Klonkar _alltid_ vid växling från 1:an till 2:an...

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Har en 1996 Fireblade med ganska precis nyrenoverad växxelåda... då slutnotan för detta blev några tusenlappar kanske det bara är jag som är nojjig... men bäst att fråga i alla fall...

Problemet är det att oavsett hastighet så klonkar det alltid ganska ordentligt när jag växlar från ettan till tvåan.. Ska det göra det? Kommer det här klonket sabba tvåans drev lagom till nästa säsong så jag måste byta samma jävla drev en gång till???

Tror de flesta fireblades av 92-99 års modeller klonkar en hel del mellan 1:an och 2:an.

Min gjorde det iaf (-95)

Håll koll på kedjespänningen så minimerar du klonket. Kedjan ska dock inte vara spänd, utan lagom...

Kjedjan är ganska lagom tror jag... cirka 3.24 cm... har hört att det ska vara mellan 2 och 4 cm... ska jag spänna lite lite till?

Mattias skrev:
Håll koll på kedjespänningen så minimerar du klonket. Kedjan ska dock inte vara spänd, utan lagom...

Men kedjan ska kanske vara mellan 2 och 4 när den står obelastad på stödet och mellan 1 och 2 när man sitter på den? En gammal vis man sade en gång: "Kolla manualen för fan!" ;)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...