Knäskrap i 157km/h...

Re: Re: Re: Knäskrap i 157km/h...

Suomalainen skrev:
jooodå! :cool: Men det går nog inte på den vägen jag körde på nu, då sitter man i en tall rätt snabbt... Bara man hittar en bra väg så ska nog det inte va nåra probs!! Måste prova kinnekulle nästa säsong, någon mumla om 180-190 med knäskrap där i någon kurva...det måste kännas bra härligt!! :tummenupp

Nänä, samma kurva det SKA gå......pröva. :rolleyes:

HAYABUSAHENKE skrev:
men på kinnekulle, den lilla vänstern efter startrakan, Där kan d nog bli båda 180-190 när vänstern träffar backen. Eller har ja fel,,,,,

Det stämmer bra det, jag kollade med videokameran på hojen..... det blir ca:185 km/h med knäskrap i den svängen under bron........ SKÖN KÄNSLA!!

HAYABUSAHENKE skrev:
Svar till : varför just 157?... Hmm gissning är väl en digital hastighetsmätare.
Ute i trafiken så e väl 157 ok,, lite beroende på,,men på kinnekulle, den lilla vänstern efter startrakan, Där kan d nog bli båda 180-190 när vänstern träffar backen. Eller har ja fel,,,,,

jag har 200 på mätaren där, men något knä har jag inte i! får nog gå fortare!
Och andrasidan höll jag på att köra rätt in i en kille som BROMSADE just där! Riktigt läskigt eftersom när jag såg att han bromsade var jag redan inne i kurvan och påväg på väg rakt in i bakhjulet...

Biker_R1 skrev:
Det stämmer bra det, jag kollade med videokameran på hojen..... det blir ca:185 km/h med knäskrap i den svängen under bron........ SKÖN KÄNSLA!!

lååånga knän :slicka

triple skrev:
lååånga knän :slicka

Ja det är kanske en tolkningsfråga men jag kan lova att du inte har 200km/h under bron om du har tänkt att stanna kvar på asfalten........ men du kanske menar 200 i slutet på rakan (som är en lång sväng), där har jag 260km/h.
Varvtider på 1.00-1.01 med gatdäck.
Klarar du och Trajjan det?? :slicka

Tja bara för att vi pratar om hur fort det kan gå med knäskrap, kan jag väll säga... Där motorvägen blir fyrfilig in mot Norrköping kommer två fina kurvor den första är en hyfsad höger sen en bred vänster (2 filer titta innan du provar om det är nån bil i vägen) i den har jag skrapat puck i 180 har även en del anndra reckord man inte pratar högt om men bara så ni vet att det går å åka fort med en heffa klump...

ecce skrev:
Tja bara för att vi pratar om hur fort det kan gå med knäskrap, kan jag väll säga... Där motorvägen blir fyrfilig in mot Norrköping kommer två fina kurvor den första är en hyfsad höger sen en bred vänster (2 filer titta innan du provar om det är nån bil i vägen) i den har jag skrapat puck i 180 har även en del anndra reckord man inte pratar högt om men bara så ni vet att det går å åka fort med en heffa klump...

Knäskrap på E4:an alltså? :tummenupp :bow

kullen, min hemma bana, jo tack där under bron är det kul.
180 inga problem men små svettigt att sttsa så om inte utgången blir rätt,(med andra ord, ingången blev fel)
annars tycker jag dock inte om banan längre, behöver ett par mille till säkerhet.

Nja det är ju inte E4 utan avfarten från E4 till Norrköping från stockholm . Två grymt sköna kurvor som går att ta i bra fart.

Biker_R1 skrev:
Ja det är kanske en tolkningsfråga men jag kan lova att du inte har 200km/h under bron om du har tänkt att stanna kvar på asfalten........ men du kanske menar 200 i slutet på rakan (som är en lång sväng), där har jag 260km/h.
Varvtider på 1.00-1.01 med gatdäck.
Klarar du och Trajjan det?? :slicka

jo, du har givetvis rätt :whip vågar inte gasa mer än så...
trajjan klarar bra mycket mer än vad jag gör... :notme

Men, har du 180 genom kurvan måste du ändå gå på bromsarna rätt hårt efter rakan, trodde inte man behövde bromsa alls där… fast kör du på 1.00, så behövs det kanske?

1.00 är faktiskt respekt… måste jag erkänna… :rock

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...