Klockan håller inte tiden.

Gick med
7 Jul 2015
Hoj
Suzuki Gsx-s1000f
Klockan på min Hypermotard håller inte tiden. Om hojen har stått ett par dagar så går klockan ca 5 minuter för sakta. Sitter där ett separat batteri till displayen? Hittar inget om det i instruktionsboken.

Skickat från min Honor 8

Uj-uj-uj... italienska elsystem, du vet. Du skulle ha köpt en schweizisk hoj istället. Då hade i vart fall klockan gått rätt.

:D

Sluta skyll långsamma varvtider på klockan. Kör fortare och bromsa mindre!

På Hayabusan går klockan alltid fortare pga farten.Så då borde det ju vara logiskt att den saktar sig på långsammare hojar. :crash

Inte för att vara en smart-ass, men p.g.a. relativistiska effekter borde din klocka gå långsammare jämfört med en stillastående observatör... :7peta

Nu ska vi inte ha en lektion i speciell relativitetsteori här, men formeln för tidsdilation är:

t' = t/(sqrt(1-(v^2/c^2)))

Där v är förarens relativa hastighet mot observatören, t är den stationära observatörens tid och t' är den upplevda tiden ombord färdmedlet.

..ok nu hittar jag ut själv.. :glömdet

Förklarar varför Ankan på sin Busa verkar blir allt yngre, medan jag som sitter vid laptopen bara blir allt äldre och surare?

Det skulle förklara ett och annat:D

Sorry Ankis men jag var tvungen:krama

Last edited:
Hmm. :va På gamla väckarklockor kunde man med ett litet reglage ställa om så den gick fortare eller långsammare. :brynad Undrar om det går att göra samma på din? :va

:död

Hmm. :va På gamla väckarklockor kunde man med ett litet reglage ställa om så den gick fortare eller långsammare. :brynad Undrar om det går att göra samma på din? :va

:död
Typ som tidsregulatorrullen som sitter på styrets högra sida :va:brynad

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup