Klotad hoj från USA??

maxximus skrev:
Japp, det är det. Vadå då??

Undrade bara...

Har en kompis som bor i USA och livnär sig på lite av varje...
Men vetefan om det är rätt kille för en sådan grej...

Kan bli skit av alltihopa eller kanon...
Han fixde förvisso mina ventilfjärar på ett nafs när jag inte fick tag på dom i sverige!

Han bor dess utom i Calif så det är väl i fel ände av USA!
 
jag vill ha gaffel med framhjul och dämpare till fireblade 1000RR eller 954:a går det att få med? eller en av dessa hojar klotade med delarna jag vill ha intakta?
 
madmagnus skrev:
jag vill ha gaffel med framhjul och dämpare till fireblade 1000RR eller 954:a går det att få med? eller en av dessa hojar klotade med delarna jag vill ha intakta?

Behöver du bara en framgaffel? Sök på Ebay!
 
maxximus skrev:
Jasså, skämtar du med mig eller R2??
klart jag gör, inte ens pris på den ännu ju
vet heller inte om jag ska ha en sånn
siktar ju på stcc nästa år, men men...
 
R2 skrev:
klart jag gör, inte ens pris på den ännu ju
vet heller inte om jag ska ha en sånn
siktar ju på stcc nästa år, men men...

Du får låna min gamla fireblade 99a med öhlins kit om du ska köra stcc!
framänden har ju i allafall gått i superbike vm... :hihi
Pulver finns nog så du hänger med om det är ok med 1200 cc :banana
 
Kamikaze kid skrev:
Du får låna min gamla fireblade 99a med öhlins kit om du ska köra stcc!
framänden har ju i allafall gått i superbike vm... :hihi
Pulver finns nog så du hänger med om det är ok med 1200 cc :banana
ja vem kan tacka nej till en hoj med Jackass märke på tanken :-)
vill ha din gaffel...
 
R2 skrev:
ja vem kan tacka nej till en hoj med Jackass märke på tanken :-)
vill ha din gaffel...


Skulle göra sig fint i start griden :tummenupp
Jag ställer klart upp som paraplyponke om du väljer detta alternativ..

Ha å ha...
Har ombesörjt ompackning och ny Öhlins olja i den för denna säsong...
Håller i 20 timmar enligt stötdämparexperten!
Kanon på en gammal gat hoj...
Men å andra sidan så skär nog motorn innom 5 timmar så du kanske kan hyra de sista 15 ...(behöver väl stålars till en ny vev eller så)

(Ursäkta men tråden sprade ur nu!)
 
Last edited:
Observera

Har inte lus-läst allt i era trådar, men TÄNK PÅ att USA är ett land som räknas som "tredje land" och OM man således ska inregistrera hojen för "gatu bruk", så kan det vara väldigt besvärligt.
Dels så ska ALLT vara med eller mindre orginal delar (typ inget slip-on ifall det ej är det från fabrik), däckdimensioner ska vara rätt, det ska vara intyg om buller (svensk utfärdat) och har hört det kostar från 800kr till 3000kr, dessutom görs det på få begränsade platser i sverige, vidare så ska det göras ett avgastest där man kollar så att det uppfyller samma krav som i Sverige, sedan ska den vägas och sedan kontroll-besiktigas. Reg bes inkl vägning kostar 1010kr, sedan kontrollbes 260kr, buller-test runt 1500kr och avgasmätningen vet i katten vad de kostar, men är säkert inte billigt.

Det är endast vad jag vet av erfarenhet då jag skulle inregga en hoj som varit importerad men ej inreggad.

Det kostar kanske billigt från början, men det blir lätt dyrt sedan.
 
hittade denna tråden nu:)

Några år efter.. hur gick det? blev det några som plockade hem en hoj?
jag är jävligt sugen på att ta hem något skorotat projekt tills nästa vinter! är det någon som kan tipsa på bra sidor där man hittar bra objekt?
någon som kan förklara hur man ska gå till väga? papper? frakter? kostnader? vad ska man tänka på???

MVH Fredrik
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top