Klubblokal..

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Jag luskar efter en shysst lokal eller klubbhus till LrMC...

Det skall inte vara något Speciellt men något som känns "vårat".

Lokalen skall vara en sorts mötesplats där onsdagåkningarna utgårifrån samt ett ställe man kan åka till för att träffas. Vi skulle kunna ha fester samt att det är shysst med en träffpunkt annat än min tobaksaffär.

Detta gäller:

1. Kolla och hör er för lite.
2. PM:a mig om något dyker upp så sköter jag resten.
3. Ska kolla med kommunen lite
4. Innan beslut fattas så kommer samtliga medlemar och styrelse vara överens.
5 När fan ska jag köpa hoj :huvet

Mvh VaLLe

Är det någon som har erfarenhet av att söka bidrag till föreningar genom kommunen eller Västerås Stad? Skriv eller skicka PM, VI BEHÖVER DIG!

Tjena tjejen!

Det blir lite enklare att ha som samlingspunkt och för att kunna åka ner till när man känner för det. Typ, ta en öl å kolla på moto gp osv. :)

TinaTjejen skrev:
Va ska ni med klubblokal till?
Stan kryllar ju av fik, lägenheter och annat att fika/festa i :)

Crille skrev:
Hmmmm en lite dum fråga kanske!!!! För att ha att vara i samt ha fester m.m..

Eller vi kanske han få ha klubbstugan hemma hos er och ha våra fester ,möten m.m.... :banana :yoparty

"vara i"? Trodde ni vart klubb för ni gilla att KÖRA hoj, inte sitta i en klubbstuga å fika å se på hojarna? :va

Aja, skitsamma, ni gör som ni vill. Men de verkar mest va du å Valle som skriver i tråden, vill MEDLEMMARNA ha, (och betala för), klubbstuga?
Antar att ni redan snackat igenom saken eftersom ni gjort slag i saken och börjat leta lokal redan, iof :3freak

/H.angaround med åsikter

TinaTjejen skrev:
"vara i"? Trodde ni vart klubb för ni gilla att KÖRA hoj, inte sitta i en klubbstuga å fika å se på hojarna? :va

Aja, skitsamma, ni gör som ni vill. Men de verkar mest va du å Valle som skriver i tråden, vill MEDLEMMARNA ha, (och betala för), klubbstuga?
Antar att ni redan snackat igenom saken eftersom ni gjort slag i saken och börjat leta lokal redan, iof :3freak

/H.angaround med åsikter

upp....

:7peta 4. Innan beslut fattas så kommer samtliga medlemar och styrelse vara överens. :7peta

Min åsikt!

Vi tog upp detta angående klubbstuga på årsmötet 2003.

Då blev svaret NEJ till en klubbstuga.
Vi diskutterade hur vi skulle göra med nycklar mm.

Jag håller med TinaTjejen om vad ska vi med klubbstuga till.
Det kommer att bli bara en J....vla tjafs om den.
Vem städar, håller ordning, nycklar mm.

Vi är över 70 medlemmar i klubben så kom med era åsikter om detta.

R-Sickan

:fakta

R-Sickan skrev:
Vi tog upp detta angående klubbstuga på årsmötet 2003.

Då blev svaret NEJ till en klubbstuga.
Vi diskutterade hur vi skulle göra med nycklar mm.

Jag håller med TinaTjejen om vad ska vi med klubbstuga till.
Det kommer att bli bara en J....vla tjafs om den.
Vem städar, håller ordning, nycklar mm.

Vi är över 70 medlemmar i klubben så kom med era åsikter om detta.

R-Sickan

För min del klarar jag mig utan klubblokal.
Vill jag dricka en öl eller ta en fika kan jag lika gärna göra det på någon pub
eller fik.

VaLLe skrev:
upp....

:7peta 4. Innan beslut fattas så kommer samtliga medlemar och styrelse vara överens. :7peta
sorry, lite snabb där. Men det gav inte svar på min fråga: VILL klubben (medlemmarna) ha klubbstuga?
Det bästa för er själva är att kolla med dem INNAN ni sliter ut er på jakten efter lokal, annars blir det ju bara besvikelse om ni hittar något och ingen vill ha't :)

p.s. Jag är duktig på att lägga mig i och tipsa när jag tycker att nått ser ut att gå tokigt, vill ni jag ska knipa käft så säg då till d.s.:rodnar

Kan vara bra......

Skulle ju vara kul med lokal iof, men det skulle vara ännu bättre om det fanns en möjlighet att man kunde skruva lite på hojarna där oxå och sen avsätta en liten del av lokalen till festlokal :yoparty vore ju inte helt fel heller........

Ta tex en rengnig onsdag..........kunde vara kul att utbyta lite erfarenheter osv.........lära känna varandra osv osv i en klubblokal!

TinaTjejen skrev:
sorry, lite snabb där. Men det gav inte svar på min fråga: VILL klubben (medlemmarna) ha klubbstuga?
Det bästa för er själva är att kolla med dem INNAN ni sliter ut er på jakten efter lokal, annars blir det ju bara besvikelse om ni hittar något och ingen vill ha't :)

p.s. Jag är duktig på att lägga mig i och tipsa när jag tycker att nått ser ut att gå tokigt, vill ni jag ska knipa käft så säg då till d.s.:rodnar

När en lokal dyker upp som är mycket prisvärt tas frågan återigen upp.

Alla stora klubbar har lokal, så varför skulle inte vi ha det..t.om en cykel klubb ute i Ramnäs har det :3freak .

Se på bröderna i WCX de har en VILLA :fakta och de är 20st...vi är 75 st vad har vi "Tågstationen".

Jag bestämer inte ett skit i klubben...men därimot så tar jag fram förslag som kan vara av intresse som får röstats fram.

Det finns vissa i klubben som är drivkraften utan dom så dör vi :tråkad

VaLLe skrev:
När en lokal dyker upp som är mycket prisvärt tas frågan återigen upp.

Alla stora klubbar har lokal, så varför skulle inte vi ha det..t.om en cykel klubb ute i Ramnäs har det :3freak .

Se på bröderna i WCX de har en VILLA :fakta och de är 20st...vi är 75 st vad har vi "Tågstationen".

Jag bestämer inte ett skit i klubben...men därimot så tar jag fram förslag som kan vara av intresse som får röstats fram.

Det finns vissa i klubben som är drivkraften utan dom så dör vi :tråkad

Vad ANDRA klubbar har eller inte har känns ointressant. Om LrMC inte är intresserade av lokal, så kvittar det ju att WCX har en lokal :va är nog lättare att hålla samman en grupp på 20 än en på 75, med tanke på allas olika viljor :brinnerup

Jag vet inte hur länge cykelklubben i Ramnäs eller WCX har överlevt som klubb.. men har man klarat sig i 3-4 år som klubb så brukar den finnas kvar ett bra tag och då kan man ju börja skaffa sig grejer..

Det märks för övrigt vilka som drar lasset i klubben ang. att engagera sig och så gärna vill vara riktig KLUBB och vilka som helst bara vill åka och ha kul ihop.
Inget av dem är fel, men de blir svettigt att dra åt olika håll:mattias

Over and out

TinaTjejen skrev:
Vad ANDRA klubbar har eller inte har känns ointressant. Om LrMC inte är intresserade av lokal, så kvittar det ju att WCX har en lokal :va är nog lättare att hålla samman en grupp på 20 än en på 75, med tanke på allas olika viljor :brinnerup

Jag vet inte hur länge cykelklubben i Ramnäs eller WCX har överlevt som klubb.. men har man klarat sig i 3-4 år som klubb så brukar den finnas kvar ett bra tag och då kan man ju börja skaffa sig grejer..

Det märks för övrigt vilka som drar lasset i klubben ang. att engagera sig och så gärna vill vara riktig KLUBB och vilka som helst bara vill åka och ha kul ihop.
Inget av dem är fel, men de blir svettigt att dra åt olika håll:mattias

Over and out

Denna klubb kommer att överleva LÄNGE.

Innan LrMc föddes var det så kallt i V-ås...tack vare klubben så känner folk varandra.

och det är det viktigastemed Lrmc är sammanhållningen.

Som ny medlem skall man kunna fort som fan lära känna sig välkommen bland alla andra mc-åkare i stan..jag menar att man inte skall åka runt ensam.

Jag vet många medlemar som är nya med nya körkort som snabbt har kommit in i Mc-atmosfären.

Meningen med lokal idén är att det är en fast adress för klubben, samlingsplats, fest, viss mekning.

Självklart ska vi ha en lokal...!! Det vill iaf jag :)

Men vi behöver väll inte ha den nästa vecka...!!! Nä, fortsätt kolla och om nått intressant dycker upp så får vi väll ta upp det då...!!!

För vissa är MC ett intresse......För andra är MC en livsstil :yoparty

Lunkan skrev:
Självklart ska vi ha en lokal...!! Det vill iaf jag :)

Men vi behöver väll inte ha den nästa vecka...!!! Nä, fortsätt kolla och om nått intressant dycker upp så får vi väll ta upp det då...!!!

För vissa är MC ett intresse......För andra är MC en livsstil :yoparty

Word!!!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2