Klotartråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
gixxer1000Mike skrev:
Ja älgen stendog på plats, blev sånt tryck i älgen att den sprack och inävlor sprutade ur, :död tur det var älgen som sprack och inte jag.
M.v.h/Moosekiller :näsblod
Fy fan vilka kval du måste lidit.. Ger dig en virtuell klapp på axeln! :)

gixxer1000Mike skrev:
1.
100 km/h rakt in i en älg.
2.
Fullutrustad.
3.
Hjälmen trycktes in så båda ögenen blev uppsvällda som bollar,en visirbit skar sönder en muskel i ögat,krossat knä blev hängandes på utsidan av skinnstället,lårbenet oxå utanför skinnstället men det fick jag tillbaka in i låret igen, spräckta revben på vänster sida, sedan blev jag liggandes 18 timmar innan jag hittades.
4.
Hojen gick i stort sett förbi utan att ta i älgen rakt ut i en myr=mjukt,all plast + tank och lysen trasiga men alla vitala delar oskadda.
5.
Lätt 10++,gjorde som ondast efter 12-14 timmar, ville dö.

Känns som om min klotning var som att landa i bomull, vid jämförelse

Många vurpor har jag gjort :näsblod här ett urval :)

Senast på bana:
Körde ca 140 när en kille vill köra om på innern i en kurva. Fanns ju inte riktigt plats för det så hans motor tar i mitt styre. Fullt styrutslag vid fullt nerlägg är ingen bra kombination.
Full utrustning på. Klarade mig med två stukade fotleder å kryckor en vecka
Kåpor å div på hojen behövdes bytas
Smärta 2,2

Värst på gata:
Träffade en vänstersvängande halvblind bilist i sidan. Fart ca 70 km/h. Full utrustning på minus ryggskydd. Flög över taket på bilen. 10 dagar på sjukhus med div armbrott samt blåslagen. Hojen skrot.
Smärta 7,5

Värst i skogen:
Endurotävling i Uppsala fart ca 40Km/h. Efter ett litet hopp släpper framhjulet åt vänster slänger ut högerben för att parera men istället viker sig knät framåt åt fel håll. Avslitet korsband. Kryckor igen två operationer å två år senare går det att tävla på igen.Kanske någon ny repa på hojen :rolleyes:
Smärta 4,5 (lite tungt att starta hojen köra tillbaka till depån lasta å köra 15mil hem. Läkaren fick vänta till dagen efter :3freak )

1.1: ~70-80 km/h
1.2. Ja
1.3. Nej
1.4. Bakbromspedal tras
1.5. 1/10

2.1: ~180-200 km/h
2.2: Ja
2.3: Trasig häl, allmänt ont men inget alvarligt
2.4: Backspegel rök, kåpor rätt keff, kåpglas pajj och rätt skräpig blev den
2.5: 5/10 kanske

3.1: ~150 km/h
3.2: Ja
3.3: Allt
3.4: Den bidde helmos, tredje gången gillt.
3.5: Fan vet, 8/10 kanske, morfin är mums.

Va fan, folk har alltså ramlat i runt 200knyck och klarat sig ganska ok?! Då gäller det väll att man ramlar o glider bara, träffar man nåt måste man väl i princip vara finito..

Hultan skrev:
Va fan, folk har alltså ramlat i runt 200knyck och klarat sig ganska ok?! Då gäller det väll att man ramlar o glider bara, träffar man nåt måste man väl i princip vara finito..

En vurpa på flygfält i runt 200 knyck, gled en bit och hade lite ont. Inget farligt. Nästa vurpa var säkert 50 km/h långsammare men då var det bilar, stolpar, mitträcken och annat skit ivägen.

Inte klota med skrot i närheten är nog en bra taktik.

sege skrev:
En vurpa på flygfält i runt 200 knyck, gled en bit och hade lite ont. Inget farligt. Nästa vurpa var säkert 50 km/h långsammare men då var det bilar, stolpar, mitträcken och annat skit ivägen.

Inte klota med skrot i närheten är nog en bra taktik.
Ok, vad gjorde du för bus när du körde på flygfältet?

sege skrev:
Tyckte jag var grimmast i världen på att köra på bakhjul. Gick asbra tills jag skulle köra på 2 hjul i halv storm. Typ.
Ok, två hjul alltså?

sege skrev:
Jag satte ner snett och fick vobbelbobbelurban åt helvete.
Okaj.. Huu, antar att det bara är en fråga om tid alltså.. Hoppas man klarar sig bara..

Muskedunder skrev:
1. Hur fort gick det vid tillfället?
2. Hade du utrustning?
3. Blev du skadad? I sådant fall, hur pass?
4. Hur gick det för hojen?
5. Hur ont gjorde det på en skala 1-10, om ett är att vrida magfläsket ett halvt varv och 10 är att klämma testiklarna i ett skruvstäd.

1. Min uppskattning, 70-90km/h ,men vissa som var med vid tillfället säger att det kan ha varit över 100. HUR? svag uppförsbacke med svag högerkurva (kört där tidigare) baken lyfter sig & jag hamnar i diket (highsider)

2.full mundering

3. brännskador, blåmärken, spricka i revbenen & ett avslitet muskelfäste i ländryggen. sjukskriven 3-3,5 månader

4. böjda gaffelben, bula i tank, sned bakram, men annars ganska ok

5. hur ont ? 9,8 ... fy för i helvete säger jag bara, ryggsmärtor som hette duga

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    7.9 KB · Visningar: 408
  • 02.jpg
    02.jpg
    8 KB · Visningar: 409
  • 03.jpg
    03.jpg
    7.3 KB · Visningar: 407
  • 04.jpg
    04.jpg
    7.7 KB · Visningar: 404
har bara vippan gammelkwakkan när jag burnade cirklar. var också nära att göra en feting highsider när ja motorbromsade in i en kurva och bakhjulets fäste blev 0 för ett par sekunder sen fäste då hoppade ja till lite, både fyskiskt å av skräck =) är glad att ja inte gjort några värre saker.

Hultan skrev:

fast de flesta finns inte kvar att berätta om det

En anekdot från spammarn.Kom ut från en bensinstation i sollefteå.Bra i arslet.Såg ett gäng mc-ordonanser som stod där med hojarna på tomgång.Gick fram o surra lite om såna där machoprylar,vinter,kallt,hästkrafter o dyligt.Snubben jag chabba med ledsnade väl på mina frågor/häckel.Så han satte sig på hojen för att dra iväg.Så jacke ser ju sista chansen till att dra på rullen o se hur mycket skiten varvar.Vad jag inte visste va var att snubbens hoj va automatväxlad,o när han satte sig på hojen så hade han petat på nån pryl så att växeln låg i.När jag vrider på rullen så drar hojen iväg i en häxpipa,välter o snurrar runt bland bensinpumparna.Som tur är va det skidor på sidorna,så dom slog i kanten o hojen stannade till slut.Men jag säger bara det,fy fan va förbenad man blitt om det varit en själv.Denna snubbe tog det ganska kallt o mummla nåt i mungipan om att"vi syns" sen drog han.pinsamt. :tungan :kocko

Muskedunder skrev:
Här kan ni som har dragit omkull med hojen berätta för den skara som inte gjort det, hur pass det känns, hur omfattande det är, och kanske att man borde ta det piano på hojen ibland.

1. Hur fort gick det vid tillfället?
2. Hade du utrustning?
3. Blev du skadad? I sådant fall, hur pass?
4. Hur gick det för hojen?
5. Hur ont gjorde det på en skala 1-10, om ett är att vrida magfläsket ett halvt varv och 10 är att klämma testiklarna i ett skruvstäd.

1. 90-100km/h på Slingerbulten.
2. Allt.
3. Fuckade vänsterbenet, krycks en vecka, kunde inte hoppa och springa på minst två.
4. Ramsned, från crosstyre till super clip-on, två blinkers, alla kåpor repade samt lite smått och gott.
5. Under tiden sved endast brännsåren jag hade på händerna. Dock små. Senare efter hemkörning (japp, kunde köra hem hojen SJÄLV) så blev allt sämre. Slutade med att jag fick rekomendationen att åka in till sjukan, vilket jag gjorde dagen därpå. Skulle ha åkt in direkt. :3freak

Läs gärna mer i min profil, där finns sjur krasher. :huvet

Hultan skrev:
Okaj.. Huu, antar att det bara är en fråga om tid alltså.. Hoppas man klarar sig bara..

Det finns 2 sorters mcförare. De som har vurpat...och de som kommer att vurpa. :hihi

ktmjacke skrev:
Sen har jag lyckats med att göra en överstoppie för att inte köra in i en bil mitt i s-holm oxå,för att jag glodde på brudar o inte såg att kön stannat.Lite pinsamt.

Du är inte ensam om den grejen, platsen heter dock inte sthlm i detta fall men det va nog minst lika pinsamt för mej. :död

ktmjacke skrev:
... en bensinstation ...
Vilket påminner om en story. Min polare hade en Z1000 med högkompad 1260, stora ventiler, halvvassa kammar, smottisar, högljutt sidewinder etc. Just då satt det en originalsving på = wheeliebenägen (jag hjälpte honom senare att konvertera till en längre sving). Och dessa hojar hade en centrifugalspärr så att det inte gick att peta i högre spett än 1:an stillastående. Och hans hoj hade generatorn borttagen eftersom den ändå inte laddade.
Alltså blev det springstart ibland. Och den motorn var inte så kul att lubba igång på ettan.
Nåja, en kväll på macken:
Han har tankat och ska starta. Nehej, inte med elstart. Slut batteri. Springa igång. Han backar så långt han kan för att få lite sträcka att få upp farten. Tar sats och kutar likt en galen gasell on acid. Hoppar upp i damsadel (dvs båda benen ner på v sida), dumpar kopplingen och puffran hoppar igång med ett herrans oväsen mitt ibland pumpar och tankande Svenssons. På fullgas med gashäng! Min polare drar iväg på en ofrivillig men ack så villig wheelie mellan bilarna med chaffisen hängande i styret, sittandes damsadel. Han kliver av och knarren dör i rena förskräckelsen (antingen släpper gashänget eller så lyckas han komma åt dödaren) och rullar mitt emellan två parkerade klipp nya hyrbilar och lägger sig snällt på sidan i gräset bortom hyrbilarna. Inga skador på varken knarren, några bilar eller några människor. Somliga gör av med all sin tur i en enda resa.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8