Du fattar alltså inte. Får hoppas även mitt inlägg blir läst.
Vad är det jag inte fattar?
blueridge skrev:
Skiter i vad du menar eller inte menar. Att du behöver komma med frklarande förklaringar är illa nog.
Om du skiter i vad jag menar så kanske det även är förklaringen till att du (medvetet?) tolkar min text som du gör.
Om du istället för att "skita i" allt och faktiskt läst inlägget innan du kommenterade så hade du troligtvis sett att jag berättar hur JAG gjorde. Det finns ingen uppmaning till någon att försöka sig på det, utan som sagt, jag beskriver hur jag gjorde.
Två rader längre ner så rekommenderar jag dessutom att man får det "demonterat och uppkollat". Då menar jag givetvis av någon som kan, men det trodde jag var självförklarande.
blueridge skrev:
Jag läste rådet, insåg varför det var värt ett försök och funderade på om det kunde vara nån risk med det. Precis som när jag klättrade i träd och byggde kojor i yngre dar.
blueridge skrev:
Det är väl upp till var och en att bedöma vad som är ett skitråd. Eller är det din uppgift här på forumet?
Jag är tacksam för alla råd jag får råd från folk på forumet, sen är det självklart upp till varje läsare att bedöma om det är applicerbart eller inte i just deras fall. Precis som med det mesta här i livet.
Om någon kommer med ett råd som inte just du håller med om, är det inte isåfall enklare att du kommenterar varför inte just du inte tycker det är bra och eventuella risker med det så att den som ställt frågan från början får det klart för sig istället för att nån grinig jävel bara säger att det suger?
blueridge skrev:
(På god väg att rapportera inlägget och det har nog aldrig hänt med avsikt tidigare).
Du är välkommen att rapportera vad som helst precis som alla andra.
Man ska alltid vara försiktig, eller iaf medveten om vad man ger sig in på.
Det gäller inte bara hojreparationer utan även hojkörning i allmänhet.
Sen undrar jag ju iofs hur du kan ha nån aning om mina färdigheter kring teknik och mekande baserat på ett inlägg. Eller är det så enkelt att alla som inte gör som du skulle gjort är okunniga?
Jag upprepade ett råd som jag fått från andra som dessutom funkade för mig, om du tycker att det är fel så är det upp till dig.
Men istället för att förpesta den här tråden så föreslår jag att du anmäler inlägget så får nån moderator tycka till om det, alternativt så PM:ar om det var nåt mer.