Kitkyl

Nr:18 skrev:
Tillräckligt länge :fatta! :mad:
Med Kit extra allt på hela feta hojen så kommer du säkert att smälla dit en kitkylare med felvänd termostat som grädde på moset, vad skulle du annars skylla på.

[Edit Offknuff hann före]

:D
 
oFFkeFF skrev:
Till den dagen han lär sig hur man vänder termostaten rätt :D
Jag lät termostaten sitta kvar när jag plockade ner hojen denna gången, så att det inte skulle vara nån risk för felmontering :näsblod
 
sepahewe skrev:
--snip --
Den tappar lite råhet och toppeffekt när den blir varmare än 85. Märks tydligast på att den inte lättar med framvagnen vid växling till 3:an längre.

Det är inte hojen som tappar kraft, Du blir trött och orkar inte röcka upp´an när det är varmt ute. Erkänn!
 
Goodstuff skrev:
Det är inte hojen som tappar kraft, Du blir trött och orkar inte röcka upp´an när det är varmt ute. Erkänn!

Jag vet, jag vet.... man måste ha minst en trimmad GSXR-1000 för att kunna wheela överhuvudtaget, så jag är ju körd från början :4skrika Dessutom är man ju gubbe :4skrika och vågar inte att gasa :4skrika

Fast det är ju klart..... apstrutsen gasar jag ju om ändå :7peta
 
sepahewe skrev:
Jag vet, jag vet.... man måste ha minst en trimmad GSXR-1000 för att kunna wheela överhuvudtaget, så jag är ju körd från början :4skrika Dessutom är man ju gubbe :4skrika och vågar inte att gasa :4skrika

Fast det är ju klart..... apstrutsen gasar jag ju om ändå :7peta


Köra ifrån apsnusen ska väl inte vara så svårt? :va
 
Nr:18 skrev:
Jag lät termostaten sitta kvar när jag plockade ner hojen denna gången, så att det inte skulle vara nån risk för felmontering :näsblod
Varför låter ni termostaterna sitta kvar över huvud taget det är väl knappast risk att det går för kallt vid raceåkning
 
Borsiin skrev:
Varför låter ni termostaterna sitta kvar över huvud taget det är väl knappast risk att det går för kallt vid raceåkning

Falkenberg förra våren +4 grader på första träningen, jag körde med tejpad kitkylare.
 
Jo silvertejp är väl det vanligaste inom racing ivf så tillämpar jag "ju fler saker som finns desto mer kan gå sönder" därför skall en racehoj inte ha saker såsom termostat
 
Ösregn och 10+ övertejpad kylare på klubbracet :gnissla ibland undrar man om RR verkligen är roligt eller bara blött, kallt, dyrt och skitigt :va
 
GSXR1100R skrev:
Ösregn och 10+ övertejpad kylare på klubbracet :gnissla ibland undrar man om RR verkligen är roligt eller bara blött, kallt, dyrt och skitigt :va

Dyrt blött,kallt och skitit det låter som du har kört novemberkkåsan inte klubbrace på knutstorp. :va

Dock har jag som inbiten enduroåkare vissa svårigheter med att förklara varför RR skulle vara skitit? fast det e ju klart att vissa har för bra kåpsponsorer och älskar att besöka lekakulorna :hihi
 
Borsiin skrev:
Dyrt blött,kallt och skitit det låter som du har kört novemberkkåsan inte klubbrace på knutstorp. :va

Dock har jag som inbiten enduroåkare vissa svårigheter med att förklara varför RR skulle vara skitit? fast det e ju klart att vissa har för bra kåpsponsorer och älskar att besöka lekakulorna :hihi

Okey jämfört med enduro så är det inte skitigt :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top