Klocka på bågen

_Holm_

Trajj me
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Daytona T595
Har ingen klocka på min motorcykel!!

Är det någon som har några tips om en liten digitalklocka som man kan fästa vid hastighetsmätaren på min Daytona 595

freddetriumph skrev:

Är det någon som har några tips om en liten digitalklocka som man kan fästa vid hastighetsmätaren på min Daytona 595

Finns flera olika på Touringbutiken

//Lasse

freddetriumph skrev:

Skaffa en en cyckeldator istället så får du mer exakta uppgifter!!

JB

Teknikmagasinet har en clenare utan massa knappar och bjaffs för 59kr.. Dock ej vattentät så man får plocka bort den när man lämnar hojen (måste du iaf, annars får du inte ha kvar den länge) eller när de börjar regna.

Klocka

freddetriumph skrev:

Cykeldator från classe 59 kr funkar helbra

Själv tog jag en armbandsklocka som jag tog bort armbanden på och satte dit med kardborre....inte de snyggaste kanske, men o andra sidan är de ju bara plocka bort den när de är dags att hänga vid Donken! :tummenupp

Last edited:
freddetriumph skrev:

Jag köpte en på Jula för några tior. Rund, grå sak med stor display. Visserligen ej vattentät men monterade den långt fram under kåpan och har inte haft några problem med den. Dessutom, en klocka för under hundringen gråter man ju inte över om den pajjar.

Last edited:
Jag brukar ta av armbandsklockan när jag ska köra så det inte blir obekvämt.
Sen fäster jag den med armbandet runt bromsvätskebehållaren.
Fungerar rätt bra så länge som det är ljust och om det är en klocka med visare med vit bakgrund.

Jas-95 skrev:
Skaffa en en cyckeldator istället så får du mer exakta uppgifter!!

JB

Mer exakt tid? :va
Själv brukar jag åtminstonde vara nöjd om man vet timmar och minuter. Sekunder och hundradelarna får stanna på banan.

Jag köpte en sån här och limmade fast på styret. Fungerar utmärkt, har blivit blöt några gånger men inget har hänt.

klocka har man inte på sporthoj. kör alltid som om du har bråttom som faen...

bara skojar, stör mig med på avsaknaden av klocka. Skall kolla in tipsen ovan.

Äh, amatörer. Så här ska de se ut. :hihi

klocka.jpg

En sån här ( Nyckelringstermometer 36-1271 http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/361271_X_2004-07-01_150659.jpg ) från Clas Ohlsson. Innehåller dessutom termometer, tidtagarur och nedräkning :tummenupp Visserligen inte vattentät men jag har spolat av den med slangen ett par ggr när jag tvättat utan att nåt har hänt. Och skulle det hända så kostar den ändå bara 39 spänn. Fästes på valfritt sätt.

Var inne på mcvaruhuset och skulle köpa en klocka för 350 spänn ville dom ha, aha tänkte jag bara pynta å se glad ut.
Sen när jag skulle betala sa jag typ"va dyrt det ska vara med vattentätt" då klämde killen ur sig att den icke var det.
Snopen blev man 350 bagare för nånting som biltema tar 25 spänn för! SKÄMS!! :squid

Strongliquid skrev:
Mer exakt tid? :va
Själv brukar jag åtminstonde vara nöjd om man vet timmar och minuter. Sekunder och hundradelarna får stanna på banan.

Jag var väl inte så tydlig så att du hajjade! Men en cyckeldator har fler funktioner än bara klocka. Min hoj har iafl en riktig glädjemätare. Ja jag talar om kmh!

JB

Köpte en sån för jag hade brådis. Ville ha en liten en. Snabbar mig hem och tror du fan inte att det är en Honda-märkesklocka... Var tvungen att måla över HONDA med spritpenna. :)

Davidk skrev:
Var inne på mcvaruhuset och skulle köpa en klocka för 350 spänn ville dom ha, aha tänkte jag bara pynta å se glad ut.
Sen när jag skulle betala sa jag typ"va dyrt det ska vara med vattentätt" då klämde killen ur sig att den icke var det.
Snopen blev man 350 bagare för nånting som biltema tar 25 spänn för! SKÄMS!! :squid

*/ ?>
Back