Kjellis i SM

Stavas Cällis, uttalas Kjellis.

Varför vet inte ens Gsson.

Freddy tog jag inte med som potentiell vinnare för jag tror inte han kör hemma nästa år

Don Quixote skrev:
Freddy tog jag inte med som potentiell vinnare för jag tror inte han kör hemma nästa år

Det tror jag!

Jag tror också att Stiggy har tre förare klara för nästa år, jag tror att en är svensk, en är finsk och en är dansk. Jag tror också att kontrakten redan är påskrivna, men det är ju bara vad jag tror......

RS250RR skrev:
Jag tror också att Stiggy har tre förare klara för nästa år, jag tror att en är svensk, en är finsk och en är dansk. Jag tror också att kontrakten redan är påskrivna, men det är ju bara vad jag tror......
Då håller vi tummarna för att du tror "rätt". Dansken vill vi se nästa år också :tummenupp

Kul om Lindström kommer hem :)

RS250RR skrev:
Det tror jag!

Jag tror att du tror mer och bättre än vad jag tror.

Rest my case

Chrille skrev:
Är du seriös? Ett par snabba varv på Falken är det enda jag kommer ihåg av Hanssons alla försök på svenska banor inom ramen för STCC.

Visst kan frånvaron av det riktigt tunga motståndet gynna Janne, men mer än någon enstaka seger tror jag inte på.

Det kan vara så att jag fått fel bild av Hansson pga alla "elfel", men det vette fan..

"Alla försök", vad är det, 4-5 race med en massa maskinstrul?

Du glömmer att han är dubbel svensk mästare i 250cc, och att han hetsade Johan Stigefelt i SO 1996. Så nog kan han gasa på svenska banor också.

Hans internationella meriter talar för sig själv. Europamästare, 3xholländsk mästare och flera topplaceringar i VM.

Chris Ash skrev:
"Alla försök", vad är det, 4-5 race med en massa maskinstrul?
.....

Jag kommer bara ihåg att han skulle köra, du och någon mer fick något smått besatt i keyboarden, Janne körde två snabba varv och bröt rejset eller avslutade i den gråa massa........

Jag inbillar mig att de svenska banorna passar Janne lika bra som en rosa balett-klänning, därav skillnaden i resultat Sverige/Holland.

Axxexs skrev:
Holland får nog anses hålla rätt hög klass på SS600. Speciellt maskinellt och vilka team dom har! Långt ifrån vad vi har här hemma! Känns som att komma till klubb-race i jämförelse när man kommer till STCC. Finns en del förare som tidigare kört i olika VM-klasser tex 250, 500 och WSS. Några av dom körde även något race i WSS i år. Några namn som vissa känner igen är Barry Veneman, Jarno Jansen, Ari Vos, Henk van den Lagemaat, Mile Pajic och Vesa Kalio tex. Ingen av dom där kan beskyllas för att vara långsamma. Åk ner och prova så får du se! :tummenupp

Jaja, självklart... En förare från R1000's bottenträsk ska väl inte ha några problem att hävda sig där... ;)

Menade inte att klanka ner på dom Holländska mästerskapen, var mest nyfiken på vilken klass dom håller...

Macke skrev:
Menade inte att klanka ner på dom Holländska mästerskapen, var mest nyfiken på vilken klass dom håller...
Du är bara sur för att du inte fått smaka på holländarnas hembakta kakor. :D

Chrille skrev:
Jag kommer bara ihåg att han skulle köra, du och någon mer fick något smått besatt i keyboarden, Janne körde två snabba varv och bröt rejset eller avslutade i den gråa massa........

Jag inbillar mig att de svenska banorna passar Janne lika bra som en rosa balett-klänning, därav skillnaden i resultat Sverige/Holland.
Jag är också skeptisk när snacket går om hur förare med stor internationell erfarenhet ska komma hem och "sopa rent". Senaste exemplet är Stigefelt på Gelleråsen. Visst, man var där för att testa och det var svåra förhållanden, men jag tror de allra flesta blev varse att man knappast kommer hem till Sverige och "sopar rent" hur lätt som helst.

valmers skrev:
Jag är också skeptisk när snacket går om hur förare med stor internationell erfarenhet ska komma hem och "sopa rent". Senaste exemplet är Stigefelt på Gelleråsen. Visst, man var där för att testa och det var svåra förhållanden, men jag tror de allra flesta blev varse att man knappast kommer hem till Sverige och "sopar rent" hur lätt som helst.

Nej, men jag tror han vinner, och det är sannerligen ingen högoddsare. Sen att det inte måste betyda att han vinner alla race med 10 sek+ marginal är väl självklart?

RS250RR skrev:
Det tror jag!

då tror vi samma sak och vi lär nog inte ha fel...

Hansson kan säkert vinna, dock så är det ju så att han presterar bättre på snabba banor än på banor med svenska mått. whats the news...

Chris Ash skrev:
Nej, men jag tror han vinner, och det är sannerligen ingen högoddsare. Sen att det inte måste betyda att han vinner alla race med 10 sek+ marginal är väl självklart?
Nej, men Janne är ju trots allt 38 år nästa år. Han har säkert en bra chans, men jag tror det blir fler om budet.

RS250RR skrev:
Det tror jag!

Jag tror även att dom kommer att ha en förare med i stk 600 jag tror att den föraren kommer från Smålandstenar

moto-gg skrev:
Jag tror även att dom kommer att ha en förare med i stk 600 jag tror att den föraren kommer från Smålandstenar

Ahh fan vad kul! Johan Stigefelt är det bästa som hänt svensk roadracing på mycket länge!

Gustav O skrev:
Du är bara sur för att du inte fått smaka på holländarnas hembakta kakor. :D

Ha ha ha... Ja, kanske det.... Eller också är jag bara bitter för att jag är "over-the-hill", och aldrig blir mer roadracingförare än en glad amatör... :D

Jag tror att Janne har en ganska stor fart i kroppen.
Jag har sett Janne skrämma omkull andra förare på träning, och jag har
sett honom göra bra resultat på Van drente med endast treans växel.
Så jag tror att han kan göra mycke mycke bra resultat med sin erfarenhet.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back