Kinnekulle 6/6 med KMK

Helt rätt,
Ok ska försöka tänka på det med gasen,
hojen är ny för mig så jag håller på och lär
mig den.
Desamma för mig du var ett klockrent dragplåster
och jag hade skitkul de passen.
Har du fler filmer så lägg gärna upp dom.
Mvh Fahlgren
������
 
Tack för en bra bandag :tummenupp

Angående diskussionen om tempo i de olika grupperna så förstår jag att det är svårt att få ett jämt tempo men det kanske inte va så bra att det bokades 34 pers i medel. Oftast är det ju ett fast antal bokbara platser per grupp.
Sen är det alltid svårt att veta hur snabb den snabba gruppen kommer va när man bokar.

Men överlag är iaf jag mycket nöjd med dagen och återkommer gärna på flera bandagar med KMK :)
 
Tack för kommentarerna.

Ang tider så var vi först inne på ett schema men valde bort det för att istället försöka hålla 15 min pass för alla. Det blir alltid någon förskjutning pga avåkningar etc och vi ville inte att en grupp skulle bli lidande. Nu blev det så att alla fick exakt lika mycket körtid.

Ang flytt mellan grupper så flyttade jag ca 10 personer. Men det är svårt att se annat än dom som det är stor skillnad på i passen så då får jag förlita mig på att ni säger till själva. Det var några som själva ville bli flyttade och det funkade riktigt bra. Men till nästa år så kan vi ha bättre koll.
 
Ang medelgruppen så var planen att det skulle bli två grupper av den om vi blev mer än 60 för att kunna hålla en jämn fördelning.
 
Jag antar att det finns bra anledningar till att dessa dagar anordnas just på Kinnekulle, men det är ju ett lite tråkigt val av bana med tanke på att det inte går att vara med som licensförare på oreggad hoj där. En repris på det utmärkta Karlskoga-arrangemanget för två år sedan hade varit fint till exempel. :tummenupp
 
Anledningen till att vi valt kinnekulle är två, det är relativt nära så vi kan få med många från Göteborg och banan är relativt billig. Falkenberg är tex inte ett alternativ då den kostar 3 ggr så mycket.

Karlskoga går också att få för vettiga pengar, men vi brände oss för två år sedan då fick för dålig uppslutning och gick back. Men då valde vi också en dålig tidpunkt då (direkt efter bikeweek) så till nästa år är det definitivt ett alternativ.
 
- Fan, första passet skulle egentligen vara ett kval-pass med Q1 och Q2 och hela skiten! Varje åkare borde ha en transponder. :D

Transponderutrustng kostar en del att hyra /köpa.

Det största problemet är att tidtagning lätt gör att arrangemanget kan uppfattas som träning inför tävling och då gäller inga trafikförsäkringar m.m. , vilket det kan göra om det är frågan om en "trafikövning".
 
Kanondag!
Mega-Stort tack till min instruktör Stefan Bohman som coachade och lånade ut sin tokslut-batteri-startare. Fick riktigt bra flyt i körningen o humöret var på topp alla passen. (ej tack till fahlgren som stod och garvade varje gång jag var tvungen att skruva bort sadeljäveln)

Absolut roligaste/lärorikaste dag jag haft på kullen so far!

Ps fy fan vad vi garvade i bilen hem när du brände om med bussen! Haha

Tjenare Peter, nu förstår jag inte hur du menar....

garvade du åt Ströms El bussen ??

Tänk på de stackare som stod & väntade
Det gäller att alltid hålla tidtabellen så slipper någon vänta

Jag tycker om att göra folk glada. Du och din vapendragare Ola såg definitivt ut at trivas, trots gliringarna om en lös sadel
(från hr Fälggren på den fina blå mopeden)

had et bäst
 
Last edited:
Även jag håller med föregående talare, Gelleråsen skulle ni kört igen så även vi andra kan få komma och köra med er :) Så kan jag visa alla som vill köra snabbt hur man gör ;):banana
 
Transponderutrustng kostar en del att hyra /köpa.

Det största problemet är att tidtagning lätt gör att arrangemanget kan uppfattas som träning inför tävling och då gäller inga trafikförsäkringar m.m. , vilket det kan göra om det är frågan om en "trafikövning".
- Helt klart är att det hade tenderat att bli hetskörning. Att mildra effekterna av det hade ju kunnat vara att endast banåkarledningen hade haft tillgång till tiderna. Om tidtagning sker under hela dagen så kan ju ledningen laborera med grupperna så att att jämnast möjliga grupper uppnås.

Jag vet inte vad det kostar att hyra transponders. Det finns nån firma, vilka jag träffat-på på Mantorp och Skrotbilsrejset, som kommer och delar ut transponders till varje deltagare mot en avgift på 100 spänn, eller nått. Körkortet fick man lämna i pant. Funkade bra.
 
Tjenare Peter, nu förstår jag inte hur du menar....

garvade du åt Ströms El bussen ??

Tänk på de stackare som stod & väntade
Det gäller att alltid hålla tidtabellen så slipper någon vänta

Jag tycker om att göra folk glada. Du och din vapendragare Ola såg definitivt ut at trivas, trots gliringarna om en lös sadel
(från hr Fälggren på den fina blå mopeden)

had et bäst

Ja nog var det så, tycker du visade fint spårval med bussen. Blev ett asgarv i bilen.
Grymt roligt och lärorikt! Jag försökte göra samma sak med Mitsubishin men Kurt-Olsson skrek som en liten tjej. Han är rädd om sin tejpade polkaretta och ville inte att den skulle flyga ur släpet.:hihi

Ses igen!
/O
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top