Har upptäckt ett klonkade ljud från hojen när man ska gasa upp den efter t.ex. stopp vid trafikkorsning. Jag har försökt lokalisera ljudet men eftersom det inte alltid uppstår så är det svårt att finna exakt var det kommer ifrån men jag tror mig vara ganska säker på att det kommer från regionera omkring framdrevet till kedjan eller något längre bak.
Senast igår när skjutsade en polare hörde man det väldigt markant, typ 3 klonkande ljud klonk-klonk-klonk och sen inget mer. Har aldrig hört det förutom då jag gasat upp från 0 till ca. 50 d.v.s. när jag kör på ettan.
Har kollat lite snabbt på hojen men ser inte att det skulle vara något konstigt eller nernött på dem. Har ni några förslag på vad det kan vara och är det allvarligt
Senast igår när skjutsade en polare hörde man det väldigt markant, typ 3 klonkande ljud klonk-klonk-klonk och sen inget mer. Har aldrig hört det förutom då jag gasat upp från 0 till ca. 50 d.v.s. när jag kör på ettan.
Har kollat lite snabbt på hojen men ser inte att det skulle vara något konstigt eller nernött på dem. Har ni några förslag på vad det kan vara och är det allvarligt

kunde trycka upp den mot svingen utan problem samtidigt som det fortfarande fanns en del kvar att ge. Drog man bakåt i kedjan bak på bakdrevet så kunde man lyfta den en bra bit.