Klubb för Honda Cbr 600

Status
Ej öppen för fler svar.
Ja, ja... Whatever... Starta en klubb om intresse finns. Skulle bara vilja veta vad som händer om jag byter hoj... Måste jag leta nya vänner då eftersom min nästa hoj INTE kommer vara en cbr, eller ens en honda?!

/FW

Jag undrar ju varför Du ens ska ansluta Dig till en Cbr-klubb om Du vet med Dig redan nu att Du kommer byta både modell och märke... ?

Mattias skrev:

:7peta Har Du inget bättre för Dig än att klanka ner på andra?

Och gällande Din andra fråga här i tråden om jag vågar svälja stoltheten och fråga Dig om råd så är mitt svar att jag hellre pratar med folk som är trevliga än sådana som beter sig som Du.

/Maria

Maria1980 skrev:

Och gällande Din andra fråga här i tråden om jag vågar svälja stoltheten och fråga Dig om råd så är mitt svar att jag hellre pratar med folk som är trevliga än sådana som beter sig som Du.

/Maria
Bra Maria! tror att vissa killar har problem med vårt mcintresse varför :confused: För ett tag sedan gjorde jag ett seriöst inlägg om turbo på hojjen då blev jag verkligen dissad av vissa. :(

Maria1980 skrev:
Jag undrar ju varför Du ens ska ansluta Dig till en Cbr-klubb om Du vet med Dig redan nu att Du kommer byta både modell och märke... ?

Ett av problemen med märkes eller modellklubbar är att väldigt många MC-åkare byter hoj kanske varje eller vartannat år. Med undantag för Ducce, HD, Guzzi, gammeltrajjor och liknande tror jag det är svårt att hålla en klubb flytande.

Frågan är kanske om det finns andra sätt än just klubb. Av egen erfarenhet vet jag att det blir mycket jobb med klubbandet. Är du för entusiastisk får du göra allt själv, vill du delegera blir det mycket tjatande.

Det som verkar fungera är extrema märkesfantaster eller rena partyklubbar typ Vulcan Riders som verkar ha jävligt kul på träffar. Tror säkert folk köpt en Vulcan bara för de verkar ha bra drag.

Mina 2 ören :huvet

Maria1980 skrev:

Läs Bonnies inlägg.

Det jag förundras över är att de flesta hobbyer måste organiseras. Är det för att vi är Svenskar eller? "Föreningarnas land"? Känner vi att vi MÅSTE höra till något för att vara någon?!

Btw. Du har fortfarande inte svarat på om jag måste skaffa nya vänner, eller om jag får vara kvar i klubben om jag säljer min "zebra"....

@Mirran:
Man behöver inte vara kille för att dissa ideen med en turbo på en cbr600f. Jag har bara en fråga. Varför? För att det är häftigt med turbo, eller för att man vill ha en hoj med klipp i? Länka gärna tråden om du har svarat där på dessa frågor...

/FW

Mirran skrev:
Bra Maria! tror att vissa killar har problem med vårt mcintresse varför :confused: För ett tag sedan gjorde jag ett seriöst inlägg om turbo på hojjen då blev jag verkligen dissad av vissa. :(
DU blev inte dissad. Ditt förslag blev dissat av ca 2 st av 5000. Resten dunkade dig i ryggen ... precis som du ville. Det va ju trots allt de som var meningen med hela tråden.

Maria1980 skrev:

/Maria
Jag har läst igenom mina inlägg i den här tråden och ser inte var jag "klankar ner på andra". Men å andra sidan är jag ju en idiot som inget begriper också.

Johanjulgran skrev:
det går bra att leka med en 600F =)

Det är lätt att trilla när man försöker oxå :3freak

Ang klubbfrågan så tror jag mer på tråd än klubb faktiskt, iom att de flesta byter hoj efter ett tag. Eller gå med i en klubb som redan existerar.

Mirran skrev:

Ert fjantande är obegripligt. Lägger man upp en tråd om det ena eller det andra på ett offentligt forum får man ta the good with the bad. Vill man inte ha inlägg från negativa personer går det bra att ringa sina bästa kompisar och dunka varandra i ryggen. Ingen i denna tråd har varit direkt otrevlig eller spydig, men alla tycker som tur är inte likadant.

Anledningen till att du blev dissad av folk angeående turbo på din hoj är inte för att du är tjej. Utan för att det är en idiotisk idé.

Chris Ash skrev:
Ert fjantande är obegripligt. Lägger man upp en tråd om det ena eller det andra på ett offentligt forum får man ta the good with the bad. Vill man inte ha inlägg från negativa personer går det bra att ringa sina bästa kompisar och dunka varandra i ryggen. Ingen i denna tråd har varit direkt otrevlig eller spydig, men alla tycker som tur är inte likadant.

Anledningen till att du blev dissad av folk angeående turbo på din hoj är inte för att du är tjej. Utan för att det är en idiotisk idé.
Bra ide, har aldrig tänkt på det,smart att ringa kompisarna istället. :tomten

en cbr600 tråd ska man väll kunna ha för det verkar finnas en hel del 600 ägare.

Eller vad säger SWEDIE??

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...