Jahapp. Då va det min (o)tur då.
Vi va ett gäng som var ute och körde och va på väg till Södertälje. Vi valde vägen via Tungelstavägen för att slippa motorväg och få lite kurvor.
På vägen dit så tyckte jag att hojen "ormade" sig lite i en del högfartskurvor. Men jag tänkte att det förmodligen va dålig väg så här på våren.
Dumt tänkt.
Vi kommer åkandes på slingerbulten och jag håller ett ganska snällt tempo. Inge tokgas alls eftersom jag åkte vägen igår och vet att den är frostskadad lite varstans.
Tycker fortfarande att den känns lite konstig i kurvorna men... Det är ju rolig väg. Då kan man inte fundera så mycket på sånt.
Kommer in i "kalhyggeskurvan" (där det hänt olyckor förr) och håller ganska låg fart då jag känner till kurvan väl och vet att den knixar till sig. På väg in i kurvan känner jag att bakhjulet "flyter". Hojen vill inte svänga trots att jag lagt ner den utan vill hellre åka rakt fram och baken glider ut.
Satan. Det här kommer inte gå bra. Rätar upp, bromsar så hårt jag törs (grus i kanterna) och försöker följa vägen. Men det resulterar i att jag kör rakt ut i terängen.
Lyckligtvis hann jag få ner farten hyffsat så jag kör en bit ner i diket/ut på kalhygget och lägger hojen.
En blinkers pajade, en del smårepor och en spricka i kåpglaset. Det va alla skadorna som jag känner till än så länge iaf.
Anledningen till att jag gick ut i skogen va punka.
Inga skador på mig.
Så tänk på att hålla koll på däcken nu på våren! Det ligger mycke skit på vägarna!
Jaja... det va inte värre än att dra upp hojen (tack till alla som hjälpte till) och försiktigt åka och fylla på luft. Sen körde jag mot ett garage och fick ställa den där.
Måste även ge ett jättetack till garageägaren som lånade ut sin bil till mig så jag slapp åka tunnelbana i skinnställ hem! TACK!
Jag borde naturligtvis reagerat på att hojen uppförde sig konstigt tidigare, men så är det när man är nybörjare (är ju bara inne på min 3:e säsong och har bara hunnit med ca 150 mil på sporthoj). Då förstår man inte alla signaler. Lyckligtvis så har jag lärt mig att tyda en signal till nu och överlevt utan skador.
Jaja... Kör försiktigt!!!
/Lucky9
Vi va ett gäng som var ute och körde och va på väg till Södertälje. Vi valde vägen via Tungelstavägen för att slippa motorväg och få lite kurvor.
På vägen dit så tyckte jag att hojen "ormade" sig lite i en del högfartskurvor. Men jag tänkte att det förmodligen va dålig väg så här på våren.
Dumt tänkt.
Vi kommer åkandes på slingerbulten och jag håller ett ganska snällt tempo. Inge tokgas alls eftersom jag åkte vägen igår och vet att den är frostskadad lite varstans.
Tycker fortfarande att den känns lite konstig i kurvorna men... Det är ju rolig väg. Då kan man inte fundera så mycket på sånt.

Kommer in i "kalhyggeskurvan" (där det hänt olyckor förr) och håller ganska låg fart då jag känner till kurvan väl och vet att den knixar till sig. På väg in i kurvan känner jag att bakhjulet "flyter". Hojen vill inte svänga trots att jag lagt ner den utan vill hellre åka rakt fram och baken glider ut.
Satan. Det här kommer inte gå bra. Rätar upp, bromsar så hårt jag törs (grus i kanterna) och försöker följa vägen. Men det resulterar i att jag kör rakt ut i terängen.
Lyckligtvis hann jag få ner farten hyffsat så jag kör en bit ner i diket/ut på kalhygget och lägger hojen.
En blinkers pajade, en del smårepor och en spricka i kåpglaset. Det va alla skadorna som jag känner till än så länge iaf.

Anledningen till att jag gick ut i skogen va punka.

Inga skador på mig.
Så tänk på att hålla koll på däcken nu på våren! Det ligger mycke skit på vägarna!
Jaja... det va inte värre än att dra upp hojen (tack till alla som hjälpte till) och försiktigt åka och fylla på luft. Sen körde jag mot ett garage och fick ställa den där.
Måste även ge ett jättetack till garageägaren som lånade ut sin bil till mig så jag slapp åka tunnelbana i skinnställ hem! TACK!
Jag borde naturligtvis reagerat på att hojen uppförde sig konstigt tidigare, men så är det när man är nybörjare (är ju bara inne på min 3:e säsong och har bara hunnit med ca 150 mil på sporthoj). Då förstår man inte alla signaler. Lyckligtvis så har jag lärt mig att tyda en signal till nu och överlevt utan skador.
Jaja... Kör försiktigt!!!
/Lucky9