Klubblokal..

mmm, eller enklare att samla medlemmarna. beroende på hur man ser det....

Pejo skrev:
Bara en kort liten observation.

Förra vintern var jag med och drog lite i fikat på onsdagarna. Responsen var inte överväldigande, tyvärr. Detta kan vara ett tecken på att det är svårt att samla medlemmarna, och isåfall är det nog onödigt att ha ett eget krypin, om ingen kommer, s.a.s.

Funatic skrev:
mmm, eller enklare att samla medlemmarna. beroende på hur man ser det....

Förklara gärna, jag förstår inte. Vad gör det enklare att samla folk på en vanlig gatuadress [=klubblokal] än på ett fik ?
Jag vill se det från ditt håll.

Pejo skrev:
Förklara gärna, jag förstår inte. Vad gör det enklare att samla folk på en vanlig gatuadress [=klubblokal] än på ett fik ?
Jag vill se det från ditt håll.

Lägger mig i....

Tveksam om det blir enklare att sammla medlemmarna Kl 1800 på en onsdag i en lokal...!!!
Men det blir iaf inte svårare.....tror jag
Men en lokal kan användas till så mycket mer än fika....!
Förfest, fest, efterfest, fika, meka, förvara, snacka, strippa :fatta! osv..!

Det finns så mycket att diskutera ang. en klubblokal
*Pris *plats *tillgänglighet osv. var ska vi börja??? Och vem ska ta tag i det här...! Vill alla i styrelsen ha en lokal?

Men pejo har iof rätt.......varför är inte fler medlemmar engagerade i den här diskusionen tex... :va

Förändring är bra, funkar det inte är det bara att ändra tebax....men varför inte försöka...!

Lunkan skrev:
Lägger mig i....

Men det blir iaf inte svårare.....tror jag
Men en lokal kan användas till så mycket mer än fika....!
Förfest, fest, efterfest, fika, meka, förvara, snacka osv..!

Det har du alldeles rätt i !

Lunkan skrev:
Men pejo har iof rätt.......varför är inte fler medlemmar engagerade i den här diskusionen tex... :va

Ja, det är faktiskt störande. En så här viktigt fråga för föreningen borde engagera fler. Just nu är det nog ganska svårt att bilda sig en uppfattning om medlemmarnas åsikt i frågan, eftersom så få säger sin mening.

Om flertalet medlemmar hade sagt "JA VI VILL HA EN LOKAL" så hade ju diskussionen blivit kort och koncis - nu är så inte fallet.

Kan vi inte börja med att se om vi kan få kommun och/eller ev. sponsorer att betala ett klubb"hus" så kan vi fortsätta diskussionen därifrån?
Nu när jag tänkt lite till (faktiskt! Coolt va? :hihi )håller jag nog med om att vi inte ska binda fasta utgifter varken till klubb eller privatperson där vi kan undvika det. (tji-tjing)

Däremot, som jag nämnt tidigare: Är det någon som har bra kontakt med kommun/Västerås Stad/ny sponsor/eller dylikt? Vi tar ju tacksamt emot all hjälp vi kan få, ser jag till mig själv så har jag som alla andra ibland helt enkelt inte varken tid, kunskap eller rätt kontakter för en massa saker. Det kan man inte begära av någon så klart. (eller BÄST kunskap/kontakter) eller rätt idéer för den delen.

Jag vet att alla kan bidraga till klubbens trevnad på något sätt, kanske bara med ett leende eller ett uppmuntade ord, men det räcker ofta väldigt långt!

Snälla, leta inte fel, leta efter det som är BRA så kan vi alla hjälpas åt att göra det ÄNNU BÄTTRE. Fokuserar vi på att hitta fel så ser vi bara dem till slut vilket innebär att vi helt plöstligt tycker ALLT bara är "skit".

Ett stort TACK till alla medlemmar och andra personer som bidragit till att klubben faktiskt är vad den är idag! :tummenupp

Det vore också riktigt roligt om så många som möjligt kan komma till 1-års kalaset hos VaLLe! :banana

Som vanligt ber jag dig uppmärksamma att det är jag själv som skrivit detta och inte genom klubb/styrelse på något sett. (så skäll på mig om det du inte gillar...)

natti-natti!

//Fun

Last edited:
Funatic skrev:
Jag vet att alla kan bidraga till klubbens trevnad på något sätt, kanske bara med ett leende eller ett uppmuntade ord, men det räcker ofta väldigt långt!//Fun

Paxar den där strippstången då! Man kan ju vicka lite på :arsele så man får en :tummenupp av publiken Några :tuttar att :banana med har jag inte men ni kommer :Bugar ändå när jag är klar :rofl

:kär :kär :kär :kär
Seventy7 skrev:
Paxar den där strippstången då! Man kan ju vicka lite på :arsele så man får en :tummenupp av publiken Några :tuttar att :banana med har jag inte men ni kommer :Bugar ändå när jag är klar :rofl

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti