igelhammar
gud är bedragare......
nyheten är ute på deras hemsida tyvärr.kunde varit en trevlig tillställning annars 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Alltid trist när det inte blir race men fortsätt att träna så ska du se att du kvalar in till Rookie 600-racen i framtidenSå tråkigt!
När det är "riktiga" tävlingar så kvalas nybörjarRookisana ut och när det sedan finns schangs till att prova på race då blir det inget.
Jamenvafan!!!!![]()

Alltid trist när det inte blir race men fortsätt att träna så ska du se att du kvalar in till Rookie 600-racen i framtiden![]()
Alla med talang och mycket pengar ska tvångsuppklassas.
/Oskar
Som vanligt är vi OT men skitsamma.Men jag tycker att Rookie racing ska vara en instegsklass, ok om man tillämpar en 115% regel eller liknande för att det inte ska bli farligt. Men att topp 10 i r 600 hade ju utan problem platsat i ss600.
Alla med talang och mycket pengar ska tvångsuppklassas.
Håller med om att fler borde klassas upp tidigare, men många tycker att det är ett stort steg att klassa upp sig, kör man t.e.x stabila 1.03-1.05 på Knudan så är man mogen för A-licens (tycker jag iaf).Jupp eller så får dom helt enklet dela upp rookie klasserna i a och b
Det ska ju vara bra med mycket nya förare. Jag har hört förvånansvärt många som inte har kört tävlingar för att dom inte är säkra på att kvala in.
Känns lite som att den hårda konkurensen i rookie stryper tillförsel av förare på högre nivå. Tråkigt att folk som vill prova på inte kan göra detta.
Och ännu tråkigare när det blev som på knutstorp med en ss 600 final där det var typ 12-15 startande!
/off topic oskar
Det var tydligen funktionärsbrist....
Något fel på alla Rookie 600 race som körts i år?surt som fan va det enda sprint racet jag skulle köra i år hade jag tänktefter som det har vart ont om B-race i år övrigt
Något fel på alla Rookie 600 race som körts i år?
Som vanligt är vi OT men skitsamma.
En del av dem som kör fort i Rookie-klasserna har kört tidigare, hållt upp några år och börjat köra igen. De måste börja med B-licens men i sak håller jag med dig, är man snabb ska man klassas upp omgående om det är möjligt. Ett problem kan vara att man har en hoj som inte kan köras i den högre klassen för att de har mer restriktioner osv så då bör man få köra som B-förare året ut. Året efter ska man upp utan undantag.

dyrare anmälnings avgift samt att SM och SO tävlingar kräver minst tre dagar borta ett b race smidigt,billigare tex 800 kr i anmälnings avgift som det va på falken och mantorp förra året
En tankeställare till alla som vill köra, utan funkisar så blir det ingenting.Det var tydligen funktionärsbrist....
du missade LMS b-race, skitbilligt och 2 race på 2 dagar, klant!![]()
![]()
En tankeställare till alla som vill köra, utan funkisar så blir det ingenting.
Tjata på dina polare så kanske vi slipper läsa detta flera gånger.
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |