Kinnekulle 6/6 med KMK

fahlgren

Daniel "Snigeln" Fahlgren
Gick med
11 May 2007
Ort
På rätt ställe.
Hoj
2012 ZX10R
Helt rätt,
Ok ska försöka tänka på det med gasen,
hojen är ny för mig så jag håller på och lär
mig den.
Desamma för mig du var ett klockrent dragplåster
och jag hade skitkul de passen.
Har du fler filmer så lägg gärna upp dom.
Mvh Fahlgren
������
 

Lazzekongo

Member of Team Rubank Racing
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Linköping
Hoj
Daytona 675 -08 R6 -00
Tack för en bra bandag :tummenupp

Angående diskussionen om tempo i de olika grupperna så förstår jag att det är svårt att få ett jämt tempo men det kanske inte va så bra att det bokades 34 pers i medel. Oftast är det ju ett fast antal bokbara platser per grupp.
Sen är det alltid svårt att veta hur snabb den snabba gruppen kommer va när man bokar.

Men överlag är iaf jag mycket nöjd med dagen och återkommer gärna på flera bandagar med KMK :)
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Tack för kommentarerna.

Ang tider så var vi först inne på ett schema men valde bort det för att istället försöka hålla 15 min pass för alla. Det blir alltid någon förskjutning pga avåkningar etc och vi ville inte att en grupp skulle bli lidande. Nu blev det så att alla fick exakt lika mycket körtid.

Ang flytt mellan grupper så flyttade jag ca 10 personer. Men det är svårt att se annat än dom som det är stor skillnad på i passen så då får jag förlita mig på att ni säger till själva. Det var några som själva ville bli flyttade och det funkade riktigt bra. Men till nästa år så kan vi ha bättre koll.
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Ang medelgruppen så var planen att det skulle bli två grupper av den om vi blev mer än 60 för att kunna hålla en jämn fördelning.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag antar att det finns bra anledningar till att dessa dagar anordnas just på Kinnekulle, men det är ju ett lite tråkigt val av bana med tanke på att det inte går att vara med som licensförare på oreggad hoj där. En repris på det utmärkta Karlskoga-arrangemanget för två år sedan hade varit fint till exempel. :tummenupp
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Anledningen till att vi valt kinnekulle är två, det är relativt nära så vi kan få med många från Göteborg och banan är relativt billig. Falkenberg är tex inte ett alternativ då den kostar 3 ggr så mycket.

Karlskoga går också att få för vettiga pengar, men vi brände oss för två år sedan då fick för dålig uppslutning och gick back. Men då valde vi också en dålig tidpunkt då (direkt efter bikeweek) så till nästa år är det definitivt ett alternativ.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
- Fan, första passet skulle egentligen vara ett kval-pass med Q1 och Q2 och hela skiten! Varje åkare borde ha en transponder. :D

Transponderutrustng kostar en del att hyra /köpa.

Det största problemet är att tidtagning lätt gör att arrangemanget kan uppfattas som träning inför tävling och då gäller inga trafikförsäkringar m.m. , vilket det kan göra om det är frågan om en "trafikövning".
 

Filad 999S

/ Stefan
Gick med
22 Jan 2006
Ort
Mölndal / Göteborg
Hoj
1098S Xeroxreplica & Multistrada 1200S öhlinelektronikmodellen
Kanondag!
Mega-Stort tack till min instruktör Stefan Bohman som coachade och lånade ut sin tokslut-batteri-startare. Fick riktigt bra flyt i körningen o humöret var på topp alla passen. (ej tack till fahlgren som stod och garvade varje gång jag var tvungen att skruva bort sadeljäveln)

Absolut roligaste/lärorikaste dag jag haft på kullen so far!

Ps fy fan vad vi garvade i bilen hem när du brände om med bussen! Haha

Tjenare Peter, nu förstår jag inte hur du menar....

garvade du åt Ströms El bussen ??

Tänk på de stackare som stod & väntade
Det gäller att alltid hålla tidtabellen så slipper någon vänta

Jag tycker om att göra folk glada. Du och din vapendragare Ola såg definitivt ut at trivas, trots gliringarna om en lös sadel
(från hr Fälggren på den fina blå mopeden)

had et bäst
 
Last edited:

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Landvetter
Hoj
2xR1
Även jag håller med föregående talare, Gelleråsen skulle ni kört igen så även vi andra kan få komma och köra med er :) Så kan jag visa alla som vill köra snabbt hur man gör ;):banana
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Transponderutrustng kostar en del att hyra /köpa.

Det största problemet är att tidtagning lätt gör att arrangemanget kan uppfattas som träning inför tävling och då gäller inga trafikförsäkringar m.m. , vilket det kan göra om det är frågan om en "trafikövning".
- Helt klart är att det hade tenderat att bli hetskörning. Att mildra effekterna av det hade ju kunnat vara att endast banåkarledningen hade haft tillgång till tiderna. Om tidtagning sker under hela dagen så kan ju ledningen laborera med grupperna så att att jämnast möjliga grupper uppnås.

Jag vet inte vad det kostar att hyra transponders. Det finns nån firma, vilka jag träffat-på på Mantorp och Skrotbilsrejset, som kommer och delar ut transponders till varje deltagare mot en avgift på 100 spänn, eller nått. Körkortet fick man lämna i pant. Funkade bra.
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Tjenare Peter, nu förstår jag inte hur du menar....

garvade du åt Ströms El bussen ??

Tänk på de stackare som stod & väntade
Det gäller att alltid hålla tidtabellen så slipper någon vänta

Jag tycker om att göra folk glada. Du och din vapendragare Ola såg definitivt ut at trivas, trots gliringarna om en lös sadel
(från hr Fälggren på den fina blå mopeden)

had et bäst

Ja nog var det så, tycker du visade fint spårval med bussen. Blev ett asgarv i bilen.
Grymt roligt och lärorikt! Jag försökte göra samma sak med Mitsubishin men Kurt-Olsson skrek som en liten tjej. Han är rädd om sin tejpade polkaretta och ville inte att den skulle flyga ur släpet.:hihi

Ses igen!
/O
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top