Kina "rensar" upp inför OS 2008

Jag har jobbat i asien och dom är barbarer i våra ögon, speciellt kineser eftersom deras syn på djur skiljer sig markant gentemot skandinavien.

Det mesta går att äta enligt dom, i storstäder som shanghai ser man inte så mycket av detta men på landsbygden så är man 500 år tillbaka i tiden.

GSXR1100R skrev:
Jag har jobbat i asien och dom är barbarer i våra ögon, speciellt kineser eftersom deras syn på djur skiljer sig markant gentemot skandinavien.

Det mesta går att äta enligt dom, i storstäder som shanghai ser man inte så mycket av detta men på landsbygden så är man 500 år tillbaka i tiden.
Grillad hund är inte dumt.

valmers skrev:
Grillad hund är inte dumt.
Jag vill inte veta vad jag har ätit under alla dessa år i asien, men säkert har det blivit en och annan vovve.

korvgubbe skrev:
Vad är det som gör det så svårt att läsa?
Jag får väl skriva en tredje gång:
- Jag anser på inget sätt att det är en bra metod att avliva djur!!!

Däremot är det väl en djävla skillnad på gatuhundar och de som faktiskt bor hos en husse och matte. Sitter det halsband, skattemärke och chip i örat på min jycke och nån djävel klubbar ihjäl den så klubbar jag ihjäl honom... eller inte riktigt men nästan...
Skulle vi ha tiotusentals lösdrivande hundar på gatorna i Sthlm skulle jag däremot inte gråta om dessa fångades in och avlivades.

Vem ställer du frågan till? Personligen ser jag ingen relevans i en sådan liknelse..

Hunden kan inte rå för att den är gathund och inte hamnat i en snäll familj som sätter ett chip i nacken och bryr sig om den...

Min flickväns mor jobbar på ett djurhemmet och därigenom får man höra att det är inte bara i Kina som hundar torteras.. Men... om det händer i Sverige så är det väldigt hemskt och fult och det tycker jag är fel..

En hund är en hund även i Kina..

Jag har en hund som fyller 2 i december och tycker nog att du som säger att du gillar hundar och ska skaffa en till när du får tid måste ju veta hur det känns när man får en sådan fin kontakt som man kan få med en hund.. Det är ju väldigt intelligenta varelser med mycket instinkt och kärlek för sin "flock".. De kan inte juga.. de visar alltid precis vad de känner...

och bilden till vänster visar vad denna hund känner tycker jag... (han e livrädd..) Medans bilden till höger visar min hund...(han e glad...)

Bifogat

• 42537_1097767612.jpg
    42537_1097767612.jpg
    66.1 KB · Visningar: 65
  • vasco1.JPG
    vasco1.JPG
    7.8 KB · Visningar: 50
GSXR1100R skrev:
...på landsbygden så är man 500 år tillbaka i tiden.

Det var något "sensationellt" reportage om en kille på en djurpark som lockade till sig pandorna med godsaker, men när pandan kom så bjöd han den på syra i hela ansiktet istället...
Först då togs frågan upp om man skulle lagstifta mot djurplågeri, då han i Kina inte begått ett brott.

Allt enligt Ding Ding Värld / Aftonbladet.

Markus skrev:
Det var något "sensationellt" reportage om en kille på en djurpark som lockade till sig pandorna med godsaker, men när pandan kom så bjöd han den på syra i hela ansiktet istället...
Först då togs frågan upp om man skulle lagstifta mot djurplågeri, då han i Kina inte begått ett brott.

Allt enligt Ding Ding Värld / Aftonbladet.
Sant eller skröna så är det vardagsmat i kina, men vi svenskar är hemska som kokar ihjäl kräftor...

GSXR1100R skrev:
Sant eller skröna så är det vardagsmat i kina, men vi svenskar är hemska som kokar ihjäl kräftor...

Ja, det är läbbigt. Jag tror dock inte medvetandegraden på en kräfta går att jämföra med en pandas.

Markus skrev:
Vad är det för en hund det där? Superfin i alla fall. :)

Tack!!

Det är en Rhodesian Ridgeback (Afrikansk Lejonhund)..

Han heter Vasco o e världens morgontröttaste..(skit skönt... tills man vill gå ut o får släpa ut jycken)

Här kommer en bild till *stolt*

Bifogat

• 2003_0601_065115AA.jpg
    2003_0601_065115AA.jpg
    23.1 KB · Visningar: 58
DaLorD skrev:
Tack!!

Han heter Vasco o e världens morgontröttaste..(skit skönt... tills man vill gå ut o får släpa ut jycken)

Åhå, dom vet jag. Lejonhundarna :) Såg mycket mindre ut på första bilden.
Hur jagar man lejon med hund? :va

DaLorD skrev:
Tack!!

Ingen knähund precis, stor som en liten ponny.

Markus skrev:
Åhå, dom vet jag. Lejonhundarna :) Såg mycket mindre ut på första bilden.
Hur jagar man lejon med hund? :va

De attakerar inte lejonet precis...
Men eftersom de är så smidiga så "ställer" de lejonet och distraherar så att jägarn kan komma nära..

Fungerar även som vakt i jaktlägren

Snabbaste hunden på långdistans... :yoparty

GSXR1100R skrev:

Hehe!

Markus skrev:
Ja, det är läbbigt. Jag tror dock inte medvetandegraden på en kräfta går att jämföra med en pandas.

Vi får tillsätta en utredning i den frågan...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back