Klä om sadel med galontyg??

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Jag måste klä om min sadel på min ktm 525. Att köpa sadelöverdra kostar 500kr. Känns som att man bara borde kunna köpa lite galontyg för 50kr och så har man nästan samma resultat. Jag sökte lite på forumet och såg att folk hade använt sånt tyg.
Tror ni att det funkar på en crossadel? Den böjer ju upp sig rätt mycket. Kanske kommer att vecka sig. Jag vill ju bara att jag ska kunna ta en rektangel tyg och häfta dit
Var kan man köpa sånt här galontyg?

Jag har provat det med två olika typer av galom men det blev inte bra, för halt!

Blev mycket svårare att hålla sig kvar, mycket större problem med armpump osv...

helt klart värt den femhundringen, ser snyggare ut oxå

Jag köpte sadelöverdraget som sitter orig på LC4 2005 som är jäkligt fint.
Bör varar tillräckligt stort för att passa din sadel, bara sträcka på det ordentligt så det inte blir några veck!

58607040150 SEAT COVER SMC 05 206,91 SEK

biltema fuskskinn :tummenupp

Original sadelöverdrag kostar 273:-
Var hittar du detta någonstans? Billigaste jag hittat kostar 499kr. Tycker att jag har kollat hur många sidor på nätet som helst.

Jag köpte sadelöverdraget som sitter orig på LC4 2005 som är jäkligt fint.
Bör varar tillräckligt stort för att passa din sadel, bara sträcka på det ordentligt så det inte blir några veck!

58607040150 SEAT COVER SMC 05 206,91 SEK

Var köper du detta någonstans?

Last edited:
Var hittar du detta någonstans? Billigaste jag hittat kostar 499kr. Tycker att jag har kollat hur många sidor på nätet som helst.

54807040450 SEAT COV.BLACK WITHOUT LOGO 05 273:-
Vilken KTM-handlare som helst kan ta hem det.

Superbike
Lelles
Karlströms

Detta hittade jag. Är skinnet halt?

vet inte... jag tycker inte det :va klär allt med det... funka bra på xr600 motardn jag hade..
lätt o sträcka.. värmer bara liiite försiktigt med varmluftpicka.. bara pyttelite.. annars blir de skumt..
bara o häfta eftersom..

börjar oftast på mitten.. ena sidan nåra stift.. sen andra sidan sen arbetar jag mig utåt o sträcker hela tiden.

54807040450 SEAT COV.BLACK WITHOUT LOGO 05 273:-
Vilken KTM-handlare som helst kan ta hem det.

Superbike
Lelles
Karlströms

Lustigt att ingen nämner detta när man ringer och snackar med dom. Då kostar det alltid 499 eller 599kr. Nu ska jag ringa igen och se vad dom säger. När det bara kostar 273kr så orkar jag inte tillverka ett själv.

Hos mcsport i Arlanda

Hos mcsport i Arlanda

Last edited:
*/ ?>
Back