Klarar dÀcket 180mil?

pimpelgas

Ute Ă„ cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
TV4, gsxr1000, cbr1000rr
Surt! đŸ˜©
Hoppas du kör vidare pÄ gamla dÀcket sÄ vi fÄr veta en gÄng för alla om om det pallar en lÄngtur! ;)

TMax500

Float like a butterfly, sting like a bee
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 2008, Triumph Tiger Sport 1050 2017, Yamaha XT660 R 2007, Kawasaki J300 2014, Moto Guzzi Bellagio 2014
Min - dyrköpta - erfarenhet sÀger mig att de sista millimetrarna försvinner fortare Àn de första.
Mer Àn en gÄng har jag tittat pÄ bakdÀcket och sagt "det dÀr klarar sig nog sommaren ut med lite tur".

Bara för att med panik i blicken försökt hitta en dÀckverkstad nÄnstans i lÀngs vÀgen (bl a i norska fjÀllen en lördag kvÀll). Det gÄÄÄr att hitta. Men det Àr inte billigt. ;)

Wiseguy

Äntligen kan man Ă€ndra denna text..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha XTZ660 Tenere, Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
Min - dyrköpta - erfarenhet sÀger mig att de sista millimetrarna försvinner fortare Àn de första.
Mer Àn en gÄng har jag tittat pÄ bakdÀcket och sagt "det dÀr klarar sig nog sommaren ut med lite tur".

Bara för att med panik i blicken försökt hitta en dÀckverkstad nÄnstans i lÀngs vÀgen (bl a i norska fjÀllen en lördag kvÀll). Det gÄÄÄr att hitta. Men det Àr inte billigt. ;)
Åker man till Norge byter man dĂ€ck innan :mattias

TMax500

Float like a butterfly, sting like a bee
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 2008, Triumph Tiger Sport 1050 2017, Yamaha XT660 R 2007, Kawasaki J300 2014, Moto Guzzi Bellagio 2014
Åker man till Norge byter man dĂ€ck innan :mattias
Inte om man har tittat pÄ bakdÀcket och sagt "det dÀr klarar sig nog sommaren ut". :)

Men du har du en poÀng.

Ett antal kilo med packning + grov asfalt + mycket accelerationer uppför + mycket motorbroms nedför = exceptionell slitage. Det gÄr fort att slita ut ett dÀck i Norge. Been there, done that.

Wiseguy

Äntligen kan man Ă€ndra denna text..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha XTZ660 Tenere, Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
Inte om man har tittat pÄ bakdÀcket och sagt "det dÀr klarar sig nog sommaren ut". :)

Men du har du en poÀng.

Ett antal kilo med packning + grov asfalt + mycket accelerationer uppför + mycket motorbroms nedför = exceptionell slitage. Det gÄr fort att slita ut ett dÀck i Norge. Been there, done that.
Jag tÀnkte mest för att allt kostar sÄ dj**la mycket dÀr.
Det Àr mera ekonomiskt att slÀnga pÄ ett nytt dÀck hemma, Àven om man har ett par hundra mil kvar pÄ det om man skall pÄ lÄngtur dÀr.

Nyheter
Provkörning: Triumph Bonneville T120 – Lugnande Pulser.

I vardagens stress, kontors...

Kawasakis 2022 MX-modeller

Kawasaki har presenterat fe...

Delta i World Adventure Week

World Adventure Week Àger r...

Service hos Lillemans MC

Efter de första hundra mile...

Bildsvep frÄn Ducatis bandag pÄ Karlskoga

90 sugna Ducatister pÄ plat...

Brad Binder förlÀnger med KTM

KTM:s första MotoGP-racevin...

JÀmförelsetest Indian FTR 1200 S, gammal mot ny