Kinnekulle Ring fredag 5:e Aug med Actionpics.se

Hej. jag ska ner till Kinnekulle och åka den 5/8 & 7/8. :hihi
Jag var ner för 2 år sedan men kommer inte ihåg om det finns platts slå upp ett tält vid banan? Finns det någon med minnet i behåll?

*Anders* skrev:
Jag var ner för 2 år sedan men kommer inte ihåg om det finns platts slå upp ett tält vid banan? Finns det någon med minnet i behåll?
Plats finns det, både innanför banan och utanför.
Frågan är dock om det är okej att tälta där.

sandstream skrev:
Plats finns det, både innanför banan och utanför.
Frågan är dock om det är okej att tälta där.

I nödfall får ni tälta/bo hos oss...pm:a 2fast4some i sådana fall :tummenupp Bor 5 mil från Kullen vid Lyrestad utanför Mariestad...kan visa lite goa vägar :)

Har ni några frågor så pm:a..känner till trakten ganska bra :)

Last edited:
2fast4hjo skrev:
I nödfall får ni tälta/bo hos oss...pm:a 2fast4some i sådana fall :tummenupp Bor 5 mil från Kullen vid Lyrestad utanför Mariestad...kan visa lite goa vägar :)
Har ni några frågor så pm:a..känner till trakten ganska bra :)

Haha det är ju farligt att sova hos er :kocko

Som jag minns det fanns det inte direkt mycket plats utanför Kinnekulle ring, grindarna till banområdet är ju låsta annars finns de ju bra plats inne på området.

*Anders* skrev:

Det finns en äng att tälta på ca 200 meter in på grusvägen som börjar vid stora grinden.

/Jonas

Bra!!
Men finns det ingen campingplats nära till kinnekulle. Jag tror jag kommer att försöka tälta jag med......... Och en liten kiosk, toa och grejjor är ju bra om de finns i närheten, av tältet alltså.

Bra!
Det finns tydligen en del bra :confused: allternativ. Man vill ju inte bo under en gran som en trädkramare :1pajas

Boka och bo på Medelplanagården för bövelen, kostar endast 450kr per rum och då finns det 4 bäddar i varje rum och dushmöjligheter. Bäst av allt är att vakna i en varm o go säng utvilad.
www.medelplanagarden.se , ligger ca 1 mil krokig och kuperad väg från Kinnekulle Ring.

Om det är flera som vill och SKA tälta så nära banan som möjligt så kan vi prata med banägaren och göra vad vi kan för att ni kan tälta vid banan. Banägaren låser då upp grindarna och toaletterna kvällen innan bandagen. Detta kräver att personer i fråga verkligen kommer och sen inte lämnar området!
Skicka mig PM om du seriöst tänker och vill tälta där! inga kanske....

/Nitrous

Last edited:
Nitrous skrev:
Boka och bo på Medelplanagården för bövelen, kostar endast 450kr per rum och då finns det 4 bäddar i varje rum och dushmöjligheter. Bäst av allt är att vakna i en varm o go säng utvilad.
www.medelplanagarden.se , ligger ca 1 mil krokig och kuperad väg från Kinnekulle Ring.
/Nitrous

Här finns fler övernattningsmöjligheter.. :)
http://www.hallekis.com/turist/boende.htm

Det finns dovhjort i trakterna vid kinnekulle...så håll ögonen öppna.

"Kinnekulles restauranger serverar ibland delikata maträtter med hjortkött som ingrediens, t.ex. Vin & Pimpinella på Hellekis och det berömda gästgiveriet i Forshem."Kanske vore något för hungriga mc-förare :tungan

Bifogat

• hjortar.jpg
    hjortar.jpg
    19.1 KB · Visningar: 37
Last edited:
2fast4hjo skrev:
Det finns dovhjort i trakterna vid kinnekulle...så håll ögonen öppna.

"Kinnekulles restauranger serverar ibland delikata maträtter med hjortkött som ingrediens, t.ex. Vin & Pimpinella på Hellekis och det berömda gästgiveriet i Forshem."Kanske vore något för hungriga mc-förare :tungan
roadkill?
bäst att ta med sig egen mat :D

Ska du köra med nya hojen då?

TinaTjejen skrev:
roadkill?
bäst att ta med sig egen mat :D

Ska du köra med nya hojen då?

Tror inte det, vill vara liite varm i kläderna innan jag provar bana (har för övrigt ingen bokad plats) :(

Eve kör jörgen den en sväng på kullen.. :)

Har vi otur så är den "låst" vid 6000 varv liksom x-up:s R1 -05:a är/var och det åtgärdas vid 100-milservicen, är så fallet så tar vi inte med den.

Last edited:
Nitrous skrev:
Om det är flera som vill och SKA tälta så nära banan som möjligt så kan vi prata med banägaren och göra vad vi kan för att ni kan tälta vid banan. Banägaren låser då upp grindarna och toaletterna kvällen innan bandagen. Detta kräver att personer i fråga verkligen kommer och sen inte lämnar området!
Skicka mig PM om du seriöst tänker och vill tälta där! inga kanske....

/Nitrous

tänkte bo i racebussen, så det vore ju trevligt!

om du ändå pratar med dom, finns el? måste ju kunna frukost the ;)

Mvh Håkan

håkan skrev:
tänkte bo i racebussen, så det vore ju trevligt!

om du ändå pratar med dom, finns el? måste ju kunna frukost the ;)

Mvh Håkan

Vi pratar med dom och återkommer till dig. El brukar alltid finnas att tillgå i stolparna under depåtaket.
Jag hör av mig med PM.

/Nitrous

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!