Klistra klibbor.

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Morrn gubbs and girls!
Tänkte kolla om nån har några heta tips hur man sätter ett par tankklibbor rakt och fint? :va

/rBy

Lägg på dom där dom ska sitta utan att ta bort skyddsfolien, tejpa tejp vertikalt mitt på, se till att det fäster. Nu ska du kunna vika upp endera sidan utan att tejp släpper, tejpa fast den del som du inte ska klistra fast, vik up den andra delen och pilla bort skyddsfoilen under.
Ta en skrapa, gummi eller plast och börja skrapa från där tejpen sitter ut mot kanten och voila, den halvan sitter nu fast.
ta bort tejpen, lyft upp andra halvan ta bort folien och sträck sen ut klibban på samma sätt som första och börja "skrapa" från mitt och ut mot andra kanten.

Pronto

jannewall skrev:
2189125 Lägg på dom där dom ska sitta utan att ta bort skyddsfolien, tejpa tejp vertikalt mitt på, se till att det fäster. Nu ska du kunna vika upp endera sidan utan att tejp släpper, tejpa fast den del som du inte ska klistra fast, vik up den andra delen och pilla bort skyddsfoilen under.
Ta en skrapa, gummi eller plast och börja skrapa från där tejpen sitter ut mot kanten och voila, den halvan sitter nu fast.
ta bort tejpen, lyft upp andra halvan ta bort folien och sträck sen ut klibban på samma sätt som första och börja "skrapa" från mitt och ut mot andra kanten.

Pronto

Yea tack för svaret (äntligen)
Fick det tipset av en polare igår, det verkar vara det säkraste o enklaste sättet o dra dit klibban på...?

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back