Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
de är iaf konsekventa och gör inte skillnad på djur och djur. vi borde ta lärdom nu när vi ändå måste lära oss kinesiska iom att kina snart äger oss.De är sjuka i "mainland China". Djur oavsett ras verkar vara något som man kan behandla hur som helst. Tyckte det var nog svinigt med nätade sköldpaddor som såldes som mat på wet market i Hongkong. Dvs. levande sköldpaddor som nätats så de inte kunde sticka ut varken ben eller huvud.
Det är väl ingen större skillnad?
Stor skillnad. Vi har hundar som husdjur.
I Peru äter man marsvin på löpande band och har farmar för det.
Det är mat och varken till nytta eller sällskap.
Men de kan inte tänka sig att äta häst. De är ju både till nytta och sällskap.
Hade ju varit bra om man visar så stor respekt för djuren oavsett. Drägligt liv. Snabbt och enkelt slut, utan lidande.
Sälar må vara gulliga, men valar?För mig spelar det ingen större roll om det är hund, råtta eller kossa. De behandlas alla dåligt när de ska slaktas.
Och innan någon tror att jag är vegan, nepp. Jag äter kött. Växte upp på en bondgård, så jag har aldrig blivit speciellt förvånad över hur det ser ut när djur dör och slaktas. Nackade min första kyckling vid låg ålder.
Jag tycker däremot att det är lite roande att många gör så stor skillnad på djur och djur. Gulliga djur får inte jagas och ätas! Då blir det moralpanik. Ta sälar som ett exempel. Eller valar.
Sälar må vara gulliga, men valar?
Det är sorgligt hur djur behandlas inför slakt. Gäller i vårat land precis som i alla andra länder.
Men dessa rädda djuren i kina filmer.... Jag lever i 2000talet och då är bilden lite bättre än så där. Filmen kan lika gärna vara fake, manipulerad eller från 40talet.
Alla minns väl glasburks katterna? Som bara var fake.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |