Kläder, detta nödvändiga tråk...

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
är det någon mer än jag som reagerat över att kläderna verkar bli dyrare och dyrare samt sämre och sämre på samma gång?

dessa "moderna" kläder, som är 'stentvättade' håller ju inte till mkt, å kostar rent ut sagt skjortan.

är det så att Kvalitets byxor som håller helt enkelt inte går att göra snygga? eller är det en korruperad marknad? :va
och om det nu är någon tillverkare som lyckas med detta, ja, då kostar dom 1400kr för ett par "vanliga" byxor. :4skrika :3freak

det blir väl helt enkelt å skita i å :fyllisar ett tag framöver, bara för att jag behöver nya brallor... :fatta! :huvet

någon som vet var man ska gå för att hitta bra byxor som tål att användas till vardags, i stort sett varge dag till vettiga priser?

Den vinnande modellen är: Ullared. Där kostar ett par (hela) jeans typ 150kr. Ju mer de slits, desto modernare blir de!

Tjet skrev:
Den vinnande modellen är: Ullared. Där kostar ett par (hela) jeans typ 150kr. Ju mer de slits, desto modernare blir de!

bara det att det är en bit dit... man får väl ta en tripp dit på hojen å kolla läget... kan hälsa på min farbror då oxå, han bor därikring...

problemet jag har nu är att de byxorna jag har nu, börjar bli lite "för moderna" har väl hafft dom i 3år tror jag. :) börjar bli dags att köpa något nytt.

Jag har ett par Gul&Blå jeans som jag har haft nästan dagligen i snart ett år. Jag har även haft ett par Flesh Gear freeridebrallor som jag hade dagligen i 1,5 år (både till hojåkande och till vardags), men nu har de kastat in handduken. Innan dess hade jag ett par Divided (H&M) jeans som jag använde ett år, och de är fortfarande hela...

Tänk på att inte tvätta jeans för ofta. Minst några månader mellan gångerna och om man skulle råka spilla något på dem så sköljer man dem bara i kallt vatten. När man väl tvättar dem ska man vända dem utochin för att inte slita förmycket på färgningen och undvika att få stygga linjer på dem.

Nu är det minst sex månader sedan jag tvättade mina Gul&Blå och det kommer nog att dröja ett par månader till innan det är dags för tvätt. :yoparty

Esquire skrev:
Jag har ett par Gul&Blå jeans som jag har haft nästan dagligen i snart ett år. Jag har även haft ett par Flesh Gear freeridebrallor som jag hade dagligen i 1,5 år (både till hojåkande och till vardags), men nu har de kastat in handduken. Innan dess hade jag ett par Divided (H&M) jeans som jag använde ett år, och de är fortfarande hela...

Tänk på att inte tvätta jeans för ofta. Minst några månader mellan gångerna och om man skulle råka spilla något på dem så sköljer man dem bara i kallt vatten. När man väl tvättar dem ska man vända dem utochin för att inte slita förmycket på färgningen och undvika att få stygga linjer på dem.

Nu är det minst sex månader sedan jag tvättade mina Gul&Blå och det kommer nog att dröja ett par månader till innan det är dags för tvätt. :yoparty

Ok...dig vill man inte stå brevid i en trång hiss en varm sommardag... :zpy ;)

Esquire skrev:

jag tvättar nog mina brallor en gågn/vecka ungefär...

jag har två par brallor som ja köppte samtidigt, för ca: 3år sen... de har nu båda gett upp, dessa har jag använt om vartannat varge dag, så säg ungefär varannan dag i 3år, dvs 1,5år vardera... de har tvättats en gång i veckan under hela denna tiden. okej, de har väl tappat lite färg, å slitits, men helldre det än å ha äckliga kläder på mig.

Fluxir skrev:
någon som vet var man ska gå för att hitta bra byxor som tål att användas till vardags, i stort sett varge dag till vettiga priser?

Har ni inte Dressman i Örebro?

SKulle aldrig sätta min fot på Ullared. Hade jag mot all förmodan kommit dit hade jag garanterat inte köpt några kläder.

Om du ändå ska ut och snurra i de Västgötska skogarna kan du ju iallafall åka till Lager157 och fynda lite.

Annars kan du köpa några halvschyssta brallor på H&M för en hyfsad billig peng. Inga jeans, utan mer loosfit-brallor som är sköna att glida runt i.

Hade jag haft en ordentlig lön (som jag hade innan jag började plugga) hade jag nog lätt bränt 2-3000 i månaden på kläder.

va gnäller ni om? Jeans ska aldrig tvättas, max en gång per halvår isåfall, annars ska de bara vädras.

Är det därför mina jeans dör inom ett år typ :va Jag använder dem som mest 3 dagar sen är det 40gradig tvätt som gäller. Utan att vänta dem ut-och-in.
Men jag köper numera endast "Blend"-jeans, sitter skönast av dem alla och de ser hyffsade ut. Kostar som billigast 299:- och som mest 399:-. Har ca 7-8 par att skifta mellan men så råkar man ha ett par på sig en dag i garaget och sen är det bara att lägga dem i garage-garderoben som är större än tjejens nästan...

honkiie skrev:
va gnäller ni om? Jeans ska aldrig tvättas, max en gång per halvår isåfall, annars ska de bara vädras.
Exakt.

Ni som tvättar era jeans ett par ggr per vecka: Har ni någonsin försökt med lite längre perioder mellan varje tvätt? Eller antar ni bara att det kommer att lukta illa?

Jag läste att man helst ska undvika att tvätta sina jeans o måste man absolut så vänd dem ut&in.
Annars kan man ta fläckborttagning o tvätta för hand i kallt vatten. Diskmedel funkar till gräsfläckar tex.

Brothers har rätt fina brallor till vettig peng. Finare finns ju men ingen fattar ju att det är finare brallor så hur lönt är det?

Har köpt ett par jeans för 1300kr och de klippte en ambulansförare upp :tungan

Man kan lätt ha jeans till vardgagsbyxor utan att man måste tvätta en gång i veckan. Vädra när du kommer hem om du vet att du svettats i dem.... använd ett par andra nästa dag o sen andra dagen kan du kanske ha de förra igen.

Ett tag hade jag 24 par brallor. Tur man har slängt över hälften nu.

Esquire skrev:
Exakt.

Ni som tvättar era jeans ett par ggr per vecka: Har ni någonsin försökt med lite längre perioder mellan varje tvätt? Eller antar ni bara att det kommer att lukta illa?
Nej.. jag tvättar mina jeans ofta! passformen blir ju bättre när man har tvättat dom, om dom blir slitna så köper jag nya.. äckligt att inte tvätta dom på ett halvår ju! och på Ullared eller liknade ställe skulle jag aldrig köpa kläder! skönaste jeansen enligt mig är: Lee och Nudie.

Mavve skrev:
Jag läste att man helst ska undvika att tvätta sina jeans o måste man absolut så vänd dem ut&in.
Annars kan man ta fläckborttagning o tvätta för hand i kallt vatten. Diskmedel funkar till gräsfläckar tex.

Brothers har rätt fina brallor till vettig peng. Finare finns ju men ingen fattar ju att det är finare brallor så hur lönt är det?

Har köpt ett par jeans för 1300kr och de klippte en ambulansförare upp :tungan

Man kan lätt ha jeans till vardgagsbyxor utan att man måste tvätta en gång i veckan. Vädra när du kommer hem om du vet att du svettats i dem.... använd ett par andra nästa dag o sen andra dagen kan du kanske ha de förra igen.

Ett tag hade jag 24 par brallor. Tur man har slängt över hälften nu.
Läste först dressman, men det står ju brothers. Dressman ska man undvika. Jag köpte en gång för länge sedan ett par byxor i den gubbaffären och de paja efter 2dagar, fick nya och de lika så....

Jag brukar tvätta mina jeans när jag märker att dom kan stå för sig själva :gnissla

PS, (Gesus jeans sitter absolut bäst om det krisar duger CK) DS.

Jeans ska inte tvättas ofta!
Jag har några diesel-jeans och några levis. När de börjar bli lite tradiga så lägger man in dom i frysen => Bakterierna dör

Hmmm, jag har också hört det där med att man inte skall tvätta jeans för ofta, men det vettifan alltså, jag tycker faktiskt att dom blir illa redan efter en vecka, eller vilka miljöer vistas ni i?

Iaf, när jag köpt ett par nya jeans så försöker jag vänta med att tvätta dom eftersom man skall låta byxan formas efter kroppen.

De jeans som jag har haft längst med bibehållen kvalité är faktiskt två par från märket G-star. Helt otrolig kvalité, köpte dom någon gång 97-98 och dom ser ut som nya, speciellt i tvätten, ett par är svart/gråa och förblir samma färg som när jag köpte dom. Då skall man ha i åtanke att jag tvättar dom oftare än herrarna ovanför!

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8