Kinesiska kvinnor kan numera parkera.

Som om de skulle va nå å oja sig över? I centrala Stockholm kostar det 60-70kr/h i p-husen! :(

Det kostar 30 i centrala Malmö, tror jag. Möjligtvis 25. Men menar du allvar? Hur fan kan de ta såna hutlösa priser för parkering!? :näsblod

Det kostar 30 i centrala Malmö, tror jag. Möjligtvis 25. Men menar du allvar? Hur fan kan de ta såna hutlösa priser för parkering!? :näsblod
Antagligen just för att dom kan? Folk parkerar ju där ändå, så funkar gör det ju. Antagligen tycker dom det är för dyrt med 2*30kr på tunnelbanan och tar bilen istället, dvs 2*10-20kr i trängselskatt och nån timme i garaget :hihi

Antagligen just för att dom kan? Folk parkerar ju där ändå, så funkar gör det ju. Antagligen tycker dom det är för dyrt med 2*30kr på tunnelbanan och tar bilen istället, dvs 2*10-20kr i trängselskatt och nån timme i garaget :hihi

Ja, fanimej sjukt. =)

Nackdelen med din taktik är att 50% av parkeringarna försvinner <---

Nej, jag använder bara en extra, inte hälften av alla på parkeringen.. :tungan

Parkeringarna är ändå aldrig helt fulla, och längst bort i hörnorna där jag parkerar kan det lätt finnas 50 lediga platser. Det drabbar ingen behövande.

Om det ändå inte drabbar någon behövande så lär du ju knappast behöva ställa dig över 2 rutor? då kan du lika gärna stå på en

Jodå, kvinnor och män har samma förutsättningar och förmågor, och ska ha samma jobb och lön! Utom när det är jobbigt eller farligt förstås. Eller om det är obekväma arbetstider. Och man får enbart kvotera in kvinnor! Fast bara på bra jobb och utbildningar, som män är bättre på.
Om du försökte framställa mig som nån slags bakåtsträvande kvinnoförtryckare så har du helt fel :tummenupp, brukar själv kalla mig feminist, efter att ha blivit inspirerad av magnus betner. (hatar dock alla snurriga kärringar som kallar sig feminister men snarare är manshatare)

Min poäng va att ibland känns det som det går över styr, tex att kvinnor också ska kunna bli brandmän lika lätt även fast män med bättre fysik är mer lämpade, det är ju inte rätt, kvinnor bör ju rimligen ha samma krav, inte lägre. (men en kvinna med bra fysik ska självklart få jobbet). Dock är väll fysiken egentligen det enda övertaget män har, istället för att försöka bygga upp bilden av att män o kvinnor är identiska kanske det vore bättre att lyfta fram saker som kvinnor generellt är bättre på? Att ta vara på våra skillnader och försöka komplettera varandra tycker jag känns som rätt väg att gå...
PS.jag diggar tjejer som gör karriär, kör eget,, forskare, chefer, har högutbildade jobb osv, mer sånt!

En annan tankeställare, om frugan tycker det är okej o laga mat men mannen hatar det, är det då jämställt att dom ska laga mat varannan dag? Kanske ett dåligt exempel men känns som det är ett vanligt fenomen.

Jag är i Peking just nu.
Sanningen är nog den att alla här är lika dåliga på att parkera...
Men då de får sitt körkort efter att ha kört lite inne på ett avspärrat område så är det kanske inte så förvånande.

Ute på gatorna och på parkeringarna står det p-vakter, som hjälper folk att parkera. Ändå så är det ett jätteprojekt, speciellt om de skall fickparkera.
Det är en upplevelse att bara betrakta skådespelet.

Om du försökte framställa mig som nån slags bakåtsträvande kvinnoförtryckare så har du helt fel :tummenupp, brukar själv kalla mig feminist, efter att ha blivit inspirerad av magnus betner. (hatar dock alla snurriga kärringar som kallar sig feminister men snarare är manshatare)

Min poäng va att ibland känns det som det går över styr, tex att kvinnor också ska kunna bli brandmän lika lätt även fast män med bättre fysik är mer lämpade, det är ju inte rätt, kvinnor bör ju rimligen ha samma krav, inte lägre. (men en kvinna med bra fysik ska självklart få jobbet). Dock är väll fysiken egentligen det enda övertaget män har, istället för att försöka bygga upp bilden av att män o kvinnor är identiska kanske det vore bättre att lyfta fram saker som kvinnor generellt är bättre på? Att ta vara på våra skillnader och försöka komplettera varandra tycker jag känns som rätt väg att gå...
PS.jag diggar tjejer som gör karriär, kör eget,, forskare, chefer, har högutbildade jobb osv, mer sånt!

En annan tankeställare, om frugan tycker det är okej o laga mat men mannen hatar det, är det då jämställt att dom ska laga mat varannan dag? Kanske ett dåligt exempel men känns som det är ett vanligt fenomen.
Nejdå, det var mer en ironisering över samhället i stort.

Varför ska man kalla sig feminist, i synnerhet som man?! Det om något är väl ojämställt! Den som är mest lämpad för jobbet ska ha det! EOD.

Nejdå, det var mer en ironisering över samhället i stort.

Varför ska man kalla sig feminist, i synnerhet som man?! Det om något är väl ojämställt! Den som är mest lämpad för jobbet ska ha det! EOD.
Ok bra.
Du har en bra poäng där, för mig betyder väl feminism att man jobbar för att kvinnan ska få det jämställt med mannen. Men egentligen kanske det vore bättre att sluta använda det ordet och helt enkelt kalla det jämställdhet istället.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT