Klockor på nätet

Tycker personligen att dessa två klockor är snyggast just nu. En Omega Seamaster Americas cup racing & Panerai GMT

Bifogat

• Panerai.jpg
    Panerai.jpg
    27.2 KB · Visningar: 77
  • Omega.jpg
    Omega.jpg
    32.5 KB · Visningar: 63
Folk som babblar om "är det verkligen skillnad..." och "min klocka kostade bara..." visar att de är sanna misunsamma avundsjuka helyllesvenskar. Är man ful och fattig så har man klocka därefter och vice versa.

Markus skrev:
Folk som babblar om "är det verkligen skillnad..." och "min klocka kostade bara..." visar att de är sanna misunsamma avundsjuka helyllesvenskar. Är man ful och fattig så har man klocka därefter och vice versa.
Om inte annat blir man fattig för man försöker hävda sig med en bling-bling klocka... :näsblod

morlock skrev:
Om inte annat blir man fattig för man försöker hävda sig med en bling-bling klocka... :näsblod

Bling-bling? Nej, det är osmakligt. Och naturligtvis spelar man i den liga man hör hemma, och vissa hör hemma i Casio á 399:- ligan medans andra hör hemma någon annanstans. Konstigare än så är det inte och det är lika applicerbart på kläder som klockor som bostad och fordon mm. :tummenupp

Markus skrev:
Bling-bling? Nej, det är osmakligt. Och naturligtvis spelar man i den liga man hör hemma, och vissa hör hemma i Casio á 399:- ligan medans andra hör hemma någon annanstans. Konstigare än så är det inte och det är lika applicerbart på kläder som klockor som bostad och fordon mm. :tummenupp
Ju billigare klocka, fordon, bostad desto tryggare i sin tillvaro och bättre självförtroende har man eller?

morlock skrev:
Ju billigare klocka, fordon, bostad desto tryggare i sin tillvaro och bättre självförtroende har man eller?

Så kan det säkert vara men det som är garanterat är att om man lever efter den devisen så har man tråkigt livet ut. Trivs man med en enkel klocka så är det okej, samtidigt som det borde vara okej att trivas i en mindre enkel klocka.

Markus skrev:
Så kan det säkert vara men det som är garanterat är att om man lever efter den devisen så har man tråkigt livet ut. Trivs man med en enkel klocka så är det okej, samtidigt som det borde vara okej att trivas i en mindre enkel klocka.
Prioriteringar.

En som lägger sina pengar på dyra ego-prylar behöver inte ha roligare i livet än någon som lägger sina pengar åt andra håll.

morlock skrev:
Prioriteringar.

En som lägger sina pengar på dyra ego-prylar behöver inte ha roligare i livet än någon som lägger sina pengar åt andra håll.

Korrekt. Men förtjänar den person som gillar dyra ego-prylar att fördömas för det?

Jag har en Longines, ser ut som på bilden fast med svart urtavla och romerska siffror istället, batteriet tog dock slut för ett år sen och jag har inte orkat byta :gnissla
Plus en Zenith 18k klocka, men den ligger i kassaskåpet och samlar damm.

Men nu har jag skaffat en sån här hightech-mobil som har inbyggd klocka istället.

L5.656.4.73.6.jpg

morlock skrev:
Prioriteringar.

Visst står det var och en* fritt att prioritera, men jag tror att den som genom livet vandrar och endast gör rationella, genomtänkta och förnuftiga val har tråkigaren än den som ibland ger efter för stundens ingivelse. Är det på någon site jag trodde den filosofin hade vunnit mark så är det här, då sporthojar varken är bra för hälsa, ekonomi eller anseende...

*=även de som köper bling, sporthoj och Rarri's eller vad annat det finns som ingen "behöver" men som samtidigt är skoj.

En av de första detaljerna jag tittar på vid möten med nya människor är vilket ur vederbörande har. Jag tycker det reflekterar en del av personligheten.

Är det någon som exempelvis skulle känna sig trygg med en aktiemäkare med "prenumerera-på-Icakuriren-så-får-du-denna-klockan" på armen ha hand om sin aktieportfölj? :rolleyes:

MikkE skrev:
Min klocka kostade 1700 kr, en Festina. Funkar hur bra som helst.
Hur stor är skillnaden mellan en klocka för 2000kr och 25000kr. Är det verkligen värt det?

Jag vet ingen bra klocksida.

Har en klocka jag fatt gratis, kanske vard 200 spann. Den funkar ocksa hur bra som helst. Var det vart 1700 spann for en Festina?

Min Omega kostar mer och haller tiden samre an den for 200 spann. Men det ar som med :tuttar , de finare kostar mer och ar inte alltid sa noga med tiden.

Edit: kanske bor tillagga att en klocka for 25' vanligtvis ar mekanisk, vilket gor en billig/batteridriven klocka overlagsen pa att halla tiden.

Last edited:
Lånar tråden litte, Vart kan man hitta någon litten klocka man kan fästa på mc, vill hälls inte ha någon arbantsur och ska ju vara lite snyggt oxå

Markus skrev:
Trivs man med en enkel klocka så är det okej, samtidigt som det borde vara okej att trivas i en mindre enkel klocka.

Givetvis. Jävla idioter i den här tråden som får för sig att döma någon för den klocka han/hon har på sig.

Markus skrev:
Och naturligtvis spelar man i den liga man hör hemma, och vissa hör hemma i Casio á 399:- ligan medans andra hör hemma någon annanstans.

Ohj vilket liv det blev bara för man frågade om någon kände till en bra klocksida på nätet, nehe bäst att ringa Göran Persson och de andra sossarna för att fråga vilken klocka man ska köpa, för att det inte ska sticka i ögonen på vissa :huvet

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats