Klimathotet?

Du är så insnöad korvpojken, IPCC har inga vetenskapliga bevis för sina teorier, utan dom stannar just där.

Det är ju precis därför jag är så glad att du lägger fram bevis och på vetenskapliga grunder argumenterar ner de där djävla tomtarna i IPCC...:tummenupp Till skillnad från dem baserar ju du din uppfattning på sanningen!
...Äckliga trädkramande sjeGg-meterologer som dricker bark-te och onnar till väder-Tone.

Det finns väl få som skulle bli ledsna i ögat om vi fick ryka vidare i vår dekadenta upplevelsefrossa. Men om vi nu ska ge fan i att tro på miljösnuttarna och hoppas att miljöförändringarna har med allt utom oss att göra, vore det inte en smula snöpligt (ojdå, hoppsan, sorry, blev lite tokigt där, jaja vi hade trots allt fel, nej, vad säger ni, oj, den där högaffeln ser vass ut som tusan) då om det, när det är aningens försent, ändå visar sig vara du och jag som är orsaken?

/perris

Last edited:
givetvis tror ja absolut att vi har en rätt stor del att göra med det hela med klimatförändringarna men det har änna gått till överdrift man hör ju inte om annat änn detta i radio/tv/tidningar dag ut o dag inn vilket gör att man nonchlerar det lite....... anser jag alltså..........

Det är ju precis därför jag är så glad att du lägger fram bevis och på vetenskapliga grunder argumenterar ner de där djävla tomtarna i IPCC...:tummenupp Till skillnad från dem baserar ju du din uppfattning på sanningen!
...Äckliga trädkramande sjeGg-meterologer som dricker bark-te och onnar till väder-Tone.

Det finns flera andra teorier som kan ses som långt mer trovärdiga. Kika gärna närmare i frågan själv korvpojken, vill du nu blindt tro på det som du matas med vareviga dag gör det för all del.

Om vi håller oss till vårt eget lilla land så känns det ofta som om miljön är något som blivit en mjölkko för staten. Jag vet inte hur det är i övriga landet, men i Stockholmsområdet händer det inte så väldigt mycket på den kollektiva delen. Om nu folk ska välja att ställa bilen hemma så måste nog kollektivtrafiken bli mycket bättre. Som det är idag kan det ta drygt 1,5 timme att förflytta sig kollektivt mellan två ställen. Samma sträcka tar 20-30 minuter med bil. Tid är något som tyvärr inte är en lyxvara idag och dom flesta orkar inte åka kommunalt just p.g.a detta.
Jag tycker att politikerna borde komma med lite aktiva förändringar för att det hela ska bli mer trovärdigt. Det kommer inte att fungera att försöka tvinga människor att sluta åka bil med högre skatter, samtidigt som det blir dyrare att åka kommunalt och inget görs för att det ska bli enklare att ta sig dit man vill. OM alla inom Stockholmsområdet skulle bestämma sig för att lämna bilden hemma (som politikerna vill) så skulle det bli ett totalkaos utan dess like i rusningstid.

Sen, en liten fråga för det är förhoppningsvis någon här som vet svaret. När jag var och hälsade på en vän på sjukhus för ett par år sedan satt vi i rökrummet. Där inne var det fullt med gröna växter och dessa var så otroligt fina. Jag har nog inte sett växter som varit så välmående tidigare, var tvungen att kolla om det var plastblommor. Vad är det som växterna gillar så mycket i ett rökrum? Hur ska jag lyckas få mina blommor att må så bra utan att behöva gasa dom med rök?

tyst nu, den smorde har talat och varför ska vi ifrågasätta hans ständiga brist på konkreta fakta i sina påståenden?

Såg nån komiker i Amerikatet som körde nån grej med tema miljöfanatismen.
Han menade på att planeten kommer skaka av oss människor som en hund ruskar av sig vatten när den tröttnar på oss. Vi har funnits här i bråkdelen av en sekund i jämförelse med hur länge jorden har funnits, och den kommer finnas här bra länge efter att vi försvunnit.
Eller som komikern sa: Tänk om planeten har tillverkat oss människor för att den helt enkelt behövde plast? ;)

Nyheter
Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen