Klistra klibbor.

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Morrn gubbs and girls!
Tänkte kolla om nån har några heta tips hur man sätter ett par tankklibbor rakt och fint? :va

/rBy

Lägg på dom där dom ska sitta utan att ta bort skyddsfolien, tejpa tejp vertikalt mitt på, se till att det fäster. Nu ska du kunna vika upp endera sidan utan att tejp släpper, tejpa fast den del som du inte ska klistra fast, vik up den andra delen och pilla bort skyddsfoilen under.
Ta en skrapa, gummi eller plast och börja skrapa från där tejpen sitter ut mot kanten och voila, den halvan sitter nu fast.
ta bort tejpen, lyft upp andra halvan ta bort folien och sträck sen ut klibban på samma sätt som första och börja "skrapa" från mitt och ut mot andra kanten.

Pronto

jannewall skrev:
2189125 Lägg på dom där dom ska sitta utan att ta bort skyddsfolien, tejpa tejp vertikalt mitt på, se till att det fäster. Nu ska du kunna vika upp endera sidan utan att tejp släpper, tejpa fast den del som du inte ska klistra fast, vik up den andra delen och pilla bort skyddsfoilen under.
Ta en skrapa, gummi eller plast och börja skrapa från där tejpen sitter ut mot kanten och voila, den halvan sitter nu fast.
ta bort tejpen, lyft upp andra halvan ta bort folien och sträck sen ut klibban på samma sätt som första och börja "skrapa" från mitt och ut mot andra kanten.

Pronto

Yea tack för svaret (äntligen)
Fick det tipset av en polare igår, det verkar vara det säkraste o enklaste sättet o dra dit klibban på...?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back