Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mb skrev:Hahaha, sanslöst roligt
Är det en seriös sida? Svårt att avgöra... jag tror att det kan vara det. Har haft bekanta som råkat i det frikyrkliga träsket, så man känner igen resonemanget och vet att det faktiskt är autentiskt![]()
Chris Ash skrev:
!!! Man garvar ju läppen av sig! 
Markus skrev:Intressant att se att de som brukar förespråka tolerans inte är lika toleranta då det handlar om kristna tokigheter. Inte heller har någon visat på faktafel i texten. En del saker kan man väl anta är felaktiga, andra inte. Att det är en utbredd djävulsromantik inom hårdrocken är väl inget nytt? Precis som det är utbredd drog och våldsromantik inom hip hop. Eller den dära läskiga Johnny Cash som shot a man just to watch him die.
Moonflower skrev:Intolerant vet jag inte, jag har bara svårt att ta detta på allvar.....
Inlägget var inte riktat till dig, tycker bara det är intressant med att vissa trosinriktningar höjs till skyarna och alla underligheter med dem avfärdas som avarter men att samma personer samtidigt ondgör sig över ganska harmlös kristen propaganda.sandstream skrev:Det är svårt att ta religion på allvar...
Zeeall skrev:"Gruppen Iron Maiden för ut budskapet så här; en man läser ur Uppenbarelseboken 13 och en röst sjunger: ”Vi följer Antikrist, vi ger vårt liv till djävulen.”"
vad jag vet så sjunger inte bruce nått sådant i the number of the beast
TurboJugend skrev:http://www3.telus.net/jefmil/stairwaybackwards.htm
Där kan man höra stairway to heaven och några andra låtar med påstådda dolda meddelanden spelas baklänges. Tycker dom är lite långsökta. Dessa galna fundamentalister som bara sprider lögner och propaganda.
Sweedo skrev:Måste beundra din avatar Chis!
Det bästa klassiska hårdrocksbandet alla kategorier!![]()
Sweedo skrev:Jag håller Thin Lizzy högst!
Inget annat band med anor från 70-talet är lika komplett som Lizzy var.
Man hör anspelningar på Lizzy's influenser i mycket av den mordernare musiken. Cliff Burton (V.I.F.) i Metallica var ett sort fan av Thin Lizzy och det hörs.
Vilka texter Phil skrev:
I was standing by the bedside
The night that my father died
He was crying out in pain
To his God he said, "Have mercy, mercy!"
His body was riddled with a disease
Unknown to man so he expected no cure
But before he died that night
He was lost, insane
Angel Of Death - Thin Lizzy "Renegade"
Apropå Guran Mår, på Black Rose gjorde han så komplicerade saker att Scott Gorham knappt spelade någonting utan Gary fick spela nästan allt!Chris Ash skrev:...Och vilka gitarrister....inget annat band har formligen sprutat ur sig gitarrhjältar som Lizzy. Inte ens Yardbirds(Page,Clapton,Beck) är i närheten enligt mig, Gary Moore,Scott Gorham,Brian Robertson,John Sykes,Eric Bell,Snowy White, alla var fantastiska. Robbo är nog min favorit av dem.
Jag kan inte för mitt liv säga att ett band är bäst, men Thin Lizzy är ett av de banden som slåss om det isf.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |