Köpte Glasfibermatta och Båtplast igår. Och idag så skulle jag ju göra mitt första försök ever på att förstärka en glasfiberkåpa som sitter på min stunthoj. Tror jag gjorde rätt i lägga mattan på bänken o sen pensla på båtplasten (med härdare i). Men jag råka dränka. Så det blev lite kladdigt. Detta är utan handskar! Sen när glasfibermattan var väldränkt så skulle jag lägga den på plats i kåpan. Ahopp! Noll passform. Till slut kom jag iaf på att man kan ju dra ut glasfibern litegranna. Sagt o gjort. Fick till det hyffsat fult (japp fult). Det blev riktigt skabbigt. Dock när det väl torkat så är iaf den sidan av kåpan starkare än innan.
Problem är dock att jag inte använda handskar. Och inte heller hade jag den korreka .. öh "Thinner" förtunnare asså. Så jag testa allt från tvättmedel till snor. Sen till slut använde jag sandpapper på skinnet. Klia dödsfint. Om jag ska berätta hur illa det är det typ så här att jag kan lira in på toaletten o släppa av barnen, och därefter komma ut ur toaletten med pappret fortfarande fast på mina fingrar. Jättejobbe!
Nu antar jag det är försent?
Hur gör ni när ni klibbar me glasfiber o sånt? Antar handskar är vettigt, men asså.. hur ska man använda glasfiber o båtplast korrekt för att förstärka kåpor?
Problem är dock att jag inte använda handskar. Och inte heller hade jag den korreka .. öh "Thinner" förtunnare asså. Så jag testa allt från tvättmedel till snor. Sen till slut använde jag sandpapper på skinnet. Klia dödsfint. Om jag ska berätta hur illa det är det typ så här att jag kan lira in på toaletten o släppa av barnen, och därefter komma ut ur toaletten med pappret fortfarande fast på mina fingrar. Jättejobbe!
Nu antar jag det är försent?
Hur gör ni när ni klibbar me glasfiber o sånt? Antar handskar är vettigt, men asså.. hur ska man använda glasfiber o båtplast korrekt för att förstärka kåpor?