Klev på en mina idag

Black_Betty

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2011
Hoj
2010 Ducati Monster 696
Tjena!

Slutade tidigt idag, solen sken när man kom hem, och efter en tids sjuka i form av en förkylning modell stor och en del tunga saker på jobbet så bestämde jag mig för att ta hojen på en tur och rensa lite tankar och få ett åk innan det är för sent.

Drar iväg till en lite större stad med massa trafik för att se hur hojen reagerar vid en större del krypkörning. Blev en hel del av den varan, men hojen klara det galant utan att koka.

Men så kommer det....En snubbe i motsatt riktning. Som har full utrustning på sig och kör lite fortare än långsamt. Som jag alltid gör när jag möter någon hojåkare så hälsar jag. Föraren av mcn var mer förvånad att jag hälsa, tillslut så hälsa han också men det visade sig sen när lukten kom att det var en satans Honda cbr 125:a!
Pga det gick lite fortare än långsamt på den vägen och att hojen var så förban....t likt en riktig skrevraket på två hjul och dessutom att grabben hade full utrustning på sig så tog jag han för att vara en riktig mc-åkare. Hehe.

Kanske låter lite konstigt i andras öron men jag klev på en mina. Jag lär ju inte vara den första eller den sista som missar en sådan sak.

Borde betraktas som falsk marknadsföring! Man ser en hoj komma på håll.." Oh, en hoj, en Honda cbr 600 eller 1000...! " Men så visar det sig sen vid närmare titt att det är en hoj som inte går fortare än en sportfåne på cykel som är i nedförsbacke, har solen i ryggen och hemlängtan.

Eller är det bara jag? :D

Hah. :)
Skulle du bli lika irriterad av att hälsa på mig på min 250? ;)

En 125a är definitivt en riktig hoj (om det är en tvåtaktare dvs). En Monster 696 däremot, det vete fan. :D Själv har jag av misstag hälsat på mopedister. Man får hoppas att man sporrar dem att byta upp sig.
Sant. Istället för den underbara symboliken med en twin som ser ut som ett V-tecken....så föll spagettisarna för den alldeles unika lockelsen hos ett bokstöd :dummer

Last edited:
Om du får en luftkyld ducce att koka så har du lyckats bra ;)

Hahaha, jaa, då har man ju lyckats skitbra. Menar att blir överhettad, inte koka förstås. Lyckades komma upp i status 6 på tempen, och översätter man det till svenska så var det runt 161-175 grader på oljan. Och innan jag kom in i stadstrafiken så låg jag på 111-135 grader.

En 125a är definitivt en riktig hoj (om det är en tvåtaktare dvs). En Monster 696 däremot, det vete fan. :D Själv har jag av misstag hälsat på mopedister. Man får hoppas att man sporrar dem att byta upp sig.

Ha Ha Ha...125:a riktig hoj...Mmm, det ska gudarna veta. Haha, JAAA! Men så var det ju! Självklart! Jag såg ju på håll att det var en 125:a...Hälsade på han just för att han måste byta upp sig till något större. Haha. Tänkte inte på det.

Hahahahaha, " Ducati tjejhoj....." Den var ju nästan bra. Det är en pizzaräser och ett monster...Det är en 696 men är som en 1300. Men det bara att den inte visar det, blir som en synvilla bara. ;) :D

Sant. Istället för den underbara symboliken med en twin som ser ut som ett V-tecken....så föll spagettisarna för den alldeles unika lockelsen hos ett bokstöd :dummer

Hehehehe, den var ju nästan dålig...:D

Last edited:
Jag hälsar på allt som är på två hjul, förutom cyklister förståss :)
Mopedister och de som kör gaypulkor kanske vill komma in i gemenskapen nån gång, eller så hälsar jag bara slentrianmässigt för att jag är så kass på att köra så att inte vill framstå som dryg, svårt att hinna med och se vad man möter för fordon :yoparty

Hahaha, jaa, då har man ju lyckats skitbra. Menar att blir överhettad, inte koka förstås. Lyckades komma upp i status 6 på tempen, och översätter man det till svenska så var det runt 161-175 grader på oljan. Och innan jag kom in i stadstrafiken så låg jag på 111-135 grader.

Det låter mycket. Min har som mest varit uppe i 135 en stekhet dag på falkenberg, i stan runt 120-130 som mest, då har jag ändå kåpor på min.

Men till er som kör HD,krompråmar...

Var för en tid sen hos en kamrat som fyllde år, och farsan där var så himla manlig över att han hade skaffat sig en krompråm. När vi gick till garaget för att titta till hojen hans så var han ju självklart tvungen att starta den.
Han tyckte att den lät underbart och härligt. En barndomskamrat till mig sa till han att den lät löjligt, fånigt, jag var inte sen att haka på, vilket gjorde att han tappa hakan och fatta inte vad vi sa. Men han gillade det inte att vi sa så. :D Efter någon vecka när vi är på besök igen så är han jävligt snabb med att ta ut oss till garaget igen och säger.." Grabbar!, följ med mig nu så ska ni få höra en grej..." Så vi hakar på.
När vi väl kommer ut i garaget så säger han.." Lyssna på detta..." så drar han igång den. Och det låter som ett reaplan.
Efter uppvisningen så säger han igen..." Jag stod inte ut med att ni klanka ner på ljudet och att det lät fånigt, så jag bytte avgassystem, och vad tycker ni nu då?!" :D

Då kunde vi inte neka att det lät dåligt. Det lät galet. Smattra på bra. Varvid barndomskamraten säger "Ja, det lät ju bättre nu" och farsan där blir nöjd. :)

Det låter mycket. Min har som mest varit uppe i 135 en stekhet dag på falkenberg, i stan runt 120-130 som mest, då har jag ändå kåpor på min.

Ja, tycker nog också att det verkar lite mycket nu när man tänker efter. Och det verkar ju ännu konstigare att du har lägre temp som dessutom har kåpor. Mena, vid 191-200 grader så börjar den att larma. Och 25 graders "spelrum" låter i mina öron lite väl lite. Och idag var det inte supervarmt heller. Visst solen stekte på med det var inte alls en varm sommardag som det kan vara.

Last edited:
Men till er som kör HD,krompråmar...

Var för en tid sen hos en kamrat som fyllde år, och farsan där var så himla manlig över att han hade skaffat sig en krompråm. När vi gick till garaget för att titta till hojen hans så var han ju självklart tvungen att starta den.
Han tyckte att den lät underbart och härligt. En barndomskamrat till mig sa till han att den lät löjligt, fånigt, jag var inte sen att haka på, vilket gjorde att han tappa hakan och fatta inte vad vi sa. Men han gillade det inte att vi sa så. :D Efter någon vecka när vi är på besök igen så är han jävligt snabb med att ta ut oss till garaget igen och säger.." Grabbar!, följ med mig nu så ska ni få höra en grej..." Så vi hakar på.
När vi väl kommer ut i garaget så säger han.." Lyssna på detta..." så drar han igång den. Och det låter som ett reaplan.
Efter uppvisningen så säger han igen..." Jag stod inte ut med att ni klanka ner på ljudet och att det lät fånigt, så jag bytte avgassystem, och vad tycker ni nu då?!" :D

Då kunde vi inte neka att det lät dåligt. Det lät galet. Smattra på bra. Varvid barndomskamraten säger "Ja, det lät ju bättre nu" och farsan där blir nöjd. :)

Ja, tycker nog också att det verkar lite mycket nu när man tänker efter. Och det verkar ju ännu konstigare att du har lägre temp som dessutom har kåpor. Mena, vid 191-200 grader så börjar den att larma. Och 25 graders "spelrum" låter i mina öron lite väl lite. Och idag var det inte supervarmt heller. Visst solen stekte på med det var inte alls en varm sommardag som det kan vara.

Finns du på riktigt :va

Är du säker på att du inte har Fahrenheit på mätaren? 175C i oljetemp är åt helvete för högt. Lagerbabbitts börjar kleta vid 170C som exempel

Last edited:
Hahahahaha, " Ducati tjejhoj....." Den var ju nästan bra. Det är en pizzaräser och ett monster...Det är en 696 men är som en 1300. Men det bara att den inte visar det, blir som en synvilla bara. ;) :D

Hehehehe, den var ju nästan dålig...:D

Ja alla veta ju att en stor hoj är på minst 700cc :tummenupp

Det var iaf tur att han kom i motsatt riktning så du slapp bli frånkörd.

Last edited:
Back