Klarade att växla på slangen i går

Ravetrancer skrev:
för att behärska konsten att bromsa sig tebax om man håller på att slå över så behövs det nötning(med valfett) givetvis. Dra upp hojen o broms ner den med bakbromsen, upprepa detta tills det blir en reflex hos dig. Då kommer du att ha en chans att klara dig om du slår över o motorbromsen inte räcker till. Det går fort o slå över, först släpper man gasen, den verkar inte hjälpa, man får lite panik o innan man vet ordet av så ligger man i backen. Bromsen skall sitta som en reflex.

Gött att du kan växla daddy, önskar att jag vågade göra det oxo, men krossade ju hela foten sist jag provade.......

Go Daddy Go

Åh fan har aldrig tänkt på att bakbromsen faktiskt har så stor betydelse, den e ju överkurs :rolleyes: . Ut och träna!!!

Körde ute i torslanda häromdan med solen snett bakifrån så jag hade min skugga snett framför mig, svin bra sätt att kolla hur högt man ligger. Bara att kolla skuggan medans man kör och pressa. SÅ hmm det där med bakbroms är nog inte så dumt.........

eisbaer skrev:
I HATE YOU MOTHERFUCKER. BITCH :mad: DAMNIT HELL

Jag är troligen upptagen i helgen men kanske i början på nästa vecka? Eller så pressar vi in det i helgen ändå.
Åh så bra, jag bara undrar en annan sak.
Var det inte jag som tog bilden som du använder som avatar?

I LIKE YOU DAMNIT :) :) :) HELL

Jo, jag förstod vad du menade, kunde bara inte låta bli att dryga mig lite :D

Ravis har en poäng där, tror jag skall träna lite på det jag med.

Ravetrancer skrev:

Gött att du kan växla daddy, önskar att jag vågade göra det oxo, men krossade ju hela foten sist jag provade.......

Go Daddy Go

Jag vill ju oxå kunna slanga!!! Varför krossade du foten... vad var det som gick snett när du skulle växla? Iofs har inte jag kommit så långt direkt medn det vore bra att veta så man inte gör samma misstag.....

Dady 4 president!!

Tjena kisen! Hoppas allt e bra,, Fan,, 600 på slangen... inte illa
! ja hade ju en såndär gsx750r-96 förr o de tyckte ja va bökig o få upp! Va du än gör,, prova inte en r1 eller liknande,, dom e pinsammt enkla att slanga med,, upp på 3:an går om man har lite fart! Så en 600 så är d ju lite konst att köra på slangen med. Supermotard o r1 o sånt e ju faktiskt ingen större konst.(har haft r1) Styra gör (gjorde ja med knäna o styret,, luta dig , ut med knät o styr åt "fel håll" o vips så svänger den.. Kanske e d dumt att börja o svänga i en "rondell" om du förstår.. ta d lungt bara så kommer d!! Kram på dig vännen!!

Mvh Henke

Var precis ute och körde en runda med gammelstånkan (besten har varit parkerad i 2 år, startade direkt efter nytt tändstift). Herregud vad lätt det är att slanga med den, börja på ettan eller tvåan och fortsätt upp genom lådan. Med Ninjan klarar jag !"#% inte mer än ettan ut, om jag ens får upp den, så ni som kan bakhjulsåka ordentliget med en sporthoj har fått ny idolstatus i mina ögon.
En annan sak jag märkte var att jag trodde hastighetsmätaren fått fnatt, ingen fartkänsla what so ever på offroadaren. Kom upp bakom en bil som höll jämna 100 enl min mätare på 90-vägen så jag antar att den stämmde ändå..

Casca skrev:
Var precis ute och körde en runda med gammelstånkan (besten har varit parkerad i 2 år, startade direkt efter nytt tändstift). Herregud vad lätt det är att slanga med den, börja på ettan eller tvåan och fortsätt upp genom lådan. Med Ninjan klarar jag !"#% inte mer än ettan ut, om jag ens får upp den, så ni som kan bakhjulsåka ordentliget med en sporthoj har fått ny idolstatus i mina ögon.
En annan sak jag märkte var att jag trodde hastighetsmätaren fått fnatt, ingen fartkänsla what so ever på offroadaren. Kom upp bakom en bil som höll jämna 100 enl min mätare på 90-vägen så jag antar att den stämmde ändå..

Hummsa... undra om det e så smart att försöka lära sig att slanga på en R1'a då ??? Jag tycker allt känns så dj*vla hysteriskt när man vrider på rullen.... Blir bara nojjad fen....

Alla bra tips och fortfarande är det kaninskutt för mig. Lite högre än förra året men dock kaninskutt :tummenupp

En dag, då jäklar kan jag med, så de så.

Mattias, att han kan växla fyra gånger av...hur många försök det nu var är ju bättre än mina skutt i alla fall :D

RoLLER skrev:
Hummsa... undra om det e så smart att försöka lära sig att slanga på en R1'a då ??? Jag tycker allt känns så dj*vla hysteriskt när man vrider på rullen.... Blir bara nojjad fen....
Det är ju det som är tjusningen RoLLER, att det händer nåt när
man vrider på rullen :skrämd
Rettan är SÅ kul att slanga med :tummenupp

Mr. T skrev:
Det är ju det som är tjusningen RoLLER, att det händer nåt när
man vrider på rullen :skrämd
Rettan är SÅ kul att slanga med :tummenupp

Jag har lyckats mannen! :tummenupp Det börjar lossna nu :D :D

Re: Dady 4 president!!

HAYABUSAHENKE skrev:
Tjena kisen! Hoppas allt e bra,, Fan,, 600 på slangen... inte illa
! ja hade ju en såndär gsx750r-96 förr o de tyckte ja va bökig o få upp! Va du än gör,, prova inte en r1 eller liknande,, dom e pinsammt enkla att slanga med,, upp på 3:an går om man har lite fart! Så en 600 så är d ju lite konst att köra på slangen med. Supermotard o r1 o sånt e ju faktiskt ingen större konst.(har haft r1) Styra gör (gjorde ja med knäna o styret,, luta dig , ut med knät o styr åt "fel håll" o vips så svänger den.. Kanske e d dumt att börja o svänga i en "rondell" om du förstår.. ta d lungt bara så kommer d!! Kram på dig vännen!!

Mvh Henke

Jag fattar inte varför, men varje gång du skriver något så sitter jag och ler när jag läser.
Du e härlig grabben, kram tillbaka. :)

Liwa1 skrev:

Mattias, att han kan växla fyra gånger av...hur många försök det nu var är ju bättre än mina skutt i alla fall :D

Ahaaaaa, en ALLIERAD, oooo, så härligt. :cool:
Tack gumman, mitt självförtroende växer.

Snart kommer du också dit.

Minns att nån skrev något i stil med

"Bara amatörer som ligger på höga varv på bakslangen"

i en liknande tråd för ett tag sedan.

Blev så jädra glad när jag lyckades få i 3:an gång på gång.. Nu drar jag alltid upp den på 2:an och växlar nästan med det samma till 3:an..

Daddy skrev:
Ta´t lugnt nu, så det inte blir några olyckor.
Vill inte höra att allas våran ROLLER ligger på sös med ont i ryggen.

Nej det vill inte..
Men för din skull Daddy har vi klippt ihop en liten, låt oss
säga, inspiritationsvideo....
Håll utkik på forumet. Kommer snart :tummenupp

Precis, imorgon bitti blir det filmvisning.
Releasepartyt är planerat till 09.00!!!

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...