Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bingo skrev:Första gången på banan för mig. Det finns flera blinda kurvor på den som man kan köra mycket fortare genom än man tror (dvs, än jag vågade). Sammantaget med en långraka som inte är en raka och högern efter kurvan som man apexar tre gånger (eller så körde jag fel) och få ställen lämpliga för omkörning gör den knepig i mina ögon. Jag menar alltså knepig i bemärkelsen kräver viss tillvänjning, inte i bemärkelsen dålig.
Madhonda skrev:Håller med...bra asfalt och förbannat roliga trixiga kurvor...!!![]()
Jag va inte där i lördags... men ska dit den 5/7.
Ses där ni som ska dit då!!![]()
Jupp, Mille-mannen körde så jäkla snyggt! Han bara svishade förbi och visade tydligt att det går att köra om snyggt och säkert på de flesta ställena på banan.Marcus skrev:Jag var där, har den svarta risiga R6:an på bilden. Killen bakom på Millen körde något så överjävligt fint, är det någon här tro??
Finns några bilder här: http://forum.wcx.nu/forum/index.php?showtopic=3042
Avarage skrev:Är banan öppen för alla den 5/7? Om så är fallet var anmäler man sig och vad kostar det?
Skall till Gälleråsen 6/7 så det skulle kunna vara lämpligt att lägga in en liten touring runt Kinnekulle på vägen upp!![]()
// Niklas
Slog av ja! Inte fan vågade man hålla fullt genom denamullo skrev:Kinnekulle är helt klart en favoritbana. Speciellt den snabba vänstern på rakan (Under bron). Många som slog av så man kunde glida om på yttern.
henq skrev:Hur funkar kinnekullefoto? Kommer det upp thumbnails eller så man ser om de fick några goa kort? Nån som köpt några kort tidigare?
Penguin skrev:Vi är 15-20 pers från UaRR som kommer dit 5/7.![]()
Jokela skrev:Hörrö Björn! Lånar du ut hojen så man kan ta några varv?![]()
Marcus skrev:Jag var där, har den svarta risiga R6:an på bilden. Killen bakom på Millen körde något så överjävligt fint, är det någon här tro??
Finns några bilder här: http://forum.wcx.nu/forum/index.php?showtopic=3042
K-Micke skrev:Vad är en bra tid på Kinnekulle egentligen?
Någon åskådare sa att Millemannen körde runt på 1 minut blankt. Fort gick det i alla fall.
Bingo skrev:Slog av ja! Inte fan vågade man hålla fullt genom denVad hade du för fart genom den?
Jag tror förresten att banan var väldigt hal under morgonen. Jag var en hårsmån från att sälla mig till dem som körde ut (grymmesladd ut på rakan, var helt säker på att jag skulle highsida åt helvete men klarade mig med lite chockskador). Polaren sladdade också ganska friskt under morgonen.
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |