Kinnekulle 6/6 med KMK

svarar i egenhet av vanlig klubbmedlem:

Syftet med bullergränsen är ju inte att man vill skicka hem folk utan det är för att hålla god relation med banägaren så man även i framtiden får hyra banan, vet du att din hoj låter för mycket är det väl lika bra att försöka åtgärda det innan så blir det enklare både för dig och KMK.

skulle du låta för mycket tror jag dock du får både en och två varningar innan du blir hemskickad, meningen är ju att alla ska ha en rolig dag.

svarar i egenhet av vanlig klubbmedlem:

Syftet med bullergränsen är ju inte att man vill skicka hem folk utan det är för att hålla god relation med banägaren så man även i framtiden får hyra banan, vet du att din hoj låter för mycket är det väl lika bra att försöka åtgärda det innan så blir det enklare både för dig och KMK.

skulle du låta för mycket tror jag dock du får både en och två varningar innan du blir hemskickad, meningen är ju att alla ska ha en rolig dag.

ajjemen, jag är helt med på det och det kommer både kastas in en db-killer osv. sedan kan man säkert hålla igen lite vid mätpunkten..

MEN det kunde ha varit bra att veta så man inte behöver åka hem efter 3 varv ;)

därför hade det varit skönt att få ett svar av någon av de som anordnar :)

Last edited:
Det är inte bara för att ha en god relation med banägaren som bullerbegränsningen måste följas.

Det viktigaste är banägarens relation med myndigheter och grannar. Om inte det fungerar, då risken stor att ALL verksamhet som inte riskutbildningar för körkortsasperanter måste upphöra.

Jag får inte riktigt ihop tidplanen för dagen. 5 körpass, 3 grupper och körning mellan 09:00 och 16:00. Det borde bli 7 st körpass, eller är det något jätteavbrott för lunch?

Hur ser platstillgången ut?

Är slicks, kraschkåpor m.m. okej så länge hojen är reggad och trafikförsäkrad?

Hur är tillgången på el på Kinnekulle? Är det elverk som gäller eller finns det gott om uttag?

Söker fortfarande svar på mina frågor. :va

Ursäkta sent svar. Alldeles för många trådar att hålla liv i.

Crashkåpor och slicks är ok.
Gör dock inte som en kille gjorde förra året och blås på för fullt första varvet. Det gick inte så bra.

Bullermätning håller jag i, och jag kör med varning.

Det finns gott om eluttag.

Vi kommer göra så att grupperna kör i 20 min pass och roterar hela dagen. Endast avbrott för vurpor etc. Lunchvagn står på plats och ni får ta det mellan passen. Sista timmen brukar folk vara slutkörda så då är det nästa tomt på banan :)

Gör dock inte som en kille gjorde förra året och blås på för fullt första varvet. Det gick inte så bra.

Vi kommer göra så att grupperna kör i 20 min pass och roterar hela dagen. Endast avbrott för vurpor etc. Lunchvagn står på plats och ni får ta det mellan passen. Sista timmen brukar folk vara slutkörda så då är det nästa tomt på banan :)

Tack för svar!

Har inte kört Kinnekulle på 2 år, så nån bombarrunda på första varvet lär det knappast bli!

Så om jag förstår det rätt så blir det 7 pass under dagen totalt per grupp?

Meeerci ;)

Har slängt i dB-killen nu och visst sker mirakel :) men bara ifall så kan det iaf vara gött att få ett gult kort ;)

In och anmäla sig då:)

Ja, ca 7 pass blir det, men räkna på att det blir mindre förskjutningar i schemat pga avvåkningar etc så det kan bli något pass mindre. Men blir det för varmt så minskar vi eventuellt körtiden till 15min, så då ökar antalet pass till 9st.

Du får fotografera, men prata med nån av oss arrangörer på plats för att få info om vart det är OK att stå.

Ska man ange något ocr vid betalning eller meddelande? jag skrev meddelande "bandag kinnekulle "namn+namn"". hoppas det räckte annars får ni säga till

Sista betalningsdag på fredag, sen tillkommer 500 kr i efteranmälan.

Jag betalade i förrgår men står fortfarande att jag inte betalt på listan. tar det tid eller hade inte gått fram?

Vad har ni för omkörningsregler i lugn och medelgruppen? Bara på rakorna eller med god marginal?

Ska pengarna vara inne på kontot på fredag eller bara sista betalningsdag via banken?

Det tar ett par dagar innan det syns på hemsidan.

Sista betalningsdag på fredag så kan vi göra en koll på onsdag att alla betalningar är inne.

Omkörningsreglerna är jag osäker på. Låter Patrik Kerttu svara på det.

Betalt och taggad inför nästa torsdag! :)

Dock blir jag lite osäker, valde medelgrupp nu,har kört i blå grupp på SMCs kurser. Kommer det vara ungefär lagom? =)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman