym att ta av) medan en fyra har ett jämnare flöde (och därmed bättre passar till ett jämnt flöde genom ram air). Man kan säga att borttagning av locket på TLR ger en större buffert för insugspulserna.
Edit: Utgår från att du med "öppetfilter" menar KN direkt på halsarna.

Nu vte jag inte vad du menar?MostWanted_NKPG skrev:på bilar bygger man väll luftgångar till öppna filter förstår inte varför man skulle kunna leda ramairen till ett öppet filter?
edit: direkt på halsarna ja.
nej okii. men alltså mc verkar va lite mer beroende av trycksättningen då än bilar(självklart). Men går det inte bygga in kn filter i en sluten box? mister den sin funktion... ajja men varför finns det open air filter till mc överhuvudtaget då?Robban_C skrev:Nu vte jag inte vad du menar?
Du får nog börja med att definiera vad du menar med "öppna filter" eftersom vi verkar ha olika definiton.
Man kan inte leda ramair till ett öppet filter eftersom ramair förutsätter en sluten box (luftburk). Annars blir det ju ingen trycksättning av luftburken. Dvs det blir så som jag skrev ovan om TLR.
Edit: Hannes, ja, det är sprut och ja, det är luftburk även där.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |