Kinesiska kvinnor kan numera parkera.

EDIT: xibalba hann före med att lägga upp den sköna omröstningen!

Jämställdhet i all ära, men är det ingen mer som känner att det börjar gå åt att vi helt blundar för att det skulle finnas några skillnader mellan män och kvinnor? Känns ju inte bra det heller, även om jag gillar jämställdhetsutvecklingen...

"So, what's anal point?"
"Well.. It's like a parking space. You see it and you think, there's no way I'm going to fit in there. But then you fold back the mirrors and take it slowly and before you know it, well.. There you go."

EDIT: xibalba hann före med att lägga upp den sköna omröstningen!

Jämställdhet i all ära, men är det ingen mer som känner att det börjar gå åt att vi helt blundar för att det skulle finnas några skillnader mellan män och kvinnor? Känns ju inte bra det heller, även om jag gillar jämställdhetsutvecklingen...
Jodå, kvinnor och män har samma förutsättningar och förmågor, och ska ha samma jobb och lön! Utom när det är jobbigt eller farligt förstås. Eller om det är obekväma arbetstider. Och man får enbart kvotera in kvinnor! Fast bara på bra jobb och utbildningar, som män är bättre på.

Klart rutorna är för små! Jag parkerar alltid längst bort från entrén, mitt mellan två rutor. Mindre risk att folk ställer sig brevid, de orkar inte gå över hela parkeringen. Därmed minskas risken för bucklor i sidan på min bil med ca 950%.

Visst kan det bli trångt ibland men det är bara när de bredvid har parkerat som ollon, men jag ser hellre att vi behåller storleken på rutorna än att 20-30% av platserna försvinner. Sj så brukar jag öppna försiktigt och hålla fingrarna emellan om det blir trångt mellan bilarna. Har inga bucklor i våran bil vad jag sett... kollar iofs inte så noga heller.

Visst kan det bli trångt ibland men det är bara när de bredvid har parkerat som ollon, men jag ser hellre att vi behåller storleken på rutorna än att 20-30% av platserna försvinner. Sj så brukar jag öppna försiktigt och hålla fingrarna emellan om det blir trångt mellan bilarna. Har inga bucklor i våran bil vad jag sett... kollar iofs inte så noga heller.

Jag jobbade på ett köpcentrum, och jag såg många billarm gå igång pga barn eller mammor som slog upp dörrarna eller som inte tänkte på att det blåste. Eller som bara MÅSTE ha alla sakerna inne i bilen istället för i bagaget, och tryckte sig in mellan bilarna med påsar och lådor och allt möjligt skit. Bortböjda eller avbrutna backspeglar hörde till vardagen där.
Inget jag tänker riskera att det händer med min bil.

Jag jobbade på ett köpcentrum, och jag såg många billarm gå igång pga barn eller mammor som slog upp dörrarna eller som inte tänkte på att det blåste. Eller som bara MÅSTE ha alla sakerna inne i bilen istället för i bagaget, och tryckte sig in mellan bilarna med påsar och lådor och allt möjligt skit. Bortböjda eller avbrutna backspeglar hörde till vardagen där.
Inget jag tänker riskera att det händer med min bil.

Nackdelen med din taktik är att 50% av parkeringarna försvinner

Nackdelen med din taktik är att 50% av parkeringarna försvinner

Nej, jag använder bara en extra, inte hälften av alla på parkeringen.. :tungan

Parkeringarna är ändå aldrig helt fulla, och längst bort i hörnorna där jag parkerar kan det lätt finnas 50 lediga platser. Det drabbar ingen behövande.

Rutorna är inte för små egentligen, men där är ju alltid något rikspucko som tagit mittenfickan (syftar på parkeringshus med 3 rutor mellan stolparna nu) och som ställt sig åt helvete snett. Så för att rymmas mellan stolpen och den snedparkerade bilen får man själv också ställa sig snett.

Här om dagen kom det en bil körandes och skulle parkera när jag gick för att lösa biljett. Hördes ett jäkla skrapljud, och sen såg man hur mannen (35-årsåldern kanske) rusar ut ur bilen och tar sig för huvudet. :)

För övrigt tar jag alltid regnr på bilarna bredvid min, man vet aldrig med folk.

För övrigt tar jag alltid regnr på bilarna bredvid min, man vet aldrig med folk.

Med det enda problemet att bilarna brevid din kan bytas ut många gånger medans du står där, och även om du nu skulle få tag på den skyldige den vägen, hur stor är chansen att du skulle få ett erkännande från honom/henne?:gnissla

Med det enda problemet att bilarna brevid din kan bytas ut många gånger medans du står där, och även om du nu skulle få tag på den skyldige den vägen, hur stor är chansen att du skulle få ett erkännande från honom/henne?:gnissla

Jag parkerar aldrig mer än en timme på såna ställen, då blir man ju ruinerad! :näsblod

Jag vet inte hur ni har det i Ystad, men i Malmö och Lund är garagen övervakade.

Oavsett om det skulle ge ett erkännande eller ej så kanske han får sig en tankeställare efter utskällningen. Den har redan funkat en gång. :tummenupp

Jag parkerar aldrig mer än en timme på såna ställen, då blir man ju ruinerad! :näsblod

Jag vet inte hur ni har det i Ystad, men i Malmö och Lund är garagen övervakade.

Oavsett om det skulle ge ett erkännande eller ej så kanske han får sig en tankeställare efter utskällningen. Den har redan funkat en gång. :tummenupp

Här finns bara ett parkeringshus, resten är parkeringar utomhus, och de som hör till affärerna är gratis.

De få där man behöver betala är typ Åhléns och sjukhuset, där det kostar runt en femma i timmen. Jag blir ruinerad bara av tanken på att betala 20kr/h i Malmö..! :eek:

Här finns bara ett parkeringshus, resten är parkeringar utomhus, och de som hör till affärerna är gratis.

De få där man behöver betala är typ Åhléns och sjukhuset, där det kostar runt en femma i timmen. Jag blir ruinerad bara av tanken på att betala 20kr/h i Malmö..! :eek:

Ja, det är sjukt dyrt! Därför stirrar jag runt som en yr höna! :D

Som om de skulle va nå å oja sig över? I centrala Stockholm kostar det 60-70kr/h i p-husen! :(

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT