Kinamoppar håller inte för hopp!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Polarerns kinamoppe som inte pallade med avhopp från ramp. Notera jämförelsen med en som höll....

Bifogat

• kina1.jpg
    kina1.jpg
    103 KB · Visningar: 2,151
  • kina2.jpg
    kina2.jpg
    91.7 KB · Visningar: 1,597
  • kina3.jpg
    kina3.jpg
    93.1 KB · Visningar: 793
  • kina4.jpg
    kina4.jpg
    93.9 KB · Visningar: 655
Dee_cati skrev:
2108415 Polarerns kinamoppe som inte pallade med avhopp från ramp. Notera jämförelsen med en som höll....

Fan vad trist :(
Men att det var ramen som böjde sig var ju lite skumt...
Ska man inte byta fjädring när man hoppar och så, så svampig orginal...

"Chopper" :rolleyes: :hihi

Den har fått smaka lite tidigare så jag är inte förvånad. Det är ju ett rör som ska föreställa ram så nu åker den isär och rätas upp och sedan svetsar han dit förstärkning.
Men den andra hojens ägare väger säkert 15kilo mer än han med choppern (som väger runt 80) men den har bara spruckit i bakramen.
Originalfjädringen verkar helt ok, inte alls svampig iaf. Fälgarna däremot :3freak Allt sitter löst på dem och de vobblar som fan. Men man får vad man betalar för, i detta fallet runt 6000:-

på tal om kinamoppar, polarns brann upp i lördags :). kröken lossnade och heta avgaser sprutade direkt på förgasarn :tummenupp

Jag gjorde en lowrider av min :hihi

Bifogat

• Trött minimoppe.jpg
    Trött minimoppe.jpg
    131.9 KB · Visningar: 688
stunta med en kniv i fickan är inte d lite dumt?

t-quick skrev:
2116443 stunta med en kniv i fickan är inte d lite dumt?

Man vet aldrig när man behöver en hederlig morakniv! Sen är det nog inte farligare med en sån i slidan än en tumstock på benet.

Vissa hojar håller aldeles utmärkt. Här blev jag blå under fötterna (missa landningen rätt friskt) men hojen e rak :). Dirtbikes.se har för övrigt knäck garanti på ramarna. Kröker du den får du en ny. Men vi har inte behövt ge bort en ram på hittils 450 hojar sållda. Så att säga att alla kina hojar inte håller att hoppa me är inte redigt sannt.

För att klargöra en annan sak. ALLA hojar utom honda tillverkas i kina, den som säger nått annat ljuger friskt.

Därimot finns det kraftigt varierande kvalitet från landet där riset växer.
Som sagt man får vad man betalar för.

skutt.jpg

//Jake

HangerS skrev:
2128223 Vissa hojar håller aldeles utmärkt. Här blev jag blå under fötterna (missa landningen rätt friskt) men hojen e rak :). Dirtbikes.se har för övrigt knäck garanti på ramarna. Kröker du den får du en ny. Men vi har inte behövt ge bort en ram på hittils 450 hojar sållda. Så att säga att alla kina hojar inte håller att hoppa me är inte redigt sannt.

För att klargöra en annan sak. ALLA hojar utom honda tillverkas i kina, den som säger nått annat ljuger friskt.

//Jake

Menar du japs hojarna då :hihi

HangerS skrev:
2128223 Vissa hojar håller aldeles utmärkt. Här blev jag blå under fötterna (missa landningen rätt friskt) men hojen e rak :). Dirtbikes.se har för övrigt knäck garanti på ramarna. Kröker du den får du en ny. Men vi har inte behövt ge bort en ram på hittils 450 hojar sållda. Så att säga att alla kina hojar inte håller att hoppa me är inte redigt sannt.

skutt.jpg

//Jake
Alla hojar som du påstår kommer inte från Kina :fakta

snakepit.se ´s hojar är bland dom bästa i Sverige dessutom, med ställbar fjädring fram och bak.

Här är lite efter bilder på kina mopparna=)

Tony med morakniven kör den oranga.

Och min som står framför hans på den första bilden är den med kolfiber plasten!

Det är som någon skrev två st MDB-125 (sånt skit) Och allt är fan bytt på min, det jag har kvar innan den är klar är ny sving och framhjul. Har som den står idag kostat på den ca 8000kr. Och ja jag ångrar att jag inte köpte en bättre från början men man ville ju prova på om det va roligt, men sen börja det gå sönder så då är det bara börja betala och se glad ut.

Bifogat

• fiddy.JPG
    fiddy.JPG
    114.9 KB · Visningar: 198
  • tony.JPG
    tony.JPG
    61.9 KB · Visningar: 205
Klart som fan riktiga china moppar inte håller för att hoppa med. Det är ju fan billigare för företagen att köpa nya än att laga. Köp nått som kostar istället.

Man ska ha Thumpstar, enda rätta. :fakta :)

Foto av: Mofoto.se

Bifogat

• mattithump2.jpg
    mattithump2.jpg
    114.9 KB · Visningar: 363
Last edited:
Matti skrev:
2465827 Man ska ha Thumpstar, enda rätta. :fakta :)

Foto av: Mofoto.se

Man vill ju gärna ha nåt man har hört talats om... Men visst, är det spons så är det :D

Jag och syrran ska köpa en ihop och det blir troligtvis en Pitpro eller Ten7, dessa verkar ju vara de mest kvalitetsbenägna om man får tro på allt man hör.

Dee_cati skrev:
2468067 Man vill ju gärna ha nåt man har hört talats om... Men visst, är det spons så är det :D

Jag och syrran ska köpa en ihop och det blir troligtvis en Pitpro eller Ten7, dessa verkar ju vara de mest kvalitetsbenägna om man får tro på allt man hör.

Efter att kört Thumpen och kört andra så skulle valet va enkelt för mig även om det inte va spons :)

ProSparGronSidan.jpg

Kika på fler foton på

http://www.thumpstar.se/

:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT