klubbrace falken 26/9 inställd

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
nyheten är ute på deras hemsida tyvärr.kunde varit en trevlig tillställning annars :gråta
 
Så tråkigt!

När det är "riktiga" tävlingar så kvalas nybörjarRookisana ut och när det sedan finns schangs till att prova på race då blir det inget.

/Oskar
 
Så tråkigt!
När det är "riktiga" tävlingar så kvalas nybörjarRookisana ut och när det sedan finns schangs till att prova på race då blir det inget.
Alltid trist när det inte blir race men fortsätt att träna så ska du se att du kvalar in till Rookie 600-racen i framtiden :tummenupp
 
Alltid trist när det inte blir race men fortsätt att träna så ska du se att du kvalar in till Rookie 600-racen i framtiden :tummenupp

Får ta och klassa upp mig till "Tjocky 1000" där får alla vara med!


Jo för min del är det inte så farligt jag ligger bara någon/några sekunder från kvalgränsen.

Men jag tycker att Rookie racing ska vara en instegsklass, ok om man tillämpar en 115% regel eller liknande för att det inte ska bli farligt.
Men att topp 10 i r 600 hade ju utan problem platsat i ss600.

Alla med talang och mycket pengar ska tvångsuppklassas.

/Oskar
 
Last edited:
Men jag tycker att Rookie racing ska vara en instegsklass, ok om man tillämpar en 115% regel eller liknande för att det inte ska bli farligt. Men att topp 10 i r 600 hade ju utan problem platsat i ss600.
Alla med talang och mycket pengar ska tvångsuppklassas.
Som vanligt är vi OT men skitsamma.

En del av dem som kör fort i Rookie-klasserna har kört tidigare, hållt upp några år och börjat köra igen. De måste börja med B-licens men i sak håller jag med dig, är man snabb ska man klassas upp omgående om det är möjligt. Ett problem kan vara att man har en hoj som inte kan köras i den högre klassen för att de har mer restriktioner osv så då bör man få köra som B-förare året ut. Året efter ska man upp utan undantag.
 
Jupp eller så får dom helt enklet dela upp rookie klasserna i a och b

Det ska ju vara bra med mycket nya förare. Jag har hört förvånansvärt många som inte har kört tävlingar för att dom inte är säkra på att kvala in.

Känns lite som att den hårda konkurensen i rookie stryper tillförsel av förare på högre nivå. Tråkigt att folk som vill prova på inte kan göra detta.

Och ännu tråkigare när det blev som på knutstorp med en ss 600 final där det var typ 12-15 startande!

/off topic oskar
 
Jupp eller så får dom helt enklet dela upp rookie klasserna i a och b

Det ska ju vara bra med mycket nya förare. Jag har hört förvånansvärt många som inte har kört tävlingar för att dom inte är säkra på att kvala in.

Känns lite som att den hårda konkurensen i rookie stryper tillförsel av förare på högre nivå. Tråkigt att folk som vill prova på inte kan göra detta.

Och ännu tråkigare när det blev som på knutstorp med en ss 600 final där det var typ 12-15 startande!

/off topic oskar
Håller med om att fler borde klassas upp tidigare, men många tycker att det är ett stort steg att klassa upp sig, kör man t.e.x stabila 1.03-1.05 på Knudan så är man mogen för A-licens (tycker jag iaf).
 
surt som fan va det enda sprint racet jag skulle köra i år hade jag tänkt :( efter som det har vart ont om B-race i år övrigt
 
Något fel på alla Rookie 600 race som körts i år?

dyrare anmälnings avgift samt att SM och SO tävlingar kräver minst tre dagar borta ett b race smidigt,billigare tex 800 kr i anmälnings avgift som det va på falken och mantorp förra året

sorry men har absolut inte vart gjord av pengar i år samt saknat Motivation för att plöja ner dom pengarna på att komma långt ner i resultat listorna

jag gör comeback nästa år iställe när man har sparat ihop till en säsong på vad vet jag inte ,rokkie 1000 lr 600 det vet jag inte ens själv

Som vanligt är vi OT men skitsamma.

En del av dem som kör fort i Rookie-klasserna har kört tidigare, hållt upp några år och börjat köra igen. De måste börja med B-licens men i sak håller jag med dig, är man snabb ska man klassas upp omgående om det är möjligt. Ett problem kan vara att man har en hoj som inte kan köras i den högre klassen för att de har mer restriktioner osv så då bör man få köra som B-förare året ut. Året efter ska man upp utan undantag.

Mikael Karlsson tex han har fan inte i rookie 600 att göra sorry micke men hur många kommer med två hojar till en tävling i rookie särsklit två st CBR 07:or då har det ju blivit löjligt och är ingen rookie racing längre

tråkigt att även rookie har blivit en matrial klass där det krävs nya däck hela tiden och en extra hoj :näsblod
 
Last edited:
dyrare anmälnings avgift samt att SM och SO tävlingar kräver minst tre dagar borta ett b race smidigt,billigare tex 800 kr i anmälnings avgift som det va på falken och mantorp förra året

du missade LMS b-race, skitbilligt och 2 race på 2 dagar, klant! :arsele :D
 
du missade LMS b-race, skitbilligt och 2 race på 2 dagar, klant! :arsele :D

Då måste ju Gottis byta klubb, men visst det kan vi väl fixa:D
Det nämns funkis brist... Är det ett KM / Enklare tävling och ala inblandade verkligen vill få till det så går det ju som någon nämnde lura med polare, eller som sista lösning hjälpas åt och flagga varandras race.
 
En tankeställare till alla som vill köra, utan funkisar så blir det ingenting.

Tjata på dina polare så kanske vi slipper läsa detta flera gånger.

Kommer få läsas om och om igen. Tyvärr! För många tar för givet det finns funkisar som kommer ställa upp. För sent inses det vad som borde ha gjorts långt tillbaka med förberedelser.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top