Klockan håller inte tiden.

Gick med
7 Jul 2015
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Klockan på min Hypermotard håller inte tiden. Om hojen har stått ett par dagar så går klockan ca 5 minuter för sakta. Sitter där ett separat batteri till displayen? Hittar inget om det i instruktionsboken.

Skickat från min Honor 8

Uj-uj-uj... italienska elsystem, du vet. Du skulle ha köpt en schweizisk hoj istället. Då hade i vart fall klockan gått rätt.

:D

Sluta skyll långsamma varvtider på klockan. Kör fortare och bromsa mindre!

På Hayabusan går klockan alltid fortare pga farten.Så då borde det ju vara logiskt att den saktar sig på långsammare hojar. :crash

Inte för att vara en smart-ass, men p.g.a. relativistiska effekter borde din klocka gå långsammare jämfört med en stillastående observatör... :7peta

Nu ska vi inte ha en lektion i speciell relativitetsteori här, men formeln för tidsdilation är:

t' = t/(sqrt(1-(v^2/c^2)))

Där v är förarens relativa hastighet mot observatören, t är den stationära observatörens tid och t' är den upplevda tiden ombord färdmedlet.

..ok nu hittar jag ut själv.. :glömdet

Förklarar varför Ankan på sin Busa verkar blir allt yngre, medan jag som sitter vid laptopen bara blir allt äldre och surare?

Det skulle förklara ett och annat:D

Sorry Ankis men jag var tvungen:krama

Last edited:
Hmm. :va På gamla väckarklockor kunde man med ett litet reglage ställa om så den gick fortare eller långsammare. :brynad Undrar om det går att göra samma på din? :va

:död

Hmm. :va På gamla väckarklockor kunde man med ett litet reglage ställa om så den gick fortare eller långsammare. :brynad Undrar om det går att göra samma på din? :va

:död
Typ som tidsregulatorrullen som sitter på styrets högra sida :va:brynad

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back