Kinnekullekörningen den 5:e Juni med Racingworld

Jo. Han på nya Millen var ju inte dålig på att köra sin hoj. Det var J*vligt snyggt hur han bara tröck upp den sådär lite lagom ut på rakan. Verkar som att det fanns gott om pulver i den motorn.

Såg en person på en rejs R-1 som "råkade" vara lite oförsiktig på gasen ut på rakan och lyckades nästan få hojen i vertikal..

Men det är en förbannat kul banan. Jag kommer igen i Juli.

Millemannen låter som någon från något förbrytargalleri. Lasermannen, NK-mannen, Millemannen... :D

henq skrev:
Kinnekulle i lördags var ju hur kul som helst! :tummenupp

Hur funkar kinnekullefoto? Kommer det upp thumbnails eller så man ser om de fick några goa kort? Nån som köpt några kort tidigare?

Mailade och frågade, han skulle lägga ut bilderna på www.kinnekullering.nu, men tidigast i slutet av veckan.

Bingo skrev:
Millemannen låter som någon från något förbrytargalleri. Lasermannen, NK-mannen, Millemannen... :D

Bombmannen, Chevamannen, Hivmannen, Kullamannen..... :hihi
Kullenmannen kan vi döpa honom till. Han dyker upp från ingenstans, lägger några feta varv, förnedrar alla på banan, och försvinner igen. :va

För att vara lite småpetig, så vill jag bara påpeka att "millemannen" som Jonas nu har fått som smeknamn körde som bäst på höga 58:or :tummenupp

Synd att sukan har för mycket power för att sätta bra tider :rolleyes: , annars hade jag självklart varit med, jag med. Fick iaf titta på när ni andra körde :banana ( Sanningen är att jag tvekade att åka på ringen pga, försäkringsbolaget inte kan ge klara besked om trafiken, samt att jag åker med högljudande???? system )

Men det gjorde fan så många andra också, så bullermätningen är väl ett skämt, eller :va blir jävligt sugen att köra i juli ändå, med mitt akra på givetvis!

Jihaa, jag är med på en bild på WCX hemsida... :banana

Va det nånn mer än jag som skrapade ljuddämparen under passet :hihi

index.php

//jaG

Riktigt kul bana..hoppas man får upp farten lite nästa (5/7) gång bara..

Ni som har kört där några gånger. Hur är det med långhögern efter rakan? Skall man apexa tre gånger (jag apexade tidigt, följde innerkanten, "driftade" ut lite, mötte innerspår och apexade igen, "driftade" mera, mötte innerkanten och apexade igen och kom "rätt" till nästa vänster, dvs hamnade automatiskt i högerkant)? Och vad har ni för fart genom vänsterknicken på rakan?

Bingo skrev:
Ni som har kört där några gånger. Hur är det med långhögern efter rakan? Skall man apexa tre gånger (jag apexade tidigt, följde innerkanten, "driftade" ut lite, mötte innerspår och apexade igen, "driftade" mera, mötte innerkanten och apexade igen och kom "rätt" till nästa vänster, dvs hamnade automatiskt i högerkant)? Och vad har ni för fart genom vänsterknicken på rakan?
Det skulle jag också gärna vilja veta, den kurvan tyckte jag var väldigt svår att hitta ett bra spår i.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025