Kinas hantering av hundar som ska bli mat (känsliga varnas)

Samtidigt gnälls det över höga matpriser. Transaktionskostnaderna blir inte lägre om man ska kela, mysa och vänta tills hunden själv går till den andra buren.

De är sjuka i "mainland China". Djur oavsett ras verkar vara något som man kan behandla hur som helst. Tyckte det var nog svinigt med nätade sköldpaddor som såldes som mat på wet market i Hongkong. Dvs. levande sköldpaddor som nätats så de inte kunde sticka ut varken ben eller huvud.

Vad är det för sjuka människor som dödar och äter oskyldiga djur?
Dom kan väl äta hamburgare istället som vi civiliserade människor.

Vad är det för sjuka människor som dödar och äter oskyldiga djur?
Dom kan väl äta hamburgare istället som vi civiliserade människor.

Japp, fast Kebabdjuret är ju så jäkla gott och det har ju inte så kul liv, det ligger ju mest där:

kebabelain.jpg

De är sjuka i "mainland China". Djur oavsett ras verkar vara något som man kan behandla hur som helst. Tyckte det var nog svinigt med nätade sköldpaddor som såldes som mat på wet market i Hongkong. Dvs. levande sköldpaddor som nätats så de inte kunde sticka ut varken ben eller huvud.
de är iaf konsekventa och gör inte skillnad på djur och djur. vi borde ta lärdom nu när vi ändå måste lära oss kinesiska iom att kina snart äger oss.

Stor skillnad. Vi har hundar som husdjur.
I Peru äter man marsvin på löpande band och har farmar för det.
Det är mat och varken till nytta eller sällskap.
Men de kan inte tänka sig att äta häst. De är ju både till nytta och sällskap.

Hade ju varit bra om man visar så stor respekt för djuren oavsett. Drägligt liv. Snabbt och enkelt slut, utan lidande.

Det är väl ingen större skillnad?

Stor skillnad. Vi har hundar som husdjur.
I Peru äter man marsvin på löpande band och har farmar för det.
Det är mat och varken till nytta eller sällskap.
Men de kan inte tänka sig att äta häst. De är ju både till nytta och sällskap.

Hade ju varit bra om man visar så stor respekt för djuren oavsett. Drägligt liv. Snabbt och enkelt slut, utan lidande.

För mig spelar det ingen större roll om det är hund, råtta eller kossa. De behandlas alla dåligt när de ska slaktas.
Och innan någon tror att jag är vegan, nepp. Jag äter kött. Växte upp på en bondgård, så jag har aldrig blivit speciellt förvånad över hur det ser ut när djur dör och slaktas. Nackade min första kyckling vid låg ålder.
Jag tycker däremot att det är lite roande att många gör så stor skillnad på djur och djur. Gulliga djur får inte jagas och ätas! Då blir det moralpanik. Ta sälar som ett exempel. Eller valar.

För mig spelar det ingen större roll om det är hund, råtta eller kossa. De behandlas alla dåligt när de ska slaktas.
Och innan någon tror att jag är vegan, nepp. Jag äter kött. Växte upp på en bondgård, så jag har aldrig blivit speciellt förvånad över hur det ser ut när djur dör och slaktas. Nackade min första kyckling vid låg ålder.
Jag tycker däremot att det är lite roande att många gör så stor skillnad på djur och djur. Gulliga djur får inte jagas och ätas! Då blir det moralpanik. Ta sälar som ett exempel. Eller valar.
Sälar må vara gulliga, men valar?

Det är sorgligt hur djur behandlas inför slakt. Gäller i vårat land precis som i alla andra länder.
Men dessa rädda djuren i kina filmer.... Jag lever i 2000talet och då är bilden lite bättre än så där. Filmen kan lika gärna vara fake, manipulerad eller från 40talet.
Alla minns väl glasburks katterna? Som bara var fake.

Man äter inte människans bästa och lojalaste vän. Eller vänta.... smutsmänniskor och idioter gör det.

Det är sorgligt hur djur behandlas inför slakt. Gäller i vårat land precis som i alla andra länder.
Men dessa rädda djuren i kina filmer.... Jag lever i 2000talet och då är bilden lite bättre än så där. Filmen kan lika gärna vara fake, manipulerad eller från 40talet.
Alla minns väl glasburks katterna? Som bara var fake.

Många sådana filmer är PETApropaganda.
Men lite sanning är det bakom.
Dock ser jag det som viktigare att titta på hur människor behandlas.

Det grymma är väl att dom inte gör det på det snabbaste och minst plågsamma sättet dom kan. Sen att göra det inför dom andra hundarna är ju bara sjukt.

Alltid trist när djur behöver lida för att människan ska äta dem men det sker ju samma sak var dag även i Sverige och Danmark och dylikt och det äter vi ju utan att blinka.
Eller jag gör det åtminstone.

Det jag inte vet lider jag inte av, jag kollade inte heller videon högst upp. Jag kommer dock inte äta hund, om jag inte vore i Kina då men vad fan ska man dit att göra :va

De ser djur som djur och skiter i vilket, sedan är det ett fattigt land och filmen är från nån håla långt ut på landsbygden så de har nån inte så mycket pengar till att slakta dessa hundar på ett bättre sätt.

Ni ser dessa som husdjur eller som era "barn". Jag har haft och gillar hundar, men skiter i andra hundar eller liknande så länge de ger fan i mina.

vi har ju halalslakt i sverige, förvisso med bedövning om man ska tro dem men de är svinigt det med. För att en religion säger att man ska göra på visst vis vilket är de jävligaste sättet så är de rätt . Eller nej de kan ju inte vara bättre med ett skott direkt ?

finns mycket enklare sätt o döda en hund på! det där e ju för f---n djur plågeri!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph